پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران گفت: ۶۰ درصد بستری شدگان بالای ۵۰ سال سن دارند و بیشترین فوت ناشی از کرونا مربوط به ۸۰ سال به بالا است.

منتشر شده در 14 مرداد 1401
در سرویس

نادر توکلی در گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: در استان تهران ۶۰ درصد بستری شدگان بالای ۵۰ سال سن دارند و ۸۲ درصد جانباختگان بالای ۵۰ سال هستند.

او افزود: بیشترین فوت ناشی از کرونا مربوط به ۸۰ سال به بالا است و بیشترین بستری شدگان مربوط به ۷۰ تا ۸۰ سال می شود که در این رنج ۲۰ درصد جانباختگان را این دهک ها به خود اختصاص می دهد.

 معاون درمان ستاد کرونای استان تهران ادامه داد: ۸۲ درصد جانباختگان سن بالای ۵۰ سال دارند. حدود ۷۰ درصد بیمارانی که بستری شده اند، دز یادآور را تزریق نکرده‌اند لذا دز یادآور و واکسیناسیون کرونا می تواند در کم کردن بیماری و شدت آن کمک کند.

وضعیت قرمز کرونایی ۶ شهرستان در تهران 

توکلی افزود: استان تهران ۹ شهرستان دارد که ۶ شهرستان آن وضعیت قرمز دارد، قرچک، تهران و شمیرانات وضعیت زرد دارند. وضعیت ابتلا و سرایت ویروس کرونا بسیار بالا است. مسری ترین بیماری ویروسی سرخک است. گفته می شود که کرونا به سرخک تشابه دارد.

او گفت: از نظر سرعت ابتلا این بیماری بسیار مسری است، اما در یک سال اخیر اتفاق خوبی افتاده است که امیدواریم ادامه دار باشد و آن بحث واکسیناسیون است.

توکلی ادامه داد: ایمنی جمعی نسبی که در جامعه حاکم شده سبب شد تا واکسن اثر خود را در کاهش مرگ و میر نشان دهد. در حال حاضر علی رغم ابتلای بسیار بالایی که داریم مرگ و میر به نسبت به ابتلا فوق‌العاده پایین است.

طول دوره بیماری کرونا بین ۵ تا ۷ روز است 

معاون درمان ستاد کرونای استان تهران گفت: زمانی بود که ۱۰ درصد بیماران بستری فوت می کردند. در حال حاضر خوشبختانه تظاهرات ریوی کمتر و بیماری خفیف تر شده است لذا طول دوره بیماری بین ۵ تا ۷ روز است و شاهد کاهش طول دوره بیماری هستیم.

زنگ خطر ابتلای به بیماری کرونا برای افراد مسن به صدا درآمد

او ادامه داد: سرعت ابتلا بالا است و زنگ خطر برای افراد مسن به صدا در آمده است. شرایط برای افرادی که دارای بیماری زمینه ای، دیابت، ریوی، قلبی و … هستند اصلا مناسب نیست.

توکلی در پایان گفت: بیشتر مرگ و میر در بیمارستان ها مربوط به کسانی است که بیماری زمینه ای دارند و سن آنها بالای ۵۰ سال است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/40907

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی