پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

 جو به شکل خوشه‌ای مانند گندم رشد میکند و زائده‌هایی همانند مو از دانه هایش بیرون زده است، اما جو دو سر به شکل گل‌های کوچک رشد می‌کند و خوشه‌ای نیست. 

منتشر شده در 22 دی 1400
در سرویس

جو پرک

به گزارش جهت پرس، جو و جو دو سر دانهٔ دو گیاه مختلف هستند و از این رو شکل و شرایط رویش این دو گیاه با یکدیگر کاملا متفاوت است بگونه‌ای که جو در همه نقاط جهان و در آب و هوای مختلف رشد میکند، در حالی که جو دو سر تنها در مناطق سرد و مرطوب یافت می‌شود، اما این دو دیگر چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟!

خواص جو پرک برای چاقی

ازآنجاکه این غله آب زیادی را به خود جذب می‌کند، مصرف کم آن باعث پر شدن معده و احساس سیری می‌شود درنتیجه اشتهای شما نیز تنظیم می‌گردد و دیرتر احساس گرسنگی خواهید کرد. به‌عنوان مثال شما جهت تهیه یک شام کامل و کم‌کالری و در عین حال سبک می‌توانید با استفاده از ۳۰ گرم جو دو سر پرک و دو لیوان آب به همراه مقداری سبزیجات تازه اعم از جعفری، اسفناج و غیره… یک سوپ خوشمزه برای خود تهیه فرمایید.

جو، پر از فیبر است. فیبر باعث می‌شود که شما احساس سیری طولانی مدت تری داشته باشید و از خوردن غذا اجتناب کنید. جو از از چاقی و توزیع چربی شکم جلوگیری می‌کند.

و اگر جو پرک به عنوان یک مکمل روزانه مصرف شود، حتی می‌تواند بعنوان درمان کمکی برای اختلالات متابولیکی عمل کند.

در مقایسه با سایر غلات آماده برای صبحانه از انرژی بیشتری برخوردار است.

به همین دلیل است که می‌توانید جو پرک را در رژیم غذایی خود جایگزین مواد غذایی دیگر کنید و به مدت بیشتری می‌تواند شما را سیر نگه دارد.

مطالعات نیز نشان داده اند که یک رژیم غذایی غنی از دانه‌های کامل مثل جو، می‌تواند به تنظیم وزن بدن کمک کند.

مصرف زیاد دانه ها‌ی غلات با افزایش وزن بدن رابطه معکوس دارد.

جو همچنین می‌تواند آب را جذب کند که با اینکار خواص اشباع آن افزوده می‌شود و بتا گلوکان در جو، می‌تواند تخلیه معده را به تاخیر بیندازد.

جوپرک در کاهش وزن موثر است.

همه آنچه شما نیاز دارید یک فنجان جو پرک و مقداری دارچین و دو لیتر آب است.

آن‌ها را با هم مخلوط کنید و برای یک ماه هنگامی که معده خالی است مصرف کنید.

و البته، باید با رژیم غذایی مناسب و ورزش همراه باشد. بعد از یک ماه از نتیجه آن شگفت زده شوید.

جو پرک

تفاوت جو پرک با جو دو سر پرک

برای پی بردن به تفاوت میان جو پرک و جو دو سر پرک باید ابتدا این نکته را بدانید که جو (barley) و جو دو سر (oat) دانهٔ دو گیاه مختلف هستند، البته هر چند هر دو از دسته غلات هستند، شکل و شرایط رویش این دو گیاه با یکدیگر متفاوت هستند.

جو به شکل خوشه‌ای مانند گندم رشد میکند و زائده‌هایی همانند مو از دانه هایش بیرون زده است، اما باید توجه داشته باشید که جو دو سر به شکل گل‌های کوچک رشد می‌کند و خوشه‌ای نیست. 

جالب است بدانید جو در همه نقاط جهان و در آب و هوای مختلف رشد میکند، در حالی که جو دو سر تنها در مناطق سرد و مرطوب یافت می‌شود و اگر بخواهیم از نظر خواص و جدول ارزش غذایی آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنیم باید بگوییم که تفاوت‌هایی در این میان موجود است، به این صورت که جو فیبر بیشتری دارد. اما جو دو سر سرشار از پروتئین و مواد معدنی است.

جو پرک و جو دو سر پرک هم از این دو دانه غله تهیه میشوند و به این ترتیب که پوست آن‌ها جدا شده، پخته و تا حدی فرآوری میشوند که هضم آن‌ها راحت و پختشان سریع شود. دیگر تفاوت جو پرک و جو دو سر پرک در کاربرد و قیمت آنهاست.

باید بدانید که، جو پرک قیمت کمتری دارد و برای تهیه انواع سوپ و آبجو استفاده میکنند، در حالی که جو دو سر پرک قیمت بیشتری داشته و اغلب در تهیه اوتمیل صبحانه یا کیک و شیرینی استفاده میشود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/75527

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی