پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

رکورد ورود پول حقیقی به بورس شکست

در جریان معاملات امروز بازار سهام، رکورد ورود پول حقیقی به بازار سرمایه شکسته شد و به بالاترین رقم از مهر 99 تاکنون رسید.

منتشر شده در 26 فروردین 1402
در سرویس

 بازار سرمایه پس از دو روز افت، امروز روندی کاملا غافلگیرکننده داشت و در 20 دقیقه ابتدایی معاملات روز شنبه بیش از 45 هزار واحد رشد کرد. بورس تهران امروز از ابتدا با تقاضای بالایی در همه صنایع و سهام ها مواجه شد و خریداران پرقدرت در بازار عرض اندام کردند و در نهایت بورس یک روز پربازده دیگر را در سال ۱۴۰۲ برای سهامداران به ثبت رساند.

شاخص کل و شاخص کل هم‌وزن بورس بالاترین رشد در سال جدید را پشت سر گذاشتند. از نظر درصد تغییر نیز شاخص کل بیشترین رشد در سال 1402 را ثبت کرد اما شاخص کل هم‌وزن امروز دومین صعود بزرگ سال داشت.

تردیدی نیست که اصلاح و تعدیل قیمت ‌ها پس از چندین روز صعود مداوم اتفاقی معمول در بازار سهام است که دور از انتظار نبود. اما عیان است که بازار علاوه بر روندهای درونی و افت و خیز تقاضا و عرضه، متأثر از عوامل بیرونی است. همچنان که در هفته گذشته اخبار و حواشی حول قیمت ‌گذاری خودرو هم بر قیمت سهام نمادهای خودرویی اثرگذار بود و هم بر روند بازار اثر داشت.

شاخص بورس تهران در روزهای گذشته و با رسیدن به سقف کانال صعودی فرضی وضعیت منفی را به خود گرفت. در این حالت شاخص با احتمال واگرایی در سقف خود در اندیکاتور RSI رویه منفی را برای این چند روز ایجاد کرد.

* حرکت بازار به سمت سقف کانال فرضی

علی مومنی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: اهالی بازار سرمایه به گزارش پایان سال شرکت‌ها در سامانه کدال امیدوار هستند و این انتظار را دارند تا بازار بتواند در ماه‌های ابتدایی سال جدید بازدهی قابل قبولی برای آنها داشته باشد.

وی ادامه داد: سهامداران در زمان اصلاح بازار می‌توانند پرتفوی خود را تغییر دهند. سرمایه گذاران باید به این موضوع نیز دقت داشته باشند که در صف های خرید و با هیجان اقدام به معامله نکنند.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: باید دید در هفته جاری بورس می تواند یک بار دیگر به سمت سقف کانال فرضی خود حرکت کند یا خیر.

* رکورد 2.5 ساله بورس شکست

در جریان معاملات امروز، شاخص بورس، 74 هزار و 23 واحد نسبت به روز کاری گذشته صعود کرد و تا سطح 2 میلیون و 253 هزار و 946 واحد بالا آمد. بازدهی این شاخص مثبت 3.4 درصد بوده است.

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد 26 هزار و 793 واحد در رقم 719 هزار و 738 واحدی ایستاد. بازدهی این شاخص نیزمثبت 3.87 درصد بوده است.

شاخص کل فرابورس نیز با رشد 910 واحدی به رقم 28 هزار و 610 واحد رسید. شاخص هم‌وزن در فرابورس هم روند صعودی داشت و با افزایش 5 هزار و 129 واحد به سطح 126 هزار و 801 واحد رسید.

* رشد ارزش معاملات خرد بازار سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 81 هزار و 248 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 47 هزار و 910 میلیارد تومان بود که 59 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 18 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 16 هزار و 350 میلیارد تومان رسید. از این ۱۶35۰ میلیارد تومان ، ۱۰۱۰۰ میلیارد متعلق به بازار بورس 3750 میلیارد متعلق به فرابورس و ۲5۰۰ میلیارد متعلق به صندوق های سهامی بوده است.

سرانه خرید اشخاص حقیقی نیز  امروز به عدد ۴۱ میلیون تومانی رسید و سرانه فروش اشخاص حقیقی نیز به ۲۶ میلیون تومان رسید که تفاوت این دو سرانه نشان از قدرت بالای خریداران در بازار امروز دارد.

* رکوردشکنی ورود پول حقیقی به بورس

روز شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام برای دومین روز کاری متوالی مثبت شد و 2 هزار و 309 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد که بالاترین رقم از مهرماه 1399 تاکنون است.

امروز نماد وبملت (بانک ملت)، شتران (پالایش نفت تهران) و کوثر (بیمه کوثر) بیشترین ورود پول را داشتند. در سوی دیگر، وکغدیر (بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر)، بپاس (بیمه پاسارگاد) و اتکام (بیمه اتکایی امین) بیشترین خروج پول حقیقی را تجربه کردند.

* هیچ نمادی در صف فروش قرار نداشت

در جریان معاملات امروز، قیمت سهام 97 درصد نمادهای بازار رشد کرد و 3 درصد نمادها افت قیمتی داشتند.

در پایان معاملات روز شنبه، 373 نماد صف خرید داشتند و 5 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 74 درصدی نسبت به روز قبل به 2 هزار و 649 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 63 درصدی به 4 میلیارد تومان رسید.

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه، نمادهای وبلمت، شتران و خگستر بیشترین ارزش را در صف خرید داشتند و هیچ نمادی در صف فروش قرا نگرفت.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/9745

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی