پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جهت پرس بررسی می‌کند

در پی مسابقات جهانی کشتی آزاد و کسب سهمیه المپیک حسن یزدانی به رقیب قدیمی خود باخت و مدال نقره گرفت.

منتشر شده در 27 شهریور 1402
در سرویس

عطیه فکری –  در فینال وزن ۸۶ کیلوی کشتی آزاد دنیا، حسن یزدانی بار دیگر به حریف سرسخت خود باخت و به نقره بسنده کرد. یزدانی برنامه‌ریزی زیادی برای کشتی امشب انجام داده بود اما نقطه ضعف او یعنی زیرگیری‌های تیلور، کار دست کشتی‌گیر محبوب ایران داد.

حسن یزدانی در وقت نخست بعد از دادن اخطار کم کاری به تیلور، یک بر صفر پیش افتاد اما ۳۰ ثانیه مانده به پایان سه دقیقه اول تیلور زیرگیری کرد و به پای حسن رسید که یل کشتی ایران کنده او را کشید و صاحب پنج امتیاز شد.

اعتراض کادرفنی آمریکا موجب بازبینی و تغییر رای عجیب داوران شد و نتیجه پنج بر سه به نفع تیلور شد! تصمیمی عجیب و غریب و مشکوک به سود آمریکایی ها که قطعا نادرست اتخاذ شد. همین ماجرا را عوض کرد و یزدانی با دو امتیاز اختلاف ، وقت اول را باخت. در وقت دوم حملات حسن یزدانی افزایش یافت اما تیلور با برنامه عقب کشید و خیمه های یزدانی هم موجب چرخش به پشت و خاک کردن تیلور نشد.

حتی سرمربی تیم ملی، پژمان درستکار هم معتقد بود که داوری اشتباه کرده و بدلیل نفوذ آمریکایی‌ها در داوری همچین حق‌خوری شده است.

خوشحالی دیوید تیلور بعد از شکست یزدانی و قهرمانی جهان

این مسئله که رقیب آمریکایی حسن یزدانی از پیروزی‌اش مقابل او خوشحال باشد طبیعی است اما خوشحالی عناصر ضدانقلاب که خود را ایرانی و وطن‌پرست می‌نامند عجیب و غیراخلاقی است.

چرا ضدانقلاب و اصلاح‌طلبان از باخت یزدانی خوشحال شدند؟

همراهی و همصدایی اصلاح‌طلبان با ضدانقلاب به مرحله خطرناکی رسیده است در حدی که رفتارها و عملکرد آن‌ها دقیقا رونوشتی از اپوزیسیون است. در مسابقات بین المللی ورزشی که بُرد و باخت برای هر ورزشکاری امری بدیهی است و هر کسی پیروزی هموطن خودش را آرزو می‌کند، افرادی به عنوان منتقد حکومت در کنار ما زندگی می‌کنند که حتی به افتخارات ملی ایران هم رحم نمی‌کنند و خواهان شکست دائمی برای ایران و ایرانی جماعت هستند. جالب‌تر اینکه خودشان را هم وطن‌پرست می‌نامند!

1

2

در مسابقات اخیرا بلگراد برای کشتی آزاد که ایران با دو مدال نقره و یک مدال طلا سهمیه المپیک را به راحتی کسب کرده است رفتاری غیراخلاقی از ضدانقلاب و برخی از اصلاح‌طلبان دیده شد. مثلا ابراز خوشحالی از باخت پهلوان حسن یزدانی در مقابل حریف قدیمی و آمریکایی‌اش که باعث بهت و ناراحتی مردم از چنین واکنشی شده بود،  آن‌ها حتی در فضای مجازی هشتگ #تیلور_مچکریم هم زده بودند تا بیش از پیش خودشان را منافقانی به دور از ارق ملی نشان دهند.

علاوه بر این موارد نکته‌ای که از نظر کاربران شبکه‌های اجتماعی و مردم جالب و قابل اهمیت آمد این مسئله بود که در اکثر اظهار نظرهای ضدانقلاب حمله به دین و عقاید مذهبی مشاهده می‌شد و این سوال را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کرد که چرا عقاید مذهبی یک ورزشکار و ارتباط معنوی او با خدا باید مورد حمله و تمسخر قرار بگیرد؟ چرا بخاطر یک باخت که در زندگی ورزشی یک ورزشکار حرفه‌ای امری طبیعی است، اینطور عقاید و باورهای ذهنی او را زیر سوال می‌برند؟

پاسخ این سوال اینست که ضدانقلاب و رسانه‌های فارسی زبان علارغم گفته‌های منافقانه خود که عنوان می‌کنند باید به عقاید هر فرد احترام گذاشت، هیچ احترام و ارقی به باورهای دینی و مذهبی ندارند و اساسا علت مخالفت آن‌ها با اصل جمهوری اسلامی صرفا دینی بودن حکومت است که خواهان حکومتی بدون دخالت دین هستند و اگر ورزشکاری به دور از مسائل از سیاسی به شعایر دینی مثل نماز، عبادت و یا حتی شرکت در مراسمات عزاداری امام حسین (ع) دلبستگی‌ داشته باشد او را مورد تمسخر و استهزا قرار می‌دهند و دائما سعی دارند و او را با توهین و رفتارهای غیراخلاقی زیر سوال ببرند.

ارادات حسن یزدانی به سردار سلیمانی

یکی دیگر از دلایلی که به ناحق به حسن یزدانی حمله شد و در مقابل باخت او خوشحالی کردند، ارادت قلبی او به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که در سال 98 ترور شد. فردی که تمام قد برای حفظ ایران و مردمش ایستاده بود و می‌جنگید. حسن یزدانی برای نشان دادن ارادتش مدال طلای المپیکش را به خانواده سردار سلیمانی تقدیم کرده بود، به همین دلیل اینگونه او را مورد توهین و تمسخر قرار دادند هر چند جایی بزرگتر در قلب عموم مردم ایران دارد.

1

نمونه‌هایی از رفتارهای غیراخلاقی ضدانقلاب نسبت به ورزشکارانی که زیر همین پرچم و قوانین ایران مسابقه می‌دهند را ببینید.

1

2

 

3

4

 

5

6

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/140425

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی