پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

وزیر میراث‌ فرهنگی با اشاره به حوادث اخیر در کشور:

ضرغامی با اشاره به اینکه امروز از نظر ما گردشگری مقاومت یک مقوله معنادار و باارزش است، گفت: تربت پاک سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان نماد گردشگری مقاومت است.

منتشر شده در 7 آبان 1401
در سرویس

سید عزت الله ضرغامی روز شنبه در ابتدای سفر به کرمان در گلزار شهدای این شهر ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مکتب حاج قاسم سلیمانی یک مکتب منشوری و همه‌جانبه است که اگر هر کدام از بخش‌های آن را مستقل به کار بگیریم بسیاری از مشکلات ما برطرف می‌شود، افزود: ترویج مکتب این شهید بزرگوار این روزها بیش‌ از هر زمان دیگری نیاز جامعه ماست.

وی با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی نمادی در سطح جهان برای جامعه مقاومت است تصریح کرد: این شهید، دوست خوبی است چنانچه در سال‌های طولانی خاطرات فراوانی از ایشان دارم و سرآمد همه مجاهدان و آزادیخواهان دنیا است.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی همانگونه که خواست، ساده به عنوان یک سرباز در کنار شهید دیگری دفن شود، تصریح کرد: این سادگی و زیبایی خیلی خوب در مزار این شهید دیده می‌شود و  می‌تواند الگوی خوبی برای بخش ‌های دیگر باشد.

ضرغامی با اشاره به اینکه این روزها و در اغتشاشات اخیر، جای سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و تفکر ایشان خالی است، ادامه داد: حاج قاسم معتقد بود و به صراحت می‌گفت، “جامعه ما خانواده ما است” اما بسیاری از افراد این نگاه را ندارند و مرتب درصدد قطعه قطعه کردن، تفرقه و اختلاف هستند.

وی گفت: حاج قاسم می گفت، “دختر کم حجاب، دختر ما و شماست” این مهم یک خط فکری است و این اوج مکتب سپهبد شهید سلیمانی است لذا با داشتن این نوع تفکر این چیزهای سطحی و ظاهری به هیچ وجه نمی تواند در جامعه تفرقه ایجاد کند اما متاسفانه آن چیزی که می بینیم این نیست و به خاطر همین مسائل جزئی امروز ما هزینه زیادی می دهیم.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با صراحت معتقد است، “وحدت ما باید حول مقابله با دشمن باشد”، اظهار داشت: این روزها دشمنان قسم خورده ما و داعشی که حاج قسم مدال پربرکت مبارزه و مجاهدت و شکست آن را بر سینه داشت در حرم مقدس شاهچراغ مردم را به خاک و خون کشاند.

وی ادامه داد: این هشداری برای ما است که اگر وحدت را در جامعه از بین ببریم، اگر خط فکری حاج قاسم را فراموش کنیم و اول خود را تجزیه کنیم، بعدها تجزیه فیزیکی که دشمن به دنبال آن خواهد آمد.

ضرغامی بیان کرد: افرادی که به جبهه مقاومت عشق می ورزند و اعتقاد دارند، این نقطه را نقطه ‌کانونی برای مجاهدت‌های خود بدانند تا به برکت مکتب حاج قاسم ان شاالله روز به روز شاهد ارتقا و رشد قوای معنوی زندگی مردم باشیم.

وی همچنین با اشاره به سفر به کرمان گفت: امروز خدمت مردم این استان هستم تا از طرح های مختلفی بازدید کنیم و تصمیماتی نیز در حوزه ماموریتی خواهیم گرفت.

به گزارش ایرنا، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ساعتی قبل از طریق فرودگاه بین المللی آیت الله هاشمی رفسنجانی وارد استان کرمان شد.

سید عزت الله ضرغامی به منظور افتتاح رسمی هتل کاروانیکا وکیل، بازدید از چند پروژه تاریخی و گردشگری و حضور در پنجمین نمایشگاه گردشگری به کرمان سفر کرده و در ابتدای ورود به این استان مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، بازدید از پروژه های بام کرمان، پروژه گردشگری باغ بیرم آباد، پارک آبی، مجموعه گردشگری هنرمند، باغ تاریخی شاهزاده، شترگلوی ماهان، موزه سیم و زر و کاروانسرای گنجعلیخان و افتتاح هتل کاروانیکا وکیل و همچنین حضور در پنجمین نمایشگاه گردشگری و چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی استان کرمان از دیگر برنامه‌های سفر سید عزت‌الله ضرغامی به این استان است.

کرمان با هشت اثر ثبت جهانی بیشترین آمار آثار ثبت جهانی کشور را در بین استان ها به خود اختصاص داده است. ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کَند میمند با چندهزار سال قدمت، باغ زیبای شازده یا شاهزاده ماهان با ویژگی های منحصر به فرد باغ و معماری عمارت آن، دشت کویر لوت که قدیمی ترین درفش جهان از این کویر در منطقه شهداد به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم و نیز روستای دارستان سیرجان و این شهرستان به عنوان خاستگاه بافت گلیم شیرکی سیرجان از آثار ثبت جهانی استان کرمان به شمار می روند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/28626

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی