پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نقدی بر نوشته یک نویسنده مشهور

رضا امیرخانی نویسنده و منتقد ادبی در یادداشتی انتقادی عملکرد دولت رئیسی در اوضاع کنونی را نقد کرد، در حالی که در 8 سال دولت روحانی حتی یک یادداشت انتقادی هم ننوشته بود، مطلب زیر نقدی به یادداشت وی می‌باشد.

منتشر شده در 23 مهر 1401
در سرویس

رضا امیرخانی همانطور که نوشته از ۸۴ ناراحت است. از ۸۸ نه ها از ۸۴. از همان زمانی که احمدی نژاد همه رقبای اصلاحطلب را در یک رقابت ملی کنار گذاشت. پس مسأله او رقابتی نبودن احمد خاتمی‌ها نیست. اگر مسأله اش رقابت بود پس باید در دولت روحانی خیلی بیشتر از دوره احمدی‌نژاد یادداشت می‌نوشت ولی کلا سکوت کرد.  کدام با انتخاب رقابتی‌تری بالا آمده بودند؟ تا پیش از روحانی حتی درباره مصوبه تغییر ساعت بهاره هم مطلب می‌نوشت ولی بعدتر نه درباره غارت اموال مردم در بورس، خصوصی سازی های رانتی، میلیاردها دلار رانت ارزی، و… حتی یک یادداشت کوچک ننوشت. 

پس مسأله امیرخانی رقابت نیست.  اگر نوشته بود از ۸۸ ناراحتست باز هم شاید قابل قبول‌ بود ولی خوشبختانه به درستی نشان داد که مشکل از ۸۴ شروع شده. اگر رییسی پیش از نیک و بد است اما امیرخانی همانطورکه در داستان‌هایش نشان داده بازتولید کننده ایدئولوژی طبقاتی اش «بورژوازی کمپرادور» ست. طبقه‌ای فراسوی نیک و بد!  نفحات نفتش هم که به روشنی یک مانیفست طبقاتی است: از دولت بگیریم و بدهیم دست بازار. بازاری که بالاشهر تهران نماینده آن است و بقیه شهرها و روستاها گری گوری هایی هستند که انتخابشان کیفیت ندارد و اگر به کاندیدای ما رای ندادند اول دلخور می‌شویم و سری بعد هم می زنیم زیر میز!

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/30336

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی