پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

100 مقام از وزارت خارجه و آژانس ایالات متحده برای توسعه بین‌المللی در یک یادداشت داخلی از کاخ سفید بابت «بی‌توجهی به زندگی فلسطینی‌ها» انتقاد کرده‌اند.

منتشر شده در 22 آبان 1402
در سرویس

پایگاه آکسیوس گزارش داده 100 مقام از وزارت خارجه و آژانس ایالات متحده برای توسعه بین‌المللی در یک یادداشت داخلی از کاخ سفید بابت «بی‌توجهی به زندگی فلسطینی‌ها» انتقاد کرده‌اند.

این یادداشت داخلی که به دست پایگاه آکسیوس رسیده توسط «یک دیپلمات دون‌پایه» در وزارت خارجه آمریکا تنظیم شده و به امضای 100 نفر رسیده است.

در این یادداشت از جو بایدن بابت عدم مقابله با جنایت‌های جنگی اسرائیل در غزه انتقاد و تصریح شده کاخ سفید بدون هیچ خط قرمزی به اسرائیل کمک کرده است.

امضاکنندگان این نامه از تصمیم‌گیران در کاخ سفید خواسته‌اند در سیاست‌های خود در قبال اسرائیل تجدید نظر کرده و خواستار آتش‌بس در غزه شوند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (15 مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرده و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داده است. حملات رژیم صهیونیستی به شهادت بیش از 11 هزار نفر منجر شده است.

جو بایدن به شدت از حملات رژیم صهیونیستی حمایت کرده و علی‌رغم تظاهرات‌های مردمی در حمایت از مردم غزه گفته که با آتش‌بس در جنگ مخالف است.

در این یادداشت تصریح شده که اقدامات اسرائیل اعم از قطع برق، محدود کردن کمک‌رسانی به غزه و انجام حمله علیه آواره‌های فلسطینی در غزه به موجب قوانین بین‌المللی مصداق جنایت‌های جنگی محسوب می‌شوند.

نگارندگان نامه تصریح کرده‌اند کاخ سفید و اعضای شورای امنیت ملی آمریکا «بی‌توجهی آشکاری» به زندگی مردم فلسطین نشان می‌دهند.

جو بایدن چند هفته پیش در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره شمار بالای تلفات غیرنظامیان در غزه گفته بود که اعتمادی به آمارهای ارائه‌شده از سوی فلسطینی‌ها ندارد. این اظهارات بایدن با محکومیت‌های گسترده مواجه شد.

نگارندگان این یادداشت داخلی همچنین از بایدن بابت «زیر سوال بردن شمار مرگ و میرها در غزه» انتقاد کرده‌اند.

از زمان جنگ ویتنام، وزارت خارجه آمریکا یک «کانال ارتباطی مخالفان» راه‌اندازی کرده که هدف آن دادن تریبونی به دیپلمات‌ها برای رساندن صدای خود به گوش مسئولان رده بالاتر بدون ترس از توبیخ است.

آکسیوس گزارش داده این یادداشت، یکی از یادداشت‌هایی است که در هفته‌های گذشته از طریق این کانال در وزارت خارجه آمریکا صدای اعتراض دیپلمات‌ها به سیاست‌های آمریکا در غزه را منعکس کرده است. این یادداشت‌های اعتراضی قرار است محرمانه باقی بمانند اما گاهی بعضی از آنها به رسانه‌ها درز می‌کنند.

چند روز پیش از این پایگاه پولیتیکو گزارش داده بود هنوز مشخص نیست از زمان آغاز جنگ غزه چند یادداشت اعتراضی علیه دولت بایدن تنظیم شده است.

این پایگاه هم هفته گذشته محتوای یک یادداشت اعتراضی دیگری را منتشر کرده بود که در آن از دولت بایدن خواسته شده بود به صورت علنی اقدام اسرائیل در نقض هنجارهای بین‌المللی را محکوم کند.

انتشار این نامه‌ها تنها بخشی از مخالفت‌های گسترده‌تر در جامعه آمریکا نسبت به سیاست‌های واشنگتن در قبال رژیم صهیونیستی است. شهرهای مختلف آمریکا در روزهای گذشته بارها به صحنه تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی تبدیل شده‌اند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/147487

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی