پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
منتشر شده در 31 فروردین 1400
در سرویس

به گزارش جهت، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری صبح امروز که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور اصحاب رسانه آغاز شد گفت: پنجشنبه پیش رو روز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و یکشنبه گذشته هم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۴۰ سال اخیر به عنوان دو بال حفظ تمامیت ارضی ایران عزیز کارنامه درخشانی از خود به جا گذاشته اند.

ربیعی بیان کرد: قهرمانان ملی ما از هر دو نهاد فداکار، از شهید صیاد شیرازی تا شهید قاسم سلیمانی، امروز مورد احترام ملت قرار دادند، نهاد و آموزه ای از رشادت و از خودگذشتگی برای همه ی ایرانیان هستند.

سخنگوی دولت ادامه داد: ویژگی مهم این دو بزرگوار به عنوان دو سمبل ایثار همانند خیل عظیم شهدای ما، برخواستن از طبقات محروم جامعه، بودن در کنار مردم ، دلسوزی برای مردم ، پیشگامی و در خط مقدم بودن برای فداکاری، در همه مراحل زندگی پربرکتشان بوده است. دو پیوستن؛ یکی به مردم و دیگری از مردم در حافظه تاریخی ملت ما نقش بسته است. در دوران بی بدیل تاریخ انقلاب اسلامی ایران در نزاع بین ظلم و قیام غیرمسلحانه مردم در بهمن ماه ۱۳۵۷، ارتش در کنار و در آغوش مردم قرار گرفت و در فاصله اندکی بعد از پیروزی انقلاب، این‌ بار مردم بودند که به نیروهای مسلح ما پیوستند و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تشکیل دادند.

وی تصریح کرد: این دو نهاد و این دو نیروی مسلح مردمی دوشادوش هم تا به امروز حافظ منافع حیاتی و تمامیت ارضی ما بوده اند. این روز را از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران به همه سربازان میهن و پاسداران وطن تبریک می‌گویم.

ربیعی با اشاره به اوج گرفتن موارد ابتلا به کرونا گفت: بررس‌ها نشان می‌دهد دو عامل در شکل گیری موج چهارم کرونا موثر بوده است، یک عامل ویروس جهش یافته جدید است. با قدرت سرایت بالا و با پیشروی مهلک در بدن بیمار که قبل از عید نوروز وارد ایران شده است.

سخنگوی دولت افزود: ویروس‌های جهش یافته در هیچ مرزی محدود نمی‌ماند و به‌سرعت به سایر کشورها تسری پیدا می‌کند و ما هم از این قاعده مستثنی نبودیم و اینک ما یک پیک جهانی را شاهد هستیم، از کشورهای همسایه تا کشورهای توسعه یافته با آمار مرگ بسیار بالا و اساسا در جهان پیک جدید مرگ آوری بیشتری داشته است.

وی گفت: عامل دیگر، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است. تجربه در ایران نشان می دهد زمانی که نرخ مرگ و میر پایین می آید مردم احساس آسودگی خاطر پیدا می کنند و در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی غفلت می کنند.

ربیعی بیان کرد: امروز برخی از مسئولان وزارت بهداشت ما معتقدند که به رغم هشدارهای مکرر مسئولان بهداشت و درمان، رفتارها و خریدهای شب عید موجب تسری بیشتر ویروس جدید شده است.

سخنگوی دولت افزود: مداومت و خستگی ناپذیری در مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی عامل تاثیرگذار اصلی است که به قطع زنجیره ویروس کمک می‌کند. افرادی که به واسطه کرونا و به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از دست دادیم یک عدد نیستند هر کدام از آنها یک سرمایه انسانی برای جامعه و خانواده خود بودند و خانواده های زیادی دچار مصیبت‌های بی سوگ شده‌اند.

وی اظهار کرد: از مردم تقاضا می‌کنیم که دستوالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و همه به یاد داشته باشیم که تک تک ما در برابر زندگی هایی که به خاطر سهل انگاری در رعایت قوانین از دست می روند، مسئولیم. ما به یک حس مسئولیت پذیری اجتماعی دائمی اما آسان با سه عنصر اصلی فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شستن دست‌ها برای شکست کرونا نیاز داریم.

ربیعی با اشاره به درگذشت سردار سید محمد حسین زاده حجازی جانشین فرمانده سپاه قدس گفت: درگذشت ایشان را به همه ملت ایران، نیروهای مسلح و خانواده ایشان تسلیت عرض می‌کنم. او یک الگوی اخلاقی و خویشتنداری برای هم رزمان خود بود؛ خداوند متعال او را با اولیا و شهدای کربلا محشور کند.

سخنگوی دولت در پاسخ به این سوال که آیا برداشته شدن تحریم‌ها در زمان کوتاه محقق شود؟ گفت: به لحاظ فنی امکان رفع تمامی تحریم‌های ناقض برجام و احیای کامل این توافق در مدت زمان کوتاه وجود دارد.

وی افزود: ما امیدواریم که مذاکرات سازنده ای که در آن قرار داریم به این نتیجه مطلوب برای همه طرف ها دست پیدا کند اما در عین حال ما عجله ای هم نداریم و برای احقاق حق بدیهی خودمان، حاضر به سپردن هیچ امتیاز خارج از چارچوب برجام نیستیم.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/115772

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی