پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سربازان ارتش رژیم صهیونیستی در پی تیراندازی یک سرباز مصری در مرزهای مشترک دو طرف که موجب کشته شدن سه سرباز اسرائیلی شد، از شرکت در شیفت در این مرزها خودداری می‌کنند.

منتشر شده در 21 خرداد 1402
در سرویس

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، سربازان ارتش رژیم صهیونیستی در گردان “باردیلاس”، دیگر همانند سابق در شیفت ۱۲ ساعته در مرزهای مصر شرکت نمی‌کنند.

طبق گزارش سایت عبری زبان “واللاه”، این سربازان اسرائیلی به فرماندهان خود توضیح دادند که نمی‌توانند چنین شیفت‌های طولانی را انجام دهند و با حمایت والدین‌شان تصمیم گرفتند از خدمت سربازی انصراف دهند.

این سایت عبری در ادامه نیز گزارش داد، سربازان اسرائیلی ضمن انتقاد از فرماندهی گردانی که با وجود شرایط آب‌وهوایی، آنها را ملزم به اجرای شیفت‌های طولانی کرده، گفتند، زمانی که مدت طولانی در میدان حضور دارند، احساس بی‌فایدگی می‌کنند.

طبق گزارش واللا، سربازان اسرائیلی تصمیم برای الزام آنها به انجام شیفت‌های طولانی در شرایط فعلی را مغایر با دستورات دانسته و خواستار تغییر فوری این روند شدند.

بر اساس گزارش سایت واللا، گزارش درباره مخالفت سربازان اسرائیلی مستقر با شرکت در شیفت‌های طولانی در مرزهای مصر به فرماندهی جنوبی ارتش اسرائیل ارائه شده و در نهایت تصمیم گرفته شد، مدت شیفت از ۱۲ ساعت به ۸ ساعت کاهش یافته و دستکم یک ایست بازرسی از نگهبانی در این مرزها کاسته شود.

در تیراندازی روز شنبه محمد صلاح، سرباز مصری در مرزهای این کشور با اراضی اشغالی، سه سرباز اسرائیلی از گردان باردیلاس کشته شدند.

این تیراندازی جنجال بزرگی را در محافل مختلف رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است، اورن ابمن، از فرماندهان نیروهای ذخیره ارتش این رژیم در واکنش به این موضوع گفت، “مفهوم دفاع در مرزهای مصر فروپاشید”.

چند روز قبل نیز برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از منابعی در این رژیم اعلام کردند که پس از علملیات سرباز مصری، برخی چهره‌ها در فرماندهی منطقه جنوب کنار گذاشته خواهند شد.

همچنین این رسانه‌ها گزارش دادند که نتایج تحقیقات درباره این تیراندازی حاکی از این است که سرباز مصری به عنوان یک نیروی دائمی در گارد مرزی این کشور عملیات را بر اساس یک طرح از پیش تدوین شده به خوبی اجرا کرد.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/5194

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی