پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

حمایت بی‌بی‌سی از تروریست‌های اعدام شده درحالی است که قوانین ضدتروریستی انگلیس چیز دیگری می‌گویند.

منتشر شده در 10 بهمن 1402
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ حکم اعدام ۴ عضو تیم عملیاتی سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی که سال گذشته در جریان اجرای عملیات بمب‌گذاری در اصفهان دستگیر شدند، صبح دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ اجراشد.

مرداد سال گذشته وزارت اطلاعات ضمن صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: یک تیم عملیاتی مرتبط با سرویس موساد که از مسیر اقلیم کردستان عراق به‌صورت غیرقانونی وارد کشور شده بودند و قصد انجام عملیات بمب‌گذاری در یک کارخانه تولید تجهیزات وابسته به وزارت دفاع در اصفهان را داشتند، قبل از عملیات، توسط سربازهای گمنام امام زمان دستگیر شدند.

درباره واکنش بی بی سی فارسی نسبت به این اعدام ها و حمایت از آنان چند نکته وجود دارد: 

۱- توبایس الوود، رئیس کمیته دفاعی بریتانیا، پس از انتشار ویدئویی که در آن گفت از زمان بازگشت بنیادگرایان در سال ۲۰۲۱، امنیت در افغانستان به شدت بهبود یافته و فساد کاهش یافته، به “ستایش از تروریسم” متهم شد. طبق قانون ضدتروریسم سال ۲۰۰۶ بریتانیا، حمایت و ستایش از تروریسم ممنوع است.

۲- دیروز ۹ بهمن ماه پس از اجرای حکم اعدام چهار تروریست مرتبط با موساد که سال گذشته در جریان اجرای عملیات بمب‌گذاری در اصفهان دستگیر شدند، عبدالله مهتدی سرکرده گروهک تروریستی کومله این چهار تروریست معدوم را از نیروهای خوب خود معرفی کرد.

۳- شبکه سلطنتی بی‌بی‌سی فارسی طی چند روز گذشته با رپرتاژ گسترده از این عناصر مسلح حمایت کرده و از آن‌ها به عنوان “زندانی سیاسی کرد” نام‌برده است. بی‌بی‌سی در یکی از گزار‌ش‌های گمراه‌کننده خود، به منظور تطهیر این باند تروریستی، آنها را “مردم” خواند و نوشت: “زورشان به اسرائیل نمی‌رسد، از مردم انتقام می‌گیرند!”

۴-قطعا این رویه خبرپراکنی بنگاه سلطنتی بی‌بی‌سی ستایش از تروریسم است که نه تنها بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران جرم‌انگاری شده است بلکه طبق قانون ۲۰۰۶ دولت انگلیس نیز ممنوعیت دارد.

منبع : فارس
اشتراک گذاری :
jhtp.ir/157446

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی