پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

روزنامه هاآرتص اخیراً تعداد مجروحان را بیش از ۵هزار نفر اعلام کرد و همین امر موجب شد ارتش رژیم صهیونیستی با دستپاچگی کامل، برای مخفی نگاه‌داشتن این آمار، برای اولین بار از آغاز جنگ، آمار زخمی‌ها را یک‌چهارم آمار اعلام‌شده توسط هاآرتص اعلام کند.

منتشر شده در 4 بهمن 1402
در سرویس

از زمانی که مقامات رژیم صهیونیستی قصد خود برای عملیات زمینی در نوار غزه را اعلام کردند، گروه‌های مقاومت فلسطین و در رأس آنها حماس این هشدار جدی را به اشغالگران دادند که «غزه، به قبرستان اشغالگران صهیونیست» مبدل خواهد شد.

در طرف مقابل اما با وجود مخفی نگاه داشتن آمار کشته‌ها و زخمی‌های نظامیان صهیونیست از سوی مقامات این رژیم و حذف هدفمند و سازمانی (سانسور) آمار حقیقی در رسانه‌ها و فضای مجازی، اما هر از چند گاهی، حماسه‌هایی در غزه از سوی مقاومت خلق می‌شوند که این حذف سازمانی توان مخفی کردن آن را ندارد و حقیقت ماجرا در این موارد را آشکار می‌سازد.

 نگاهی به اعلام آمار کشته‌ها و زخمی‌ها

در تمامی جنگ‌ها و درگیری‌هایی که طی 75 سال اشغال فلسطین، بین فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی در جریان بوده، عدم اعلام آمار واقعی و انتشار آمار دروغین، عملاً به‌عنوان یکی از راهبردهای ارتش اسرائیل به‌منظور کاهش میزان تلفات انسانی مورد نظر بوده است، آماری دروغین که همواره القاءکنندۀ وارد شدن کمترین تلفات به صهیونیست‌ها در جریان درگیری‌های نظامی بوده است.

صهیونیست‌ها در جریان انتفاضه اول تعداد شهدای فلسطینی را یک‌هزار و 300 نفر و کشته‌های خود را 160 نفر اعلام کردند.

در انتفاضه دوم که مقاومتی مسلحانه بود صهیونیست‌ها تعداد شهدای فلسطینی را حدود 4 هزار نفر و تعدادی کشته‌های صهیونیست را قریب 2 هزار و 900 نفر برشمردند.

آمار جنگ 22روزه در سال 2009 بسیار مضحک‌تر از اینهاست چرا که صهیونیست‌ها در مقابل 1285 شهید فلسطینی، تعداد کشته‌های خود را 14 نفر عنوان کرده‌اند.

این روند در جریان نبرد «طوفان الاقصی» نیز دنبال شده است، نمونۀ بارز حذف هدفمند آمار حقیقی را می‌توان در تعارض آمار رسمی با گفته‌های شاهدان عینی نبردهای غزه شاهد بود، در یک نمونه مسئول دفن اجساد در تل‌آویو، در هفته‌های هفتم تا هشتم جنگ اعلام کرد روزانه 50 جنازه از نظامیان را در گورستان این شهر دفن می‌کنند، یک محاسبه ابتدایی نشان خواهد داد در روزهای پنجاهم باید تعداد کشته‌های رژیم صهیونیستی به بیش از 2 هزار و 500 نفر رسیده باشد.

در نمونه‌ای دیگر، روزنامه هاآرتص در همان ایام، تعداد مجروحان را بیش از 5 هزار نفر اعلام کرد و همین امر موجب شد ارتش رژیم صهیونیستی با دستپاچگی کامل، برای مخفی نگاه داشتن این آمار، برای اولین بار از آغاز جنگ، آمار زخمی‌ها را یک‌چهارم آمار اعلام‌شده توسط هاآرتص اعلام کند، این آمار در حالی اعلام شد که تنها بیمارستان سوروکا در بئرالسبع، تعداد زخمی‌های دریافتی روزانه خود را به‌طور میانگین 25 نفر اعلام کرده بود که تعداد مجروحین این بیمارستان با آمار رسمی اعلام‌شده توسط ارتش رژیم صهیونیستی برابری می‌کرد.

 آنچه سانسور هم از پس آن برنمی‌آید

با وجود تمام پنهان‌کاری‌های آماری و حذف سازماندهی‌شده آمار کشته‌ها و زخمی‌ها، برخی حماسه‌ها قابل انکار نیستند، یکی از این موارد، عملیات قهرمانانه‌ای بود که رزمندگان مقاومت در روز 108 جنگ در خان‌یونس رقم زدند و در جریان آن به‌اذعان خود صهیونیست‌ها 21 نظامی صهیونیست، اعم از سرباز و درجه‌دار در آن، کشته و یا زخمی شدند.

براساس اعلام گردان‌های عزالدین قسام، شاخۀ نظامی جنبش حماس، ساعت 16 روز دوشنبه، دوم بهمن 1402، (22 ژانویه 2024) نیروهای مقاومت، با انجام یک عملیات ترکیبی، ساختمان محل استقرار نیروهای واحد مهندسی ارتش رژیم صهیونیستی در شرق اردوگاه «المغازیِ» خان‌یونس، در مرکز نوار غزه را هدف قرار دادند.

در آغاز عملیات، ساختمان استقرار نیروهای دشمن با موشک‌های ضدنفر هدف قرار گرفت. براثر اصابت موشک‌های ضدنفر، مهمات موجود در ساختمان، منفجر شد و ساختمان مزبور بر اثر این انفجار فرو نشست، همزمان رزمندگان مقاومت یک تانک «مرکاوا»ی موجود در محل را ـ که وظیفه تأمین و پشتیبانی نیروهای ارتش صهیونیستی را در محل به‌عهده داشت ـ با راکت یاسین105 منفجر کردند.

در همین زمان، تعداد دیگری از رزمندگان مقاومت، مجموعه‌ای از تله‌های انفجاری کارگذاشته برای مجموعه دیگری از نیروهای اشغالگر در همین مکان را منفجر کردند که موجب کشته و یا زخمی شدن تمام نیروهای واقع در این تله انفجاری شد و نیروهای مقاومت در سلامت کامل به پایگاه‌های خود بازگشتند.

شورای پخش رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در این زمینه اعلام کرد، پس از کار گذاشتن تله‌های انفجاری، نیروهای حماس اقدام به شلیک موشک‌های ضدزرهی به مکان تله‌گذاری‌شده کردند که موجب انفجار بمب‌های کارگذاشته‌شده و فروریختن دو ساختمان بر سر سربازان ارتش صهیونیستی شد.

ارتش رژیم صهیونیستی تعداد کشته‌های این عملیات ترکیبی را 10 نفر و تعداد زخمی را 11 نفر یعنی در مجموع 21 کشته و زخمی اعلام کرد، اما مشاهدات شاهدان میدانی حکایت از آن دارد که مجموع کشته و زخمی‌های این عملیات بالغ بر 50 نفر بوده است. رژیم صهیونیستی تعداد کشته‌های خود در روز 108م جنگ را 24 نفر اعلام کرد و به همین جهت، این روز را «روز فاجعه» نامیدند.
با وجود پنهان‌کاری رژیم صهیونیستی در اعلام آمار دقیق و نهایی این عملیات، اما همین آمار دروغین هم برای آنها یک فاجعه است و مقامات صهیونیستی را وادار ساخته است از روز 108 جنگ، با عنوان «روز فاجعه» یاد کنند،
این بدان معنی است که جامعه صهیونیست‌ها، در شرایطی که همچنان از ناتوانی کابینه نتانیاهو در تعیین سرنوشت اسرای صهیونیست دربند مقاومت خشمگین است، تاب کشته شدن تعداد بیشتری از نیروهایش را ندارد و کشته‌های زیاد آنها را در معرض فشارهای داخلی و اجتماعی قرار می‌دهد، فشارهایی که حالا با وجود اعلام 221 کشته از زمان آغاز عملیات زمینی، دوچندان شده، به اعتراضات خیابانی و تحصن خانواده‌های اسیران رژیم صهیونیستی انجامیده است.

منبع : تسنیم
اشتراک گذاری :
jhtp.ir/156593

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی