پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گزارش تحلیلی جهت‌پرس؛

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از حمله ناموفق به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع در استان اصفهان خبر داد اما پشت پرده این ماجرا چه کسی است و چه هدفی را دنبال می‌کند؟

منتشر شده در 9 بهمن 1401
در سرویس

ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه شامگاه هشتم بهمن‌ برخی منابع محلی در استان اصفهان از شنیده‌شدن صدای انفجار در محدوده خیابان «خانه اصفهان» خبر دادند و محل دقیق وقوع این انفجار را در یکی از مراکز نظامی وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اعلام کردند.
با انتشار این خبر در رسانه‌های محلی و بازنشر آن در شبکه‌های اجتماعی، محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان در گفت‌وگویی با شبکه خبر سیما علت وقوع این انفجار را حمله‌ای به مرکز نظامی وابسته به وزارت دفاع اعلام کرد و افزود: خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است اما خسارات وارده در دست بررسی و علت و عوامل آن در حال شناسایی است.

 

اطلاعیه وزارت دفاع درباره حمله ناکام به یکی از مراکز این نهاد

ساعتی بعد وزارت دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح با انتشار اطلاعیه‌ای جزئیات بیشتری از این حادثه به دست داد که در آن علت انفجار، «حمله ناموفق با استفاده از ریزپرنده» به یکی از مجتمع‌های کارگاهی این وزارتخانه اعلام شد که طبق این اطلاعیه با تکیه بر تمهیدات پدافندی، یکی از ریزپرنده‌ها مورد اصابت پدافند هوایی مجتمع و دو فروند دیگر نیز در تله‌های پدافندی گرفتار و منفجر شدند.

وزارت دفاع در بخش دیگری از این اطلاعیه با تاکید بر اینکه این تهاجم ناموفق تلفات جانی نداشته است، درباره میزان آسیب واردشده به این مرکز نظامی، اعلام کرده است: این حادثه آسیب جزیی به سقف کارگاه وارد کرده که به فضل الهی خللی در تجهیزات و ماموریت‌های مجموعه ایجاد نکرده است.

گفتنی است؛ در فضای مجازی انتشار کلیپی با عنوان «وضعیت فعلی محل انفجار در اصفهان»، نشان‌دهنده برقراری شرایطی آرام و عادی در محل است؛ در برخی کانال‌‎های خبری نیز تصویری با شرح «عکس ماهواره‌ای از محلی که مورد حمله ناموفق پهپادی قرار گرفت» منتشر شد که موید واردشدن آسیب جزئی به این مرکز نظامی است.

پیام حمله پهبادی به اصفهان چیست؟
حمله به سوله مهمات در اصفهان می‌تواند صدها پیام داشته باشد اما مهم‌ترین آن تغییرات وسیع در سطح بین‌الملل و منطقه است که ما بی‌تفاوت از آن عبور می‌کنیم، همزمانی اتفاقات سرزمین‌های اشغالی فلسطین و عملیات بی‌سابقه فلسطینیان در پاسخ به جنایت صهیونیست‌ها در اردوگاه جنین، تحرکات خصمانه آذربایجان علیه ایران به واسطه اتفاقات سفارت باکو در تهران، تحولات میدانی در جنگ اوکراین و روسیه (حضور تانک های اروپایی و آمریکایی در جبهه اوکراین)  سرعت دگرگونی جهان را بیشتر از گذشته کرده است.

گمانه زنی درباره عوامل حمله پهپادی به اصفهان
هرچند برای اعلام دقیق ماجرای نیاز به زمان و نظر قطعی مسئولان هست اما به نظر می‌آید عامل این حمله با دستور خارج اما از داخل بوده است. البته موفقیت پدافند مجتمع وابسته به وزارت دفاع نشان از آمادگی بالا در این زمینه دارد.
موضوعی که از ماه‌ها قبل هم خودش را نشان داده بود و  قفسه‌بندی برخی مراکز در مجتمع هسته‌ای نطنز موید آمادگی مسئولان است.

تلاش رسانه‌های معاند برای ناامن‌سازی جامعه در فضای مجازی
از سوی دیگر همزمان با این تحولات برخی از رسانه‌ها معاند و مزدور تلاش کردند با ربط دادن برخی حوادث دیگر کشور همچون آتش سوزی در شهرک صنعتی آذربایجان شرقی، فضای ناامنی را القا کنند. به نظر می‌رسد این بزرگنمایی و انتشار اخبار کذب همزمان با عملیات های اخیر در فلسطین و مجازات صهیونیست های اشغالگر، با هدف القای ناامنی در ایران است؛ در حالی که آنچه در سرزمین های اشغالی در حال رخ دادن است، بسیار عمیق تر و جدی تر است و با ترقه بازی در ایران نمیتوان آن را مخفی کرد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/17238

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی