پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا:

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در هفته آینده فراخوان تزریق داوطلبانه واکسن برکت و پاستور اعلام می‌شود.

منتشر شده در 11 خرداد 1400
در سرویس

 علیرضا رئیسی، در کلاب هاوس درباره شیوه‌نامه‌های بهداشتی انتخابات گفت: ١٠ هزار شعبه اضافه کردیم و انتخابات تا ٢ بامداد است و انگشت زدن را ممنوع کرده‌ایم. ما در وزارت بهداشت یک کروناهاب داریم و تمام اطلاعات کرونا مثبت‌ها در دسترس است و به فرمانداران اطلاعات افراد کرونا را مثبت را می‌دهیم و می‌توانند با صندوق سیار از این افراد رای بگیرند.

جزئیات مجوز مصرف داوطلبانه واکسن کرونا
وی درباره مجوز مصرف داوطلبانه واکسن کرونا گفت: وزیر بهداشت خبر مجوز مصرف داوطلبانه واکسن‌های ایرانی برکت و پاستور را اعلام کرد و باید دانست که واکسن پاستور در کوبا فاز سه بالینی را به خوبی سپری کرده و به مردم این کشور تزریق شده است.

وی افزود: در هفته آینده فراخوان برای تزریق داوطلبانه واکسن برکت و پاستور اعلام می‌شود و در مرحله نخست ١٠٠ هزار و بعد ٢٠٠ هزار و ٣٠٠ هزار داوطلب واکسینه می‌شوند و در واقع قرار است فاز سه با داوطلبان بیشتری سپری شود و به زودی هم می‌توان به نتایج فاز سه دسترسی پیدا کرد.

آخرین آمار تزریق واکسن کرونا در ایران
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: چهار میلیون و ١٣٧ هزار دز واکسن تزریق کرده‌ایم و ما دو هدف را دنبال می‌کنیم که هدف اول کاهش مرگ و میر است و باید دانست که ٧۴ درصد مرگ و میر در بالای ۶٠ سال است. کادر بهداشت و درمان را در فاز یک واکسینه کرده‌ایم و هیچ پزشک و پرستاری نمی‌تواند ادعا کند که واکسن نزده است. پایان دی ماه امسال تمام گروه هدف دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و ما آبان واکسن از کوواکس، چین و هند دریافت کرده‌ایم. یکی از گلایه‌های یونیسف این است که تعهدات کوواکس عملی نشد و واکسن‌سازها به تعهدات عمل نکردند.

وی افزود: ما ۶٠ میلیون دز واکسن از اسپوتنیک روسیه خریداری کرده‌ایم و ظرفیت تولید پنج میلیون دز است و یادمان باشد میزان عرضه و تقاضای واکسن با هم متفاوت است و کانادا سه برابر جمعیت واکسن خریده اما واکسن به میزان کافی دریافت نکرده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ما ۵٠٠ هزار دز واکسن از بهارات هند خریداری کرده بودیم و ١٢۵ هزار دز پارت اول بارگیری و تحویل شد، پارت دوم هم بارگیری شد اما دادستانی هند مانع ارسال به ایران شد و باید دانست بخش خصوصی هم به راحتی نمی‌تواند واکسن بخرد مگر اینکه از طرف دولت معرفی شده باشد. ‌

وی افزود: قراردادهای واکسن مانند معاهده ترکنمانچای است و هیچگونه تعهدی برای تحویل واکسن و حق فسخ وجود ندارد و واکسن‌سازها می‌گویند تعهدی درباره عوارض واکسن نداریم البته قراردادهای واکسن برای بیشتر کشورهای دنیا این گونه است و تنها برای ما این گونه نیست.

انتشار نتایج فازهای تحقیقاتی واکسن‌های بومی
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: فاز سوم واکسن برکت شروع شده است و مقرر شد نتایج فاز اول و دوم واکسن به زودی منتشر شود.

وی افزود: وقتی وارد تولید انبوه واکسن می‌شویم ماجرا فرق می‌کند و یکی از زیرساخت‌های بزرگ با تولید ١۵ میلیون دز راه‌اندازی شده است. ماه آینده ما به تولید ماهیانه پنج میلیون دز رسیده‌ایم و مرداد به هشت میلیون دز می‌رسیم و با واکسن‌های وارداتی ماهیانه ١٠ میلیون دز خواهیم داشت.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: تا پایان خرداد یا نهایت هفته اول تیر ماه بالای ۶٠ ساله‌ها یک دز واکسن دریافت خواهند کرد و سپس بیماران هموفیلی، دیالیزی، پیوند اعضا و سرطانی واکسینه می‌شوند.

آغاز واکسیناسیون عمومی کشور از شهریور
وی افزود: در فاز سه راننده‌ها، خلبان‌ها، زندانیان و زندانبان‌ها، مراکز تجمعی، خبرنگاران و سایر مشاغل پرخطر تا اول مرداد واکسینه می‌شوند و فاز چهارم، واکسیناسیون عمومی کشور است و از شهریور شروع می‌شود و تا دی طول می‌کشد. اکنون ظرفیت واکسیناسیون تا ۵٠٠ هزار دز در روز است و می‌تواند بالاتر برود.

وی افزود: ما روزانه ١٢٠ هزار تست انجام می‌دهیم و این تعداد تست با توجه به شیوع بیماری کافی است. پیش‌بینی ما این است ١٢ روز دیگر مرگ و میر زیر ١۵٠ می‌رسد و مرگ و میر ١۵ تا ٢٠ روز آینده (از اوایل تیر) ٢ رقمی شود.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/111197

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی