پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بررسی تصمیمات مجازی دولت

روز گذشته عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات در خبری اعلام کرد که پلتفرم کلاب هاوس که پیش‌تر فیلتر شده بود رفع فیلتر خواهد شد، این خبر واکنش برخی فعالان رسانه‌ای را به همراه داشت که این تصمیم بزرگترین اشتباه وزارت خانه است.

منتشر شده در 6 بهمن 1401
در سرویس

خبری مبنی بر رفع فیلتر کلاب هاوس در روزهای آینده از سوی وزیر ارتباطات منتشر شد. این خبر یک دوگانگی رفتاری در تصمیمات مجازی دولت را به نمایش میگذارد در این خصوص حسین دارابی فعال رسانه‌ای با بیان نکات مهمی در مورد رفع فیلتر کلاب هاوس می‌گوید: از یک طرف نماینده مجلس میگویند طرح صیانت را باید اجرا کرد، از طرفی میگویند کلاب‌هاوس رفع فیلتر خواهد شد! بزرگترین اشتباه در حال حاضر رفع فیلتر کلاب‌هاوس است. ضرری که رفع فیلتر اینستاگرام، توئیتر، واتساپ و هرچی دارد به مراتب کمتر از رفع فیلتر کلاب هاوس خواهد بود.  اگر کلاب‌هاوس باز بشود، چند ماه یا سال دیگر شاهد آن خواهیم بود که چندین میلیون نفر وارداین برنامه شده و به یک پلتفرم محبوب تبدیل شده  استو به خاطر ماهیتی که دارد مشکل امنیتی بوجود می‌آورد و آن زمان حاکمیت با مشکل این پلتفرم مواجه خواهد شد و اقدام به فیلتر آن خواهد کرد و دوباره برای فیلتر کردن آن یک هزینه بزرگ را باید متحمل شود. چرا باید این کار انجام شود؟ دقیقا یکی از بهترین و به‌موقع‌ترین فیلتر کردن‌ها برای پلتفرم‌های ارتباطی همین کلاب‌هاوس بود.

هجمه زیاد شبهات در کلاب هاوس

وی در خصوص زمان فیلتر نبودن این پلتفرم می‌گوید: آن زمانیکه کلاب هاوس فیلتر نبود حدود ۲۰ ساعت در روز در کلاب‌هاوس بودم و در روم‌های مختلف حرف‌های مردم و مخالفین رو می‌شنیدم، زمانیکه این پلتفرم فیلتر شد خوشحال شدم چون دیگر مغز من جایی برای گنجاندن آنهمه شبهات ایجاد شده نداشت و کسی هم نبود که به این شبهات پاسخ بگوید، اصلا نمیشد که پاسخ گفت.

کلاب هاوس فضایی برای جولان ضد انقلاب

حسین دارابی در خصوص ماهیت این پلتفرم بیان کرد: دریک کلام  کلاب‌هاوس از صدها شبکه اینترنشنال و بی‌بی‌سی بدتر است، در کلاب هاوس بچه‌های انقلابی هیچ کاری نمیتوانند بکنن و جو کاملاً دست ضدانقلاب است. چرا؟ ١_ اتاق‌های گفتگویی که ضدانقلاب تشکیل میدهد خیلی بیشتر از اتاق‌های گفتگوی انقلابی‌ها است. ۲_ در اتاق‌های ضد انقلاب افراد بیشتری (چندهزار نفر) حضور پیدا میکنند و در معدود اتاق‌های انقلابی‌ها و مذهبی‌ها تعداد نفرات بسیار بسیار کم است. ٣_ در روم‌های ضد انقلاب و ضد دین اصلاً اجازه صحبت و دفاع به انقلابی‌ها را نمیدهند و تا میتوانند حرفهای خودشون را میزنند و به‌ شدت ذهن‌ها را آلوده میکنند. ۴_ حتی وقتی یک انقلابی بین کلی اپوزیسیون و ضدانقلاب بالا میاد که صحبت کند، آنقدر کم به او وقت میدهند یا وسط حرف او میپرند و حمله میکنند که دیگر نمیتواند حرفی بزند، بعداز خروج از روم اتاقی برای جواب آنها میزند که هیچکس در آن نیست که حرف او را بشنود. ۵_ به دلیل اینکه کلاب‌هاوس فیلتر بود است، فضای آن کلاً  در دست اپوزیسیون و ضد انقلاب با اکانتهای پرفالوور مانده است و در مقابل انقلابی‌های انگشت‌شماری داخل کلاب‌هاوس مانده‌اند. واقعاً دیگر آنجا جای فعالیت نیست، درک این مطلب سخت نیست امیدوارم برای اینکه فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ از یاد مردم برود، این اشتباه بزرگ رو انجام ندهند. خواهشاً خواهشاً هر مسئولی که میخواهد این کارها رو انجام بدهد خود او یک هفته مداوم از این پلت‌فرم‌ها استفاده کند، نه اینکه فقط با نگاه کوتاه به این پلتفرم بگویید چون امکان انتشار عکس و فیلم ندارد مناسب است. مهمترین قدم مثبت در صیانت از فضای مجازی، همین فیلتر ماندن کلاب‌هاوس است.

حرکت نمایشی رفع فیلتر کلاب هاوس

محمد رستم پور فعال رسانه‌ای هم در خصوص تصمیم عجیب وزارت ارتباطات نوشت: من قبلا هم گفتم فیلتر کردن شبکه های اجتماعی سودی برای کنترل اعتراضات ندارد اما با رفع فیلتر کلاب هاوس در این زمان هم مخالف هستم و این کار را یک حرکت نمایشی برای احیای جایگاه خود در حکمرانی می‌دانم. وزارت ازتباطات آنچه را باید فیلتر کند رها می‌کند و آنچه نباید فیلتر شود فیلتر می‌کند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/17476

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی