پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
منتشر شده در 23 اسفند 1399
در سرویس

به گزارش جهت، دویست و نود و هفتمین نشست شورای عالی کار و سومین نشست تعیین حقوق و دستمزد ۱۴۰۰ دقایقی پیش با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نمایندگان کارگری و کارفرمایی آغاز به کار کرد.

در جلسه امشب، نمایندگان کارفرمایی از درصد پیشنهادی قبلی خود که ۳۴.۲ درصد بود کمی بالاتر رفته و پیشنهاد افزایش ۳۷ درصدی سرجمع دریافتی کارگران شامل افزایش ۲۵ درصدی حداقل مزد به علاوه افزایش سایر سطوح مزدی و مزایا را مطرح کرده اند.

نمایندگان کارگری هم امیدوار هستند که امسال حقوق کارگران رقم خوبی به تصویب برسند و اختلاف دو میلیون تومانی هزینه امسال سبد معیشت کارگران و سال گذشته جبران شود.

توضیحات نماینده کارفرمایی درخصوص تعیین رقم دستمزد کارگران

اصغر آهنی‌ها نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار در حاشیه جلسه شورای عالی کار در گفت‌وگویی با اشاره به آخرین تصمیمات این شورا برای دستمزد کارگران، اظهار کرد: برای افزایش دستمزد کارگران چند ویژگی را در نظر میگیریم، معیشت کارگران و تورم ۲ ویژگی مهم به شمار می‌رود، تاکنون ارقام مختلفی در جلسه مطرح شده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش دستمزد کارگران بر پایه‌های علمی است، ادامه داد: تعامل مناسبی بین دولت و کارفرمایان شکل گرفته است، پیش بینی می‌کنیم امشب به جمع بندی برسیم و از بررسی و مباحث زائد در جلسه خودداری شده است.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار یادآور شد: قدرت خرید کارگران برای سال بعد نیز حفظ و ثابت می‌شود.

فضای جلسه شورای عالی کار مطلوب است

در ادامه این جلسه طبق مشاهدات خبرنگار ما، فضای جلسه حاکی از آن است که نمایندگان کارگری و کارفرمایی در فضایی مطلوب درخصوص رقم دستمزد کارگران چانه زنی می‌کنند. امید است که در چنین فضایی رقم مناسبی برای مزد کارگران در سال ۱۴۰۰، مصوب شود و سال آینده کارگران نگران وضعیت معیشتشان نباشند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/119640

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی