پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تلویزیون انگلیس از سهمیه بندی روغن خوراکی در فروشگاه های این کشور خبر داد.

منتشر شده در 5 اردیبهشت 1401
در سرویس

تسکو بزرگترین شرکت خرده فروشی در انگلیس که پس از والمارت دومین شرکت خرده فروشی جهان است اعلام کرد از این پس روغن را بصورت سهمیه بندی توزیع می کند. روی قفسه فروشگاه ها برچسب هایی مشاهده می شود که سهمیه دو عددی یا سه عددی برای شهروندان تعیین کرده است. برخی تصاویر افزایش قیمت روغن رو نشان می دهد.
جنگ در اوکراین علت بحران در زنجیره تامین روغن خوراکی در انگلیس است زیرا بخش اعظم روغن مورد نیاز انگلیس از اوکراین تامین می شود. بحران در تامین روغن ، قیمت آن را نیز در ماه مارس به 1800 یورو در هر تن رساند. جنگ اوکراین همچنین مانع از صادرات 10 میلیون تن از دانه های روغنی این کشور شده است. روسیه و اوکراین از بزرگترین تولید کنندگان دانه های روغنی در جهان به شمار می روند.
به گفته کارشناسان اقتصادی در انگلیس ، جنگ اوکراین بزرگترین شوک اقتصادی نیم قرن اخیر را در این کشور رقم زده است
غرب در جنگ اوکراین علاوه بر کمک های تسلیحاتی، با تحریم های گسترده اقتصادی به مقابله با روسیه پرداخت ، تحریم هایی اگرچه به زیان روسیه است اما وابستگی غرب به منابع روسیه سبب شده است به ویژه اروپا نیز از این تحریم ها به شدت آسیب ببیند.
سیاستمداران انگلیسی معتقدند سیاست های اشتباه دولت مردم را با بحران روبرو کرده و نخست وزیر نباید تقصیر را به گردن جنگ اوکراین بیندازد.
افزایش هزینه های زندگی در انگلیس پیوسته اعتراض شهروندان این کشور را درپی داشته است اما بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس بدون توجه به مشکلات داخلی و افزایش هزینه های شهروندان ، سیاست های تنش زای خود را دنبال می کند و جدیدترین نمونه آن طرح اخیر وی برای انتقال مهاجران به روانداست که با انتقادهای گسترده روبرو شده است

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/60254

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی