پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گزارش جهت پرس از واکنش کاربران توییتری نسبت به کلاهبرداری علی کریمی؛

اخیرا خبری مبنی بر کلاهبرداری علی کریمی از خواهرش منتشر شده که کاربران با مشاهده اسناد و مدارک آن واکنش‌های جالبی در حساب‌های شخصی خود داشتند.

منتشر شده در 29 خرداد 1402

عطیه فکری – با انتشار خبر کلاهبرداری نجومی علی کریمی، فوتبالیست سابق و اپوزیسیون فراری فعلی از خواهرش، کاربران شبکه‌های اجتماعی واکنش‌های متعجبانه و متفاوتی داشتند. ماجرا از قرار است که خانم لیلا کریمی خواهر علی کریمی دقیقا زمانی که علی کریمی، با انتشار پست‌ها و استوری‌های مختلف، خود را به عنوان حامی حقوق زنان معرفی می‌کرد مورد سوءاستفاده مالی توسط برادرش قرار گرفت و باعث تباهی زندگی و خانواده‌اش شد.

خواهر علی کریمی که ۲ فرزند ۵ و ۱۵ ساله دارد با درخواست چک سفید امضا از طرف برادرش روبرو می‌شود، وی که سابق بر این نیز به دلیل اعتماد به برادرش ۵۰ فقره چک سفید امضا به علی کریمی داده بود، پس از متوجه شدن این مسئله که چک‌های سفید امضای او در معاملات سنگینی مانند خرید باشگاه فوتبال سپیدرود و خرید زمین و ملک‌های میلیاردی مورد سوء استفاده قرار گرفته از دادن چک‌های سفید امضای جدید به برادر خود امتناع می‌کند. لیلا کریمی که متوجه معامله‌های میلیاردی سنگین با دسته چک خود و توسط برادرش شده بوده، این بار پس از مشورت با همسر و اعضای خانواده از تحویل چک‌های سفید امضای جدید به برادرش امتناع کرده و همین موضوع باعث اختلاف آن‌ها می‌شود. علی کریمی پس از اختلاف پیش آمده با خواهرش وی را تهدید به برگشت زدن چک‌های سفید امضای قبلی می کند. لیلا کریمی که باور به انجام چنین اقدامی از سمت برادرش نداشته تسلیم درخواست علی کریمی نشده و چک‌های جدید را به او نمی‌دهد. لیلا کریمی با تصور اینکه چک‌های سفید امضای قبلی استفاده شده‌اند و با در نظر گرفتن ملاحظات خانوادگی احتمال عملی شدن تهدید برادر را در حد صفر می‌دیده، اما در کمال ناباوری در حال حاضر با یک بدهی ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی (۷۷۰ میلیارد تومانی) حدود ۱۷ ماه است که در زندان به سر می‌برد.

1

سواستفاده توامان مالی و عاطفی از خواهر

بعد از انتشار تصاویر چک‌های برگشتی فیلمی کوتاه از لیلا کریمی، خواهر علی کریمی منتشر شد که در آن می‌گوید: من خیلی به برادرم علاقه داشتم و به همین دلیل روی حرف او مخالفت نمی‌کردم و اولین بار برای خرید تیم سپیدرود، از من خواست به بانک بروم و دسته‌چک بگیرم. برادرم بود و به او علاقه داشتم برای همین پذیرفتم ولی او از اول می‌دانست می‌خواهد چه کار کند وگرنه می‌توانست دسته‌چک خودش را استفاده کند.

واکنش کاربران توییتری به بی‌رحمی علی کریمی 

کاربران شبکه‌های اجتماعی در واکنش به این خبر عمدتا در حساب‌های شخصی خود نوشتند کسی که به خواهر خودش رحم نمی‌کند چطور می‌تواند به مردم رحم کند؟ در نقطه مقابل بودند کاربرانی که مصرانه یا حتی لجوجانه اعتقاد داشتند این حرف‌ها تماما برای تخریب چهره محبوب علی کریمی و زیر سوال بردن او گفته می‌شود و صحت ندارد و استناد حرف خود را توییت امروز علی کریمی قرار دادند که علارغم عدم تکذیب کلاهبرداری از خواهرش در آن نوشته بود: همیشه و در همه حال هدفم مبارزه با فساد بوده و هست و خواهد بود، از همین تریبون اعلام میکنم هر کدام از اقوام درجه یک و دوستان نزدیکانم باعث گزند و آسیب به فرد دیگری در جامعه شد ، اشد مجازات را براى آن فرد خاطی خواستارم.

1

کاربرانی هم که اسناد منتشر شده از رسانه قوه قضاییه را باور کرده بودند و آن را موثق می‌دانستند در اکانت‌های خود از رفتارهای منافقانه علی کریمی مانند فرقه رجوی‌ می‌نوشتند یا برخی دیگر این رفتار نشات گرفته از لقمه حرام می‌دانستند. دسته‌ای دیگر اینطور بی‌رحمانه رفتار کردن او نسبت به خواهرش را مربوط به داشتن عدم تعادل روانی عنوان کردند. گروهی دیگر از کاربران قوه قضاییه را شماتت می‌کردند که همیشه وقتی کار از کار گذشته اخبار را منتشر کند و باید این موضوع را در ایام اغتشاشات مطرح می‌کرد تا بسیاری از جوانان تحت تاثیر چنین انسانی قرار نگیرند و ماه‌ها کشور دچار تنش و آشوب نشود.

اما اکثریت کاربران توییتری به این نتیجه رسیدند کسی که حتی به خواهر خودش رحم نکند قطعا نمی‌تواند لیدر خوبی برای مردم ناراضی و معترض باشد و یا نمی‌تواند از شعار «زن، زندگی، آزادی» و حقوق زنان ایران حمایت کند.

 

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/4415

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی