پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جهت پرس بررسی کرد

شوراي حقوق بشر، علي بحريني نماينده دائم جمهوري اسلامي نزد سازمان‌هاي بين‌المللي در ژنو را به عنوان رئيس نوزدهمين اجلاس «مجمع اجتماعي» شوراي حقوق بشر سال ۲۰۲۳ انتخاب کرد.

منتشر شده در 23 اردیبهشت 1402

عطیه فکری – شورای حقوق بشر از نوپاترین ارکان فرعی سازمان ملل است که در سال 2006 با هدف حمایت از حقوق بشر و ارتقای آن در تمام کشورها تاسیس شد. مجمع اجتماعی یکی از سازوکارهای شورای حقوق بشر است که از سال ۲۰۰۲ (در دوران فعالیت کمیسیون حقوق بشر) ایجاد شده و هر سال با انتخاب یک موضوع خاص، که مربوط به مهم‌ترین چالش‌ها، تحولات و نگرانی‌های جهانی در حوزه حقوق بشر است، ابعاد مختلف آن را مورد بررسی قرار می‌دهد و فعالیت آن در دوران جایگزینی شورای حقوق بشر تداوم پیدا کرد. 

براساس اعلام رئیس شورای حقوق بشر، علی بحرینی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در ژنو به عنوان رئیس نوزدهمین اجلاس «مجمع اجتماعی» شورای حقوق بشر در سال ۲۰۲۳ انتخاب شد.

1

رسانه‌های بیگانه چه واکنشی به این خبر داشتند؟

رسانه‌های معاند و مخالف جمهوری اسلامی ایران مثل سعودی اینترنشنال، بی‌بی‌سی، رادیو فردا و … این اقدام سازمان ملل را محکوم کردند و معتقد بودند «مجمع اجتماعی» یک نهاد بی‌استفاده و به دردنخور است با این وجود این اقدام سازمان ملل و اینکه آمریکا ممانعتی نکرده از ضعف سازمان ملل نشات می‌گیرد.

1

بی‌بی‌سی در اظهار نظری خلاف واقع و مضحک درباره این اقدام سازمان ملل گفته است: معرفی آقای بحرینی برای ریاست این مجمع در حالی اعلام شده که دو روز پیش، شورای حقوق بشر در اطلاعیه‌ای نسبت به موج اعدام‌ها در ایران ابراز نگرانی عمیق کرد!

خبرگزاری رادیو فردا هم ضمن محکوم کردن تصمیم سازمان ملل نوشت: شورای حقوق بشر همچنین در اوج برخوردهای خشونت‌بار جمهوری اسلامی با معترضین در اعتراضات پس از مرگ مهسا امینی، رأی داد که یک کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی سرکوبگری‌های حکومت ایران تشکیل شود. در واکنش به این خبر، هیلل نویر، وکیل بین‌المللی در حوزه حقوق بشر و مدیر اجرایی دیده‌بان سازمان ملل متحد، در پیامی توئیتری این انتصاب را «شرم‌آور» خواند!

بهت و ناباوری سلبریتی‌های فراری از ایران

برخی از هنرمندان و بازیگران که در جریان اغتشاشات و لیدری جریان برانداز بعد از اینکه دیدند از این اغتشاشات و آشوب‌ها آبی برایشان گرم نمی‌شود و از کشور گریختند هم نسبت به خبر ریاست ایران در نوزدهمین اجلاس”مجمع اجتماعی” شورای حقوق بشر سال 2023 واکنش منفی نشان دادند و ابراز بهت و ناباوری نسبت به این اقدام داشتند.

1

1

 فرصت کنایه‌زنی به دولت روحانی برای کاربران شبکه‌های اجتماعی

با انتشار این خبر کاربران شبکه‌های اجتماعی فرصت را غنیمت شمردند تا با کنایه‌زنی به دولت روحانی و وزیرامور خارجه او یعنی محمدجواد ظریف بابت شعارها و وعده‌های پوچی که داده بودند و باعث شد کشور 8 سال معطل غربی‌ها بماند اشتباه بزرگشان را یادآور شوند.

برخی از کاربران به اینکه دولت سابق ادعا می‌کرد زبان دنیا را بلد است ولی هر روز امتیاز بیشتری به غربی‌ها می‌داد را متذکر شدند و نوشتند که مقاومت و دیپلماسی دولت فعلی باعث همچین دستاوردی شده است. کاربران حتی اپوزیسیون خارج نشین که دائما در تلاش بودند تا ایران از حضور در میادین بین المللی حذف کنند را هم بی‌نصیب از کنایه‌های خود نگذاشتند. در ادامه برخی از واکنش‌های کاربران آمده است:

 

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/7297

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی