پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

یادداشت تحلیلی؛

طبق تجربه‌های قبلی این اغتشاش فروکش خواهد کرد اما باید نگران نسلی بود که بی‌هویت‌اند و به صورت توده‌ای کف خیابان می‌آیند.

منتشر شده در 3 مهر 1401
در سرویس

مهدی پناهی، خبرنگار و فعال رسانه‌ای نوشت: طبق تجربه‌های قبلی فوران احساسات در قالب اغتشاش به خاطر مهسا امینی فروکش خواهد کرد اما باید نگران نسلی بود که بی‌هویت‌اند و به صورت توده‌ای کف خیابان می‌آیند.
همان‌هایی که معترض گشت ارشادند اما همزمان به دختر معترض همردیف خود تعرض می‌کنند یا چشم‌چرانی می‌کنند …
باید نگران همان نسلی بود که زود و بی‌دلیل ازدواج میکند و زود و بی‌دلیل هم طلاق می‌گیرد.
نه کنکور شرکت میکند و درس میخواند و نه کار میکند و پول مستمر درمی‌آورد.‌ مدام یا کف خیابان‌ها هستند یا فضای مجازی یا درحالی گیم زدن
نه می‌داند چه می‌خواهد و نه می‌داند چه نمی‌خواهد حالا برخی با تکیه بر چنین نسل بی‌هویتی دم از انقلاب می‌زنند و خوش خیالانه با انقلاب ۵۷ مقایسه می‌کنند که از سال ۴۲ شروع شد. یعنی آن‌ها هم‌ توقع یک حرکت انقلابی مستمر ۱۵ ساله دارند در حالی که ۴۲ سال سابقه براندازی دارند اما خواسته انقلاب ۵۷ مشخص بود و برخلاف اندک مدعیان منصف تر امروز که خواهان یک حکومت سکولار هستند، انقلابیون و مردم خواهان حکومت اسلامی بودند.
یک سند را صرفا اشاره می‌کنم؛ دیوار نوشته‌های سال ۵۷ در شهر تهران …
‏محسنیان راد در کتاب”در حسرت فهم درست” نتایج تحلیل محتوا شعارهای روی دیوارها در سال ۵۷ را منتشر کرده است. طبق یافته‌های این استاد علوم ارتباطات 87 درصد از دیوار نوشته‌های تهران در تایید اسلام و حکومت اسلامی بود که بیشترین فراوانی پس از شعار  علیه شاه و له امام خمینی را داشت.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/33874

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی