پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

براساس جدیدترین نظرسنجی صورت گرفته نزدیک به نیمی از جمهوری‌خواهان آمریکا دیگر ترامپ را به عنوان ریاست این حزب قبول ندارند.

منتشر شده در 26 اردیبهشت 1401
در سرویس

براساس ادعای تحلیلگران سیاسی و همچنین قانونگذاران جمهوری خواه، پیش از این به نظر می‌رسید دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، همچنان نیروی محرکه غالب در حزب جمهوری خواه باشد. اما یک نظرسنجی جدید که روز یکشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که اقلیت قابل توجهی از رای دهندگان جمهوری خواه روسای جدید را به جای ترامپ ترجیح می‌دهند.

براساس گزارش نیوز ویک ترامپ تا حد زیادی به عنوان یک چهره سیاسی قطبی ۲ ساز، حتی در درون حزب خود تلقی می‌شود. به اصطلاح «هرگز ترامپ‌ها» به عقب‌نشینی از نفوذ و کنترل او بر حزب جمهوری‌خواه ادامه می‌دهند. با ادامه انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان در سال جاری، نامزد‌های مورد نظر ترامپ تقریبا در تمام رقابت‌های خود تا کنون پیروز شده اند.

این نظرسنجی نشان داد که یک سوم (۳۳ درصد) رای‌دهندگان جمهوری‌خواه در مرحله مقدماتی انتخابات معتقدند که ترامپ رئیس جمهور خوبی بود، اما زمان آن فرا رسیده است که سران جدیدی روی کار بیایند.

طبق این افکارسنجی، ۱۰ درصد دیگر نیز گفتند که ترامپ رئیس جمهور بدی است و اکنون زمان آن فرا رسیده است که حزب جمهوری‌خواه بدون او به کار خود ادامه دهد.

در مجموع، این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۴۳ درصد از رای دهندگانی که قصد دارند در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان امسال رای دهند، ترجیح می‌دهند حزبشان روسای جدیدی داشته باشد یا از کنترل رئیس جمهور سابق خارج شود.

در عین حال، اکثریت نسبتا محدود (۵۵ درصد) گفتند که حزب جمهوری خواه باید به رهبری ترامپ ادامه دهد. این نظرسنجی که در بازه‌های پنجم تا هفتم می‌و نهم تا دهم می‌انجام شد، شامل مصاحبه با ۱۰۰۰ بزرگسال آمریکایی بود.

علاوه بر این موضوع، این نظرسنجی نشان داد که پاسخ دهندگان جمهوری خواه به میزان قابل توجهی از حزب سیاسی خود در برابر ترامپ حمایت می‌کنند. تنها حدود یک سوم (۳۴ درصد) گفتند که بیشتر از رئیس جمهور سابق حمایت می‌کنند در حالی که ۵۸ درصد آن‌ها ابتدا خود را حامی حزب جمهوری خواه معرفی کردند.

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/57073

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی