پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

لوبیا چیتی سرشار از مواد مهم غذایی است که خواص شگفت انگیزی در پوست و مو نیز دارد.

منتشر شده در 11 دی 1400
در سرویس

لوبیا

به گزارش جهت پرس، لوبیا چیتی از جمله حبوباتی است که خواص بی شماری دارد و می‌تواند تاثیر شگفت انگیزی در لاغری و تناسب اندام و همچنین سلامت پوست و مو داشته باشد. 

لوبیا چیتی یا لوبیای نقاشی شده

لوبیا چیتی یکی از چند نوع مدل لوبیایی است که طرفداران زیادی دارد و با نام (Pinto Bean) یا نقاشی شده شناخته می‌شود و می‌توان گفت ریشه‌ای اسپانیایی دارد و منبع غنی پروتئین و فیبر است و چربی کمی دارد.

لوبیا چیتی سرشار از مواد مهم غذایی از جمله:آهن، ویتامین، فیبر و پروتئین است و همین عامل مهمی در قابل توجه بودن خواص آن است. 

خواص و فواید طلایی لوبیا چیتی

  • نقش لوبیا چیتی در کاهش کلسترول 

فیبر و لوبیا چیتی دست در دست هم می‌دهند و به راحتی می‌توانند کلسترول زیاد را کم کنند.

  • تنظیم قند خون با مصرف لوبیا چیتی

لوبیا چیتی با دارا بودن فیبر فراوان می‌تواند به راحتی میزان قند خون را حفظ می‌کند و حتی قادر است میزان گلوکز خون را تثبیت کرده و انرژی پیوسته را برای هدایت یک روز فعال در اختیار فرد قرار دهد.

  • بهبود سیستم ایمنی با مصرف لوبیا چیتی

مولیبدن موجود در لوبیا چیتی تولید انرژی را در سلول‌های بدن بهبود می‌بخشد و با توجه به این امر می‌تواند به توسعه سیستم عصبی کمک کند.

  • جلوگیری از کم خونی با مصرف لوبیا چیتی

لوبیا چیتی به علت داشتن آهن و مس از کم خونی جلوگیری میکند و از سوی دیگر همانطور که می‌دانید، آهن و مس برای خون بسیار مهم است.

  • پیشگیری از سرطان با مصرف لوبیا چیتی

لوبیا چیتی به دلیل داشتن مواد‌های معدنی مثل آهن، پتاسیم، مولیبدن، فسفر، مس و منیزیم و آنتی اکسیدان‌ها فعالیت رادیکال‌های ازاد را خنثی میکند و از سرطان پیشگیری میکند.

  • نقش لوبیا چیتی در کنترل وزن

لوبیا چیتی به علت نداشتن چربی و داشتن فیبر به کنترل وزن کمک بسیار میکند و می‌تواند سبب کاهش وزن و لاغری شود.

  • نقش لوبیا چیتی در سلامت قلب 

لوبیا چیتی دارای مواد‌های مغذی مثل اسید فولیک، فیبر، پتاسیم و منیزیم به سلامت قلب کمک میکند.

  • بهبود شریان‌ها و رگ‌ها پس از مصرف لوبیا چیتی

مقدار منیزیم لوبیا چیتی به بهبود شریان‌ها رگ‌های بدن کمک میکنند.

  • تقویت حافظه به کمک لوبیا چیتی

لوبیا چیتی حاوی تیامین یا ویتامین ب ۱ است که به تقویت حافظه کمک می‌کند.

 خواص لوبیا چیتی برای پوست

با توجه به تحقیقات صورت گرفته توسط محققین علم تغذیه، لوبیا چیتی از جمله خوراکی‌هایی محسوب می‌شود که به صورت مستقیم روی پوست تاثیر می‌گذارد و از سوی دیگر جالب است بدانید خواص لوبیا چیتی برای پوست و درمان بیماری‌های پوستی در کتب طب سنتی نیز آمده است و در گذشته از این خوراکی خوشمزه استفاده‌های درمانی زیادی شده است. 

لوبیا

جلوگیری از خشک شدن پوست به کمک لوبیا چیتی

یکی از مهمترین نکاتی که درباره یک پوست سالم باید در نظر داشته باشیم، طراوت، شادابی و رطوبت کافی است. خشکی پوست یکی از عوامل تخریب بافت پوست، از بین رفتن سلول‌های پوستی و شروع چین و چروک‌های متعدد است.
در حقیقت پوست برای اینکه بتوانید شاداب باشد و طراوت خود را حفظ کند به ویتامین B نیاز دارد و این ویتامین در بسیاری از خوراکی‌ها وجود دارد، اما تعداد کمی از آن‌ها مانند لوبیا چیتی عمل کرده و این ویتامین را به صورت مستقیم به پوست منتقل می‌کند. 

در حقیقت این ویتامین علاوه بر اینکه پوست شما را در بهترین رنگ و حالت خود نگه می‌دارد، شما را در برابر بیماری‌های پوستی و سوزش‌های سطحی مقاوم می‌کند. اگر از چین و چروک فراری هستید، به دامان لوبیا چیتی پناه ببرید.

شفافیت و جوانسازی پوست به کمک لوبیا چیتی

گاهی اوقات، پوست کیفیت خود را از دست می‌دهد و به حالت کدر در می‌آید، در حقیقت برخورد مستقیم نور خورشید، آلودگی‌های محیطی مانند دود‌های آلوده، چربی‌های کرم‌ها و مواد آرایشی، میکروب‌ها و چربی‌های بالش‌ها و… از جمله عواملی هستند که سبب از بین رفتن شفافیت پوست می‌شوند و از سوی دیگر پوستی که شفاف نباشد، در اصطلاح پیر است. 

یکی از دلایلی که تاثیر لوبیا چیتی بر پوست و مو را بسیار بزرگ کرده است، پروتئین‌ها و حجم آب در این خوراکی است و این دو ماده، مهمترین عناصر جوانسازی پوست و شفاف سازی آن هستند، پس پیشنهاد می‌شود لوبیا چیتی مصرف کنید تا پوستی همچون آینه داشته باشید.

جلوگیری از ریزش مو به کمک لوبیا چیتی

 امروزه شامپوها، کرم‌ها و سرم‌های مویی فراوانی در کارخانجات تولید می‌شوند که بدلیل دغدغه مراقبت از مو، مشتریان ویژه‌ای دارند. 

همانطور که می‌دانید، ریزش مو یکی از اعصاب خراب کن‌ترین اتفاقات در زندگی به حساب می‌آید و زمانی که تار‌های مو را پس از هر بار شستشوی سر، در دستان خود می‌بینیم، حس پیر شدن و ناامیدی ما را در آغوش می‌کشد.

باید توجه داشته باشید که، لوبیا چیتی می‌تواند راهکاری برای فرار کردن از این آغوش ناخوشایند باشد، زیرا یکی از علت‌های ریزش مو، کمبود پتاسیم در بدن است و پتاسیم ماده‌ای است که به وفور در لوبیا چیتی یافت می‌شود.

براق شدن مو پس از مصرف لوبیا چیتی

لوبیا چیتی به دلیل داشتن موادی همچون پروتئین، فیبر، کلسیم، آهن، منیزیم و ویتامین B ۶، قهرمان مو‌های شما خواهد بود و جذب این مواد در غده‌های مو سبب می‌شود موی شما براق، نرم، باکیفیت، حالت پذیر و مقاوم در برابر شکستگی‌ها و خرد شدگی‌ها شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/77067

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی