پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کنعانی مقدم مطرح کرد:

این مانور بزرگ تاریخی پیام های بسیار زیادی دارد و مهمترین پیام آن برای خود مسلمانان این است که وحدت و همدلی و انسجام ملتها و پیروی از مکتب امام حسین(ع) را نشان می دهد.

منتشر شده در 15 شهریور 1402
در سرویس

کارشناس سیاست بین الملل گفت: اربعین این مانور بزرگ تاریخی پیام های بسیار زیادی دارد و مهمترین پیام آن  وحدت و همدلی و انسجام ملتها و پیروی از مکتب امام حسین(ع) است.

اربعین نقطه اوج همبستگی، همگرایی و وحدت امت واحد اسلامی به شمار می رود. همایش و مانور قدرتمندی که در چند سال اخیر صحنه های قدرت بی بدیلی از تعامل و دوستی دو ملت ایران و عراق را به تصویر کشیده است؛ تصاویری از میزبانی عراقی ها از میهمانان ایرانی و اوج عزت و احترام این همسایه مسلمان به زائران ابا عبدالله که وحشت و هراس دشمن غربی را در بر داشته تا به دنبال تخریب این حرکت و همایش بزرگ و وحدت آفرین باشد. حرکتی که به گفته حسین کنعانی مقدم، کارشناس سیاسی تنها شیعی و ایرانی و مختص به این آب و خاک نیست بلکه کل عاشقان اباعبدالله از همه ادیان و مذاهب در سراسر دنیا را شامل میشود و همبستگی و همگرایی عجیبی به دنبال داشته است.

حسین کنعانی مقدم در تحلیل این حرکت عظیم و جهان شمول در ادامه گفتگو با جهت پرس عنوان کرد: همایش و راهپیمایی بزرگ اربعین بعد از مراسم حج یکی از بزرگترین مراسمات مردمی و جهانی به شمار می رود. البته این راهپیمایی عملا یک مانور بزرگ سیاسی و الهی است که  توسط مسلمانان در سراسر دنیا برگزار می شود.

وی ادامه داد: راهپیمایی اربعین با هدف مقابله با سلطه استکبار و صهیونیسم با پیروی از خط مشی امام حسین(ع)که برای مقابله با ظلم و ستم جان خود و  خانواده اش را در طبق اخلاص گذاشت و بزرگترین حماسه الهی را در جهان خلق کرد، اجرا میشود.

کنعانی مقدم با تاکید بر اینکه این همایش بزرگ مختص شیعه و مردم مسلمان نیست بلکه همه آزادی خواهان پیرو راه شهید کربلا را در بر میگیرد، افزود: مردم با تاثیر از این مکتب عاشورایی  و براساس حب الحسین یجمعنا و اینکه امام حسین(ع) با اقدامی که در آن مقطع تاریخی برعلیه ظلم و جور زمان انجام داد در طول تاریخ زنده مانده و راهشان ادامه دارد، در این همایش بزرگ شرکت می کنند.

   کنعانی مقدم با اشاره به پیام های اربعینی گفت:  مردم در این راهپیمایی عظیم ۲۵ میلیون نفری از سراسر دنیا آن هم عاشقانه، مخلصانه و با عشق به مکتب امام حسین(ع) حضور می یابند و یک لبیک تاریخی به گوش  جهانیان می رسانند که مسلمانان جهان در مقابل  ظلم و ستم ایستاده اند و این راه یعنی راه اباعبدالله حسین ادامه دارد.

وی ادامه داد: این مانور بزرگ تاریخی پیام های بسیار زیادی دارد و مهمترین پیام آن برای خود مسلمانان این است که وحدت و همدلی و انسجام ملتها و پیروی از مکتب امام حسین(ع) را نشان می دهد.

 این کارشناس سیاسی ابراز کرد: پیام بعدی این همایش این است که  اگر ملت ها اراده کنند می توانند به راحتی صهیونیسم را با پرتاب یک سنگ نابود کنند؛ تصور کنید ۲۵ میلیون جمعیت حتی با وجود محدودیت امکانات تنها با پرتاب یک قطعه سنگ می توانند رژیم صهیونیستی را مدفون کنند و این اراده هر زمانی می تواند اتفاق بیافتد و دشمنان ما باید  بدانند که مقابله کردن با مسلمانان جز نابودی چیزی برای آنها نخواهد داشت.

وی بااشاره به حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) گفت: پیام بعدی اربعین بحثی است که تحت عنوان حکومت جهانی با ظهور حضرت مهدی(عج) مطرح می کنیم و اینکه عدل و  عدالت برقرار خواهد شد و از اربعین به عنوان یک مانور آمادگی یاد می کند  و اعلام حضور در صحنه و درخواست از خداوند و حضرت ولی عصر(عج) برای ظهور با توجه به اینکه در دنیا کفر و ستم و ظلم توسط قدرت های بزرگ در حال اعمال است و ضرورت دارد که مسلمانان با چنین مانورهایی آمادگی خودشان را برای مقابله با چنین ظلم و ستمی اعلام کنند.
 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/315

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی