پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آشنایی با مدعیان دروغ‌گو

پس از سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش و تیم همراه وی، شایعاتی در مورد گنجایش و ظرفیت این بالگرد در فضای مجازی منتشر شد که منشا آنها خبری از کانال اعتماد آنلاین وابسته به روزنامه اعتماد بود.

منتشر شده در 9 اسفند 1401

پس از انتشار خبر سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش و تیم همراهش، طبق معمول واکنش‌های مختلفی در فضای مجازی منتشر شد که تعجب برانگیزترین آنها، بحث در مورد گنجایش و ظرفیت بالگرد استفاده شده بود. شایعه‌ای که ظرفیت بالگرد میل 17 را تنها 4 نفر عنوان کرده است. در حالی که این بالگرد روسی به راحتی توانایی حمل 13 تن بار و یا 30 سرباز را دارد.

با کمی تحقیق سرمنشا این خبر دروغین را پیدا کردیم. این خبر از کانال تلگرامی اعتماد آنلاین وابسته به روزنامه اعتماد است که به راحتی و با یک جستجوی ساده می‌توان به دروغ بودن آن پی برد.

خبر دروغ منتشر شده در کانال اعتماد آنلاین

 

این در حالی است که ظاهر بدنه این بالگرد و تصاویر منتشر شده از داخل کابین بالگرد هم به راحتی دروغ بودن این خبر را نشان می‌دهد. 

عکس بالگرد میل 17 هلال احمرتصویر منتشر شده از وزیر ورزش و هیئت همراه در بالگرد

 

اما بعضی از کاربران در فضای مجازی چه از روی عمد و چه از روی ساده لوحی و بدون تحقیق، این دروغ شاخدار را باور کردند و نسبت به آن واکنش نشان دادند که در ادامه تعدادی از آنها را مشاهده می‌کنید.

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/13764

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی