پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گزارش جهت پرس از کلاهبرداری کمپانی کوروش؛

کمپانی کوروش با کمک سلبریتی‌ها از مردم کلاهبرداری کرد و عوامل اصلی آن با پول‌های مردم متواری هستند.

منتشر شده در 27 بهمن 1402
در سرویس

عطیه فکری _ با گسترش فعالیت در فضای مجازی، مقوله تبلیغات در این فضا هم شدت گرفت و افراد شناخته شده در این فضا توانستند هر کدام جداگانه با مردم یا همان کاربران شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کنند. در واقع اکانت هرکس تریبون او برای تبلیغات و بیان عقاید شخصی‌اش محسوب می‌شود و دیگر نیازی به تریبون‌های رسمی و کثیرالانتشار ندارند حتی دیده شده که اثرگذاری آن در فضای مجازی بیشتر از فضای حقیقی است.

افراد مشهور سینمایی و ورزشی از این تریبونی که در اختیارشان قرار گرفته نهایت استفاده و در بسیاری از مواقع سواستفاده هم کرده‌اند چراکه در سال‌های اخیر نمونه‌های زیادی داشته‌ایم که بدون داشتن علم کافی درباره هر مسئله اظهار نظر می‌کنند و اذهان عمومی را از مسیر اصلی منحرف می‌کنند، بسیاری از آن در ازای دریافت پول برای هر شخصیت حقیقی و حقوقی بدون در نظر گرفتن عواقب آن تبلیغ می‌کنند و در این بین فقط مردم و کشور متضرر می‌شوند.

کمپانی کوروش که در غرب تهران فعالیت داشت، برای جلب اعتماد مردم از چهره های مشهور و صاحب نام ورزشی و هنری نیز برای تبلیغات خود استفاده می‌کرد و تا حدودی موفق شد اعتماد شهروندان را جلب کند. پس از پلمپ شدن دفتر این شرکت در پی شکایت شهروندان، به تازگی در فضای مجازی فیلمی با موضوع متواری شدن مدیر اصلی این شرکت منتشر شده که پلیس هم آن‌ را تایید کرده است.

از همان ابتدا هم می‌شد حدس زد که این تبلیغات فروش آیفون ۲۰ میلیونی، چیزی جز فریب مشتریان نیست و می‌توانستیم عاقبت چنین شرکت‌هایی و فریب‌خوردگان آنها را متوجه شویم. با این حال بعد از پلمپ دفتر شرکت، همچنان درگاه خرید این مجموعه و امکان خرید از وبسایت کوروش کمپانی وجود داشت و مدیران کوروش کمپانی نیز مدعی شدند که پلمپ دفترشان دلایل دیگری داشته و هیچ کلاهبرداری و شاکی خصوصی در کار نبوده است.

اما واقعیت اینست که کمپانی کوروش یک شرکت کلاهبرداری بود که اکثر سلبریتی‌ها با دریافت مبلغی به تبلیغ آن پرداختند و مردم ساده‌اندیش و زودباور به هوای به دست آوردن یک گوشی آیفون که در ایران تحریم است و کارایی چندانی ندارد، هر کدام مبلغ 20 میلیون به حساب شرکت واریز کردند که عوامل این کمپانی متقلب توانستند در مدت کوتاهی چند هزار دلار کلاهبرداری کنند و از کشور فرار کنند! به همین سادگی مردم عادی دچار ضرر و زیان شدند.

روز گذشته با قطعی شدن این کلاهبرداری فیلمی کوتاه از  امیرحسین شریفیان، مدیرعامل فراری این شرکت با زنان در یک استخر در دبی وایرال شد که خشم ماباختگان را هم بیشتر کرد.

کدام سلبریتی‌ها برای «کوروش کمپانی» تبلیغ می‌کردند؟

تصویری از سلبریتی‌هایی که در پیج اینستاگرامی کوروش کمپانی برای این شرکت تبلیغ می کردند در برخی از کانال‌های تلگرامی منتشر شده است. سلبریتی هایی همچون محسن افشانی، الهام حمیدی، الهام پاوه‌نژاد، مریم مومن، هادی ساعی، یوسف تیموری، محسن ابراهیم‌زاده، اکبر عبدی، منوچهر هادی، یوسف صیادی، رضا شفیعی‌جم و سید جواد هاشمی از دیگر سلبریتی‌های تبلیغ‌کننده این شرکت بودند.

ورود پلیس به پرونده کوروش کمپانی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در پی این کلاهبرداری عظیم اعلام کرد: در جریان فعالیت شرکت کوروش کمپانی برخی افراد سرشناس و شناخته شده اقدام به تبلیغ برای این شرکت کرده اند که به اتهامات آنان هم رسیدگی خواهد شد. افرادی که اقدام به ثبت‌نام گوشی از این شرکت کرده‌اند با به همراه داشتن مدارک و مستندات خود به منظور تشکیل پرونده و انجام اقدامات بعدی پلیس امنیت اقتصادی فراجا واقع در ابتدای مرزداران مراجعه نمایند.

واکنش هنرمندان بعد از اعلام کلاهبرداری

تا این لحظه، الهام حمیدی بازیگر سینما و تلویزیون که پیش از این کوروش کمپانی را تبلیغ کرده بود، بابت این اقدامش عذرخواهی کرده و نوشته است: “بابت اتفاق پیش آمده بسیار متاسفم و من هم مثل شما فریب خوردم. قبل از معرفی این شرکت توسط مدیر برنامه و دوستانم به صورت حضوری تحقیقاتی انجام شد. بابت احراز هویت سلامت کالا و تحویل به موقع به مشتریان که در اون تایم همه چیز بدون مشکل انجام می‌شد و مدارک کتبی هم برای ما ارسال کردن.متاسفانه در حال حاضر این اتفاق ناراحت کننده به وجود آمده.بنده به همراه وکیل خودم پیگیر این موضوع هستیم و تا انتها کنار شما عزیران حضور داریم.”

جواد هاشمی که یکی از تبلیغ کنندگان بود هم از مردم و مسئولین طلبکار شده است و ادعا می‌کند مردم با اعتراض به آن‌ها جای متهم و قاضی را عوض کرده‌اند و نباید به آن‌ها به دلیل تبلیغ یک شرکت کلاهبرداری خرده گرفت و باید به سراغ عوامل آن کمپانی رفت، به همین راحتی از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند.

محسن افشانی نیز نوشته است: “زمانی که ما تبلیغ مجموعه‌ای رو انجام میدیم، از نیت صاحب اون مجموعه بی‌خبریم. بنا بر صحت اون میذاریم. ولی الان (چنانچه متواری شدن اون شخص صحت داشته باشد) فقط می تونم بگم عذرخواهم که معرفی کردم.

اما بعد از اینکه هجمه‌های مردم علیه سلبریتی‌ها افزایش یافت افشانی هم تغییر موضع داد و علنا گفت: کوروش کمپانی را تبلیغ کردم اما الان که این شرکت جمع کرده و رفته به من ارتباطی ندارد!

 

احتمالا اگر هجمه مردم به آن‌ها بیشتر از قبل شود سایر نفرات تبلیغ کننده هم با وقاحت همین رویه محسن افشانی را در پیش بگیرند و ادعا کنند که آن‌ها فقط یک تبلیغ کرده‌اند و مسئولیت مال از دست رفته مردم را به عهده نگیرند.

سایر هنرمندان هم سکوت اختیار کرده‌اند و حتی از یک عذرخواهی هم دریغ داشتند، شاید تصور می‌کنند مالی که از دست رفته ربطی به آن‌ها ندارد چون آن‌ها حق تبلیغ خودشان را همان اول دریافت کرده‌اند.

به سلبریتی‌ها اعتماد نکنید

در سال‌های گذشته هم بارها این اتفاق افتاده است و باز هم مردم به جماعتی که برای پول هرکاری می‌کنند، اعتماد بیجا می‌کنند و عبرتی در کار نیست. از انتخاب سیاستمدار تا تهییج مردم به اغتشاشات علیه حکومت بارها و بارها اقداماتی در صفحات مجازی خود کرده‌اند که جز ضرر و خسارت جانی و مالی سودی برای مردم نداشته است و هر بار امیدوارانه به انتظار این هستیم که شاید این بار مردم عبرت بگیرند و به آن‌ها اعتماد نکنند، نکته جالب اینجاست که برخورد قضایی مفید و موثری هم با سلبریتی‌ها که با تبلیغاتشان جان و مال مردم را به خطر انداخته‌اند، نمی‌شود!

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/159941

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی