پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نگاهی به وضعیت اسفناک اپوزیسیون نظام

تلاش‌ رهبران گروه‌های مخالف نظام برای ایجاد اتحاد بین طرفدارانشان نتیجه عکس داده و نه تنها بینشان اتحادی بوجود نیاورده است بلکه موجب شده تا برای حفظ وطنشان دست از مخالفت با جمهوری اسلامی بردارند.

منتشر شده در 23 اسفند 1401
در سرویس

احمد کارآمد – مدیر شبکه معاند منوتو به تازگی در صفحه توییتری خود از شکاف و تفرقه بوجود آمده در نیروهای مخالف نظام جمهوری اسلامی انتقاد کرده است و نوشته:

توییت مدیر منوتو

 

 

گرچه از ابتدا هم اتحاد چندان قوی‌ای بین نیروهای مخالف نظام نبود اما کیوان عباسی وضعیت اپوزیسیون را در چند ماه پیش بهتر میداند.

او همچنین در توییت دیگری با اشاره به توافق ایران و عربستان، التماس رهبران اپوزیسیون به کشورهای غربی را مورد انتقاد قرار داده و نوشته است:

 

توییت دوم مدیر منوتو

 

 

این نوشته‌ها خبر از شرایطی در بین نیروهای مخالف نظام می‌دهد که نتیجه رفتارهای ناشیانه و منفعت طلبانه خودشان بوده است.

رهبران اپوزیسیون جمهوری اسلامی از چند مدت قبل برای تقویت و ایجاد اتحاد بین طرفدارانشان، تلاش کردند تا خود را متحد نشان دهند و برای این کار نشست‌ها و تجمعات مشترکی برگزار کردند.

این اتحاد مصنوعی شاید بین خودشان به راحتی شکل گرفت اما تصنعی بودنش را در تجمعات ضدانقلاب به خوبی نشان می‌داد. زمانی که طرفداران سلطنت و جمهوری خواهان و تجزیه طلبان رو در روی هم قرار می‌گرفتند و کارشان حتی به ضرب و جرح می‌کشید.

طرفداران رضا پهلوی از دست دوستی او با افرادی مانند حامد اسماعیلیون که با گروهک منافقین (مجاهدین خلق) ارتباط دارد و همچنین عبدالله مهتدی که رهبر کردهای تجزیه طلب است، بسیار ناراضی هستند. از طرف مقابل منافقین و کردهای تجزیه طلب هم به قدرت گرفتن فردی مانند رضا پهلوی که طرفدارانش خواهان پادشاهی او هستند، رضایت نمی‌دهند.

از سوی دیگر ارتباط گلشیفته فراهانی و مسیح علینژاد با برنارد لوی، مهندس جنبش‌های تجزیه طلبانه که با سرویس‌های جاسوسی فرانسه، آمریکا و اسرائیل در ارتباط است، عده زیادی از مخالفان نظام جمهوری اسلامی که خواهان حفظ تمامیت ارضی کشور ایران هستند، را علیه‌ فراهانی و علینژاد شورانده است.

مسیح و برنارد لوی

 

گلشیفته و برنارد لوی

 

 

از این رو رهبران اپوزیسیون جمهوری اسلامی ایران، برای حل این مشکل چندپارگی‌ و ایجاد اتحاد بین موافقان خود، منشوری را با نام منشور ژینا (مهسا) امضا کردند که به تازگی متن این منشور منتشر شده است.

اما منشوری که قرار بود اتحاد ایجاد کند، حالا خودش باعث تفرقه بیشتر نیروهای مخالف نظام شده است تا جایی که بعضی را از مخالف با جمهوری اسلامی به سمت طرفداری از آن سوق داده است.

این منشور برای آنکه نظر افرادی مثل مهتدی را جلب کند، هیچ حرفی از تمامیت ارضی ایران به میان نیاورده است و به جای آن از یکپارچگی سرزمین صحبت کرده است. این دو واژه شاید در ظاهر مشابه به نظر برسند اما در معنا با یکدیگر بسیار متفاوت اند. تفاوتی که از دید مخالفان وطن دوست جمهوری اسلامی دور نمانده است و همین باعث شده تا طرفداران رضا پهلوی او را به اتحاد با تجزیه طلبان متهم کنند و دست از حمایتش بردارند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/12435

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی