پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

یک منبع آگاه از احتمال برگزاری نشست چهارجانبه مسکو در روز دوشنبه خبر داد.

منتشر شده در 9 فروردین 1402
در سرویس

یک منبع آگاه به اسپوتنیک گفته است نشست چهارجانبه ایران، روسیه، سوریه و ترکیه در سطح وزیران خارجه روز دوشنبه سوم آوریل در مسکو برگزار می شود.

حسین امیر عبداللهیان، رئیس دستگاه دیپلماسی ایران ساعاتی قبل در پاسخ به پرسشی درباره نشست چهارجانبه ایران، روسیه، سوریه و ترکیه اعلام کرد: در سفر اخیرم به ترکیه و روسیه با مقامات این دو کشور در خصوص نشست چهارجانبه رایزنی داشتم. امروز هم با همکارم آقای لاوروف گفتگو کردیم. این نشست قرار است هفته آینده در سطح معاونان وزرای خارجه چهار کشور برگزار شود. هدف اصلی آن نزدیک کردن دیدگاه‌های ترکیه و سوریه است. ایران و روسیه هم تلاش خواهند کرد این دیدگاه‌ها به هم نزدیک شود. چناچه در این گفتگو‌ها چارچوبی مشخص شود، دور بعدی نشست در سطح وزرای خارجه می‌تواند برگزار شود.

میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه فدراسیون روسیه دیروز گفت معاونان وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران، روسیه، ترکیه و سوریه احتمالاً در اوایل ماه آوریل در مسکو رایزنی‌هایی داشته باشند.

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه هم از گفتگو‌های چهارجانبه در خصوص سوریه با مشارکت ترکیه، روسیه، ایران و سوریه در سطح معاونان وزیر خارجه ممکن است طی روز‌های آتی خبر داده بود. به گفته وی، این نشست که قرار بود روز‌های ۱۵ و ۱۶ مارس (۲۴ و ۲۵ اسفند) برگزار شود به زمان دیگری موکول شده و احتمال دارد طی روز‌های آتی برگزار شود.

این نشست در مسکو به منظور آماده کردن فضا برای نشستی دیگر در سطح وزیران خارجه برگزار خواهد شد. مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه چهارشنبه هفته گذشته در نشست مطبوعاتی مشترک با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود گفت نشستی در پایتخت روسیه برگزار خواهد شد و نمایندگان وزیران خارجه سوریه، ترکیه، ایران و روسیه در آن شرکت خواهند کرد.

مقامات دفاعی دمشق و آنکارا اواخر سال گذشته میلادی پس از قطع روابط از سال ۲۰۱۱ برای اولین بار با یکدیگر دیدار کردند. این دیدار در ۲۸ دسامبر در مسکو برگزار شد و سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه، حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه و علی محمود عباس وزیر دفاع سوریه در آن حضور داشتند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/11368

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی