پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره ثبات بازار سهام گفت: حذف دامنه نوسان به یکباره و در همه شرکت‌های بورسی امکان پذیر نیست و آسیب‌های زیادی به بازارسرمایه وارد می‌کند.

منتشر شده در 21 آذر 1400
در سرویس

عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در محل سازمان بورس برگزار شد، ضمن اشاره به نوسانات بازار از سال گذشته، اظهار کرد: امید می‌رود با تلاش‌های سازمان و دولتمردان در زمینه سیاستگذاری و همچنین مجلس و کمکی که رسانه‌ها و فعالان بازار در راستای شفافیت و ارتقای کارایی بازار انجام می‌دهند، بازار به ثبات برسد.

وی بازگشت اعتماد به بازار را دغدغه اصلی خواند و ادامه داد: تمام تلاش سازمان در این مدت کوتاه ریاست جدید در راستای بازگشت اعتماد به بازار بوده که البته امری سخت و زمان بر است.

عشقی تصریح کرد: تلاش می‌شود ساختار در خود سازمان اصلاح شود و هم رایزنی‌هایی با سیاست گذاران در بودجه نیز در همین راستا انجام شده است.

وی در پاسخ به پرسشی در زمینه افزایش ظرفیت‌های بازار سرمایه و برنامه عملیاتی سازمان در این راستا، عنوان کرد: در حال حاضر، شرکت‌های بسیاری در بورس ثبت شده اند. اما نکته مهم این است که حجم و میزان فعالیت آن‌ها چقدر است؟ صنایع مختلفی در بازار‌های بورس و فرابورس حضور دارند و با بررسی سهم صنایع موجود در بورس نسبت به کل بورس، به عدد قابل توجهی در ارتباط با سهم صنایع مختلف پذیرش شده در بورس می‌رسیم.
رئیس سازمان بورس با بیان اینکه بیشتر شرکت‌های بزرگ صنایع در بورس پذیرش شده اند، ابراز کرد: در حال حاضر، تمهیداتی در ارتباط با پذیرش شرکت‌های تکنولوژی محور اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه ۲۰ شرکت در فرآیند پذیرش هستند، ادامه داد: در حال حاضر، بازار سرمایه هم از نظر شرکت‌های پذیرش شده و هم از نظر تعداد سهامداران با افزایش و رشد قابل توجهی برخوردار شده و لازم است زیر ساخت‌های موجود به نحوی ارتقا یابند تا کفاف این حجم را بدهد و از ظرفیت‌های لازم برخوردار شویم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ارتباط با واگذاری مازاد اموال دولت در بورس اظهار کرد: عملیات اصلی در ارتباط با املاک و مستغلات مازاد دولت توسط سازمان خصوصی‌سازی و وزارت اقتصاد، در حال پیگیری است. در بورس نیز، اموالی که عرضه ان‌ها از طریق بورس کالا انجام خواهد شد، در حال پیگیری است.

عشقی ادامه داد: بورس کالا از نظر زیر ساخت‌های لازم در این زمینه مشکلی ندارد و رایزنی‌هایی با وزارت اقتصاد نیز انجام شده و اموالی که امکان پذیرش آن‌ها در بورس وجود دارد، وارد بورس کالا می‌شوند.

وی در ارتباط با عرضه‌های کالایی گفت: یکی از رسالت‌های اصلی سازمان بورس، شفافیت اطلاعات مالی شرکت‌ها است. طبیعی است زمانی که محصولات شرکتی در یک ساختار شفاف و مشخص به فروش می‌روند و از آن طرف هم خریداران با اطمینان بیشتری ان‌ها را خریداری می‌کنند.

رئیس سازمان بورس با بیان اینکه اکنون این سازمان به جد پیگیر عرضه محصولات در بازاری شفاف است، خاطر نشان کرد: اکنون در زمینه محصولات فولادی، خریداران به راحتی می‌توانند با مراجعه به بورس کالا، به صورت شفافی روند و قیمت‌ها را رصد کنند. این موضوع در ارتباط با سایر کالا‌ها نیز وجود دارد.

دکتر عشقی در خصوص صحبت‌های اخیر رییس قوه قضاییه درباره ابهامات بازارسرمایه گفت: البته اغلب این مباحث تخصصی بوده و ما هم اصراری بر پاسخگویی به ان‌ها در این جلسه نداشتیم. قرار شد این موارد در جلسات تخصصی‌تری در سازمان بورس بررسی شود.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/79829

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی