پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

استراتژی تعامل سینمای ایران با جهان

ازسرگیری روابط میان ایران و عربستان می‌تواند فرصت بسیار خوبی باشد تا روابط فرهنگی میان دو کشور در زمینه‌های هنری همچون سینما، سریال و موسیقی نیز افزایش یابد.

منتشر شده در 6 اردیبهشت 1402
در سرویس

در حالی که ۱۹ کشور برای برگزاری نشست سالانه خود در آفریقای جنوبی آماده می‌شوند که علاقه خود را برای پیوستن به گروه کشورهای «بریکس» ابراز کرده‌اند.

به نوشته شماره چهارشنبه وبگاه «لایو مینت» کشورهای بریکس شامل  برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی در دوم تا سوم ژوئن در شهر «کیپ تاون» گرد هم خواهند آمد تا در مورد گسترش این ائتلاف گفت وگو کنند.

«آنیل سوکلال» نماینده آفریقای جنوبی در این گروه گفت: «آنچه که مورد بحث قرار خواهد گرفت گسترش بریکس است. ۱۳ کشور به طور رسمی درخواست پیوستن به آن را داده و شش کشور دیگر به طور غیر رسمی درخواست کرده‌اند. ما هر روز درخواست‌هایی دریافت می‌کنیم.»

ایران،عربستان، آرژانتین، امارات متحده عربی، الجزای، مصر، بحرین، اندونزی تمایل خود را برای پیوستن به بریکس ابراز کرده‌اند. وزرای خارجه پنج کشورعضو همگی تایید کرده اند که در مذاکرات ژوئن شرکت خواهند کرد.

بریکس که حدود یک پنجم اقتصاد جهان را بر عهده دارد می‌کند، به عنوان یک جایگزین قدرتمند جدید برای غرب ظاهر شده است. در حال حاضر، پنج عضو بریکس ۱۶ درصد به تجارت جهانی و حدود ۲۴ درصد به تولید ناخالص داخلی جهانی کمک می‌کنند.

بریکس در ۲۰۰۹ تشکیل شد. اگر کشورهای طرفدار چین  در این ائتلاف پذیرفته شوند خطری برای غرب محسوب می‌شود. تولید ناخالص داخلی چین بیش از دو برابر مجموع هر چهار عضو دیگر بریکس است.

ایران سال گذشته به‌طور رسمی برای پیوستن به بریکس درخواست داد. پیوستن ایران و عربستان غنی از منابع انرژی، سهم این گروه در منابع انرژی را به‌شدت افزایش می‌دهد و می‌تواند تأثیرات ژئوپلیتیکی  داشته باشد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/8855

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی