پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

با موافقت دولت اعلام شد؛

سخنگوی دولت از موافقت دولت با تعطیلی چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری با توجه به گرمای بی‌سابقه هوا خبر داد.

منتشر شده در 10 مرداد 1402
در سرویس

از روز گذشته اداره هوا شناسی در مورد گرمای هوای اعلام هشدار کرد. اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرده طی سه ماه آینده متوسط دمای هوا در سطح استان ۰.۵ تا ۱ و در بعضی نقاط ۱ تا ۱.۵ درجه سلسیوس بالاتر از نرمال برآورد شده است.

سازمان هوا شناسی بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی و تحلیل برونداد الگوهای پیش‌یابی عددی وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمانی صاف تا کمی ابری در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد پیش‌بینی کرد.

با اعلام هواشناسی در روزهای آینده هوای برخی از مناطق به بالای 40 درجه خواهد رسید.

وزیر بهداشت با اشاره به عوارض گرمای بی‌سابقه هوا برای سلامت شهروندان، از پیشنهاد این وزارتخانه به هیات دولت جهت تعطیلی آخر هفته برای مناطقی که دمای بالای ۴۰ درجه را تجربه می‌کنند، خبر داد. 

با توجه به اعلام وزارت بهداشت مبنی بر تداوم گرما در سراسر کشور با تصمیم هیأت دولت روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری به دلیل گرمای هوا در سراسر کشور تعطیل شد.

در این زمینه مصطفی قمری‌وفا مدیر روابط عمومی بانک مرکزی نیز اعلام کرد: پیرو موافقت هیأت دولت با تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه 11 و 12 مرداد ماه 1402 در کشور که به دلیل گرما صورت گرفته، تمامی شعبات بانکی در این دو روز تعطیل شدند.شبکه بانکی موظف شد، شعبات کشیک منتخب خود را دایر و به اطلاع مردم برساند.

در تماس با روابط عمومی سازمان بورس نیز اعلام کردند بازار سرمایه چون وابستگی شدیدی به شبکه بانکی دارد اگر شبکه بانکی تعطیل شود، بازار سرمایه نیز تعطیل خواهد شد و بنابراین بورس‌های اوراق بهادار تهران، فرابورس ایران، بورس کالا و بورس انرژی تعطیل خواهد بود.

علی بهادری جهرمی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، نوشت: با توجه به گرمای بی‌سابقه هوا در روزهای جاری، به منظور حفظ سلامت شهروندان، هیئت دولت با پیشنهاد وزارت بهداشت مبنی بر تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در سراسر کشور موافقت کرد.

سعید کریمی با اشاره به هشدارهای هواشناسی افزود: کودکان زیر ۴ سال و افراد بالای ۶۵ سال و افراد پرخطر همچون بیماران قلبی، دیابتی، افراد دارای فشار خون در معرض گرمازدگی هستند و باید خودمراقبتی بیشتری داشته باشند.

کریمی ادامه داد: در روزهای بسیار گرم چند روز آینده، افراد حتی‌الامکان نباید بین ساعات ۱۰ تا ۱۶ از منزل خارج شوند.

در ادامه روند تعطیلی‌ها به دلیل گرمای هوا معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه اعلام کرد، تمامی واحدهای قضایی و اداری، کلیه حوزه‌های ستادی و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه (۱۱ و ۱۲ مرداد) تعطیل است.

سازمان لیگ فوتبال ایرن نیز با انتشار اطلاعیه ای ضمن تایید خبر به تعویق افتادن مسابقات هفته اول بیست و سومین دوره لیگ برتر اعلام کرد:

«با استناد به اعلام سخنگوی محترم دولت مبنی بر تعطیلی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در سراسر کشور و نظر به قوانین بین المللی فوتبال صادره ازسوی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) مبنی بر پیروی از دستورالعمل‌های بهداشت و درمان کشورها، به اطلاع می‌رساند تمامی رقابت‌های تحت پوشش و مدیریت سازمان لیگ فوتبال کشور در این دو روز لغو می‌شود.

بر همین اساس تمامی رقابت‌های های هفته نخست لیگ برتر فوتبال کشور فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ نیز لغو و برنامه جدید مسابقات متعاقبا اعلام خواهد شد.»

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/1968

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی