پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مراسم وداع با پیکر مطهر پنج شهید تازه تفحص شده جبهه مقاومت در میدان امام حسین(ع) تهران برگزار شد.

منتشر شده در 14 مرداد 1401
در سرویس

مراسم وداع با پیکر مطهر پنج شهید تازه تفحص شده جبهه مقاومت در میدان امام حسین(ع) تهران برگزار شد. این مراسم با حضور گسترده و باشکوه مردم پایتخت، دوستان، همرزمان شهدا و جمعی از مسئولان در جوار تابوت مطهر شهدا آغاز شد. با وجود گرمای هوا از ساعاتی پیش از آغاز مراسم مسیرهای منتهی به میدان امام حسین(ع) با ازدحام جمعیت مواجه شده و خیل کثیری از مردم برای بدرقه شهدا راهی این مراسم شدند.

حضور خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان در مراسم قابل توجه بود. گروه سرود نسیم قدر با اجرای سرود مشهور “ز کودکی خادم این تبار محترمم …” شور حماسی به مردم حاضر در مراسم بخشید.

پیکر پاک سردار شهید عبدالله اسکندری، شهید رحیم کابلی، شهید مصطفی تاش موسی، حجت الاسلام شهید محمد امین کریمیان و شهید عباس آسمیه که به تازگی تفحص و شناسایی شده‌اند از طریق تطبیق نمونه DNA هویت ایشان تایید شده‌ است. این برنامه با سخنرانی سردار حسین سلامی فرمانده سپاه، مداحی محمدرضا طاهری و حسین طاهری، اجرای گروه سرود ابناءالحسن و گروه نسیم قدر و  مراسم دمام زنی همراه بود.

100 ایستگاه صلواتی و موکب‌های حسینی به همت رده‌های مقاومت بسیج سپاه تهران بزرگ به منظور پذیرایی از زائران شهدا در خیابان‌های 17 شهریور، انقلاب و دماوند دایر شده‌ بودند و با پذیرایی‌هایی به سبک موکب‌های اربعینی به زائران شهدا خدمات ارائه کردند.

پیش از این برای پنج شهید تازه تفحص شده سوریه مراسم های وداع و تشییع در حرم مطهر رضوی و شهرهای رامسر و ساری برگزار شده بود. مراسم تشییع و تدفین این شهدا همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در زادگاه‌ هر کدام از ایشان برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/40942

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی