پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
منتشر شده در 25 بهمن 1399

 

به گزارش جهت، آذری جهرمی اخیرا از رونمایی دامنه “.ایران” خبر داده بود. این رونمایی روز سه شنبه هفته گذشته در مراسمی با حضور برخی مقامات حوزه فناوری اطلاعات انجام شده بود. مراسم افتتاح دامنه اینترنتی «نقطه ایران» به عنوان یکی از دامنه‌های بین المللی چندزبانه (IDN ) مورد تأیید سازمان جهانی آیکان (سازمان مسئول مدیریت بر واگذاری آدرس‌های اینترنتی)،  به صورت آنلاین با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و محمدجواد لاریجانی رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی برگزار شد.
اما علیرضا شیرازی مدیر بلاگفا در واکنش به این ادعا با انتشار عکسی از دامنه .ایران بلاگفا ثابت کرد که این دامنه در دوران احمدی نژاد رونمایی شده است و آذری جهرمی از دستاورد 14 سال پیش دوباره رونمایی کرده است!

سکوت آذری جهرمی در برابر ادعای مدیر بلاگفا
وزیر ارتباطات که پیش از این به کوچکترین کامنت کاربران  توییتر پاسخ میداد، این بار سکوت را ترجیح داد و هیچ  پاسخی به توییت علیرضا شیرازی نداد. هرچند حمایت از دامنه های فارسی و تقویت زبان فارسی در فضای مجازی یک ضرورت است اما چیزی که به این مهم آسیب میزند، رفتار نمایشی و غیرواقعی است. به نظر می‌رسد وزیر ارتباطات بایستی در این زمینه پاسخگو باشد و دقیقا توضیح بدهد که این افتتاح حاصل تلاش چه کسانی بوده و تا چه مرحله ای پیش رفته است؟ آیا همانند بسیاری از دستاوردهای دیگر وزیر جوان، شائبه انگیز و دارای شبهاتی است؟ به طور نمونه هنوز برای بسیاری از کاربران مشخص نیست که شبکه ملی اطلاعات که یکی از زیرساخت های مهم فضای مجازی است، تا چه میزان پیشرفت داشته است. آیا دامنه فارسی نیز داستان مشابهی دارد؟

 

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/123432

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی