پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

با توجه به افزایش درخواست شرکت‌ها برای دانش‌بنیان‌شدن و بر اساس تغییرات جدید در نظام ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان، تشخیص صلاحیت هسته‌ها و تیم‌های فناور حاضر در 5 پارک علم و فناوری کشور به صورت آزمایشی به این پارک‌ها سپرده می‌شود.

منتشر شده در 12 تیر 1402

 بر اساس تغییرات جدید در نظام ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان، تشخیص صلاحیت دانش‌بنیانی شرکت‌ها و تیم‌های فناور به صورت مبادی‌محور خواهد شد و از بازیگران دیگری جز معاونت علمی و فناوری برای این امر استفاده خواهد شد.

در حال حاضر، پارک‌های علم و فناوری خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، شیخ بهایی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، صنعتی شریف و سیستان و بلوچستان به عنوان 5 پارک علم و فناوری آزمایشی و پایلوت برای ارزیابی صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان انتخاب شده‌اند.

این پارک‌ها می‌توانند هسته‌ها و تیم‌ها فناور خود را بر اساس شیوه‌نامه جدید ارزیابی، به عنوان دانش‌بنیان ثبت کنند. در حال حاضر ثبت شرکت به عنوان دانش‌بنیان تنها به صورت «دانش‌بنیان نوپا» برای پارک‌ها ممکن است و شرکت‌های نوآور و فناوری برای ثبت بایستی از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تأیید صلاحیت شوند.

مطابق با شیوه ارزیابی جدید، شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا، شرکت‌هایی هستند که در حال تحقیق و توسعه روی فناوری‌های سطح بالا هستند و برای حضور در بازار و توسعه آن نیازمند حمایت‌های دانش‌بنیانی هستند. نوپاها در صورت ارائه اسناد دریافت گرنت فناورانه و یا برنامه تحقیق و توسعه متمرکز با اختصاص 50 درصد از هزینه‌های شرکت در آن، می‌توانند به عنوان دانش‌بنیان ثبت شوند. شرکت‌های دانش‌بنیان نوآور و فناور بایستی فروشی بالغ بر 5 میلیارد تومان داشته باشند.

روند ارزیابی دانش‌بنیان‌ها قرار است پس از طی مراحل موفقت‌آمیز در این 5 پارک، به سایر پارک‌های علم و فناوری کشور و سایر بازیگران مانند شتاب‌دهنده‌ها، کارخانه‌های نوآوری و شرکت‌های بزرگ دانش‌بنیان نیز سپرده شود.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/3518

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی