پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

واکنش یکسان بی بی سی فارسی و جریان غربگرا نسبت به عملکرد شورای نگهبان، قابل تأمل و پیگیری است. تمرکز این رسانه ضدایرانی بر کلیدواژه «میانه روی» آن هم در مقطع پیش از انتخابات مجلس شورای اسلامی، قابل تأمل است.

منتشر شده در 22 آبان 1402
در سرویس

بی بی سی فارسی در مطلبی با عنوان «ماجرای رد صلاحیت‌ها در ایران؛ «انتقامجویی دولت» یا «خالص‌سازی» سیاسی» نوشت:«از روز جمعه که ستاد انتخابات در ایران از پایان بررسی «صلاحیت داوطلبان» انتخابات دوازدهمین دوره مجلس ایران در هیات‌های اجرایی خبر داد، رد صلاحیت منتقدان دولت، چهره‌های «میانه‌رو» و تعداد معدود «اصلاح‌طلبان» و چندین نماینده کنونی مجلس ایران در رسانه‌ها و روزنامه‌های این کشور واکنش‌های گسترده داشته و همچنان ادامه دارد.»

واکنش یکسان بی بی سی فارسی و جریان غربگرا نسبت به عملکرد شورای نگهبان، قابل تأمل و پیگیری است. تمرکز این رسانه ضدایرانی بر کلیدواژه «میانه روی» آن هم در مقطع پیش از انتخابات مجلس شورای اسلامی، قابل تأمل است. پیش از این نیز رسانه های معاند و همچنین مقامات غربی بر این کلیدواژه متمرکز شده و خواهان روی کار آمدن طیفی بودند که به تعبیر آنان، مدعی میانه روی باشد.

رهبر معظم انقلاب- ۵ اسفند ۱۳۹۴- فرمودند:« به دوستان و برادران محترم خودمان در مشاغل گوناگون سیاسی و دولتی و غیر دولتی و مانند اینها تأکید می‌کنم؛ از ادبیّات دشمن استفاده نکنید. دشمنان انقلاب از روز اوّل آمدند تعبیر ادبیّات تندرو و میانه‌رو را مطرح کردند؛ فلانی تندرو است، فلان جریان تندرو است، فلان جریان میانه‌رو است. آن روز، از همه تندروتر هم از نظر آنها امام بزرگوار بود؛ امروز هم از همه تندروتر، به نظر آنها این بنده‌ی حقیر هستم. میانه‌رو حرف قشنگی است امّا اسلام این‌جوری حرف نمی‌زند.»

دولت سیزدهم با اختصاص ۴۱ هزار میلیارد تومان تامین منابع از محل تسهیلات و ابزارهای مالی از طریق صندوق احیا و زنجیره تامین برای بنگاه‌های مساله دار در کمتر از ۲ سال فعالیت خود نه‌تنها به بخش تولید کمک کرد، بلکه اشتغال نیروی کار را تامین کرد و باری از دوش کارگران بیکار شده را برداشت و آنها را به محیط کاری بازگرداند.

دبیرخانه نهضت احیای واحدهای اقتصادی در جهت حمایت از تولیدکنندگان و نیروی کار اقدامات مختلفی از جمله ایجاد و ساماندهی شبکه احیاگران سه هزار و ۲۰۰ نفری، حل پرونده‌های حقوقی و بانکی بنگاه‌های اقتصادی، تهیه و تدوین بسته‌های جامع ظرفیت‌های سیاستی و حمایتی دولت، طراحی اولین پارک و پردیس احیای واحدهای اقتصادی، شناسایی واحدهای غیرفعال، نیمه فعال، روبه افول، طرح نیمه‌تمام و طرح‌های زیر ظرفیت اقتصادی، رصد و پایش واحدهای اقتصادی و برگزاری تورهای احیا را انجام داد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/147494

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی