پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مدیرکل دفتر امور اتباع وزارت کشور عنوان کرد

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین وزارت کشور در جلسه ستاد اربعین خوزستان از پیش بینی برای پذیرش بیش از ۴ میلیون زائر در مرزهای کشور در راهپیمایی اربعین خبر داد.

منتشر شده در 28 خرداد 1402
در سرویس

سردار مهدی محمودی امروز (۲۸ خرداد) در نشست ستاد اربعین در اهواز، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز جلسه ستاد مرکزی اربعین با ستاد اربعین استان خوزستان به طور مشترک برگزار شد. به صورت میدانی نیز از مرزهای چذابه و شلمچه بازدید داشتیم و در مجموع اقدامات توسعه ای و عمرانی برای تسهیل گری امور زائرین به خوبی در استان پیش می رود.

وی ادامه داد: رفع گره های ترافیکی، اصلاح معابر پرخطر، پایانه های مرزی، توسعه سرویس های خدماتی، سایه بان ها و زیرساخت های توسعه ای به خوبی در حال انجام است. تامین نیازهای بهداشتی و درمانی و تاسیس کارخانه های تولید یخ، تامین آب آشامیدنی، آب پایدار و برق پایدار، اقدامات بسیار مهمی است که در استان انجام شده است. اگر با توجه به زمانبندی های در نظرگرفته شده، خروجی داشته باشیم، قطعا اربعین متفاوت تری در استان نسبت به سالهای قبل خواهیم داشت.

مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور گفت: بخش قابل توجهی از پذیرایی از اربعین به عهده مردم عزیز خوزستان است که همواره جزو خدمتگزاران به اهل بیت بودند. امروز هم در ملاقات و گفت و گوها مردم آمادگی کامل دارند. در سایر مرزها نیز به این شکل کار انجام می شود، البته پیشرفت ها در استان خوزستان مناسب تر است.

وی تاکید کرد: برای پذیرش بیش از ۴ میلیون زائر خود را آماده می کنیم. استانداران به خوبی و با انگیزه در حال پیگیری برنامه ها و کارها هستند.

سردار محمودی در پایان یادآور شد: با طرف عراقی نیز وزیر کشور توافقات خوبی داشت. وزیر کشور عراق نیزگفت تلاش می کنند مشکلات سالهای قبل به وجود نیاید و اربعین متفاوت تری داشته باشند. عراق در حال توسعه گیت های خروجی زائرین هستند که یکی از گره های مهم بود.

به گزارش ایسنا، همچنین امروز سردار سیدمجید میر احمدی معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین حسینی (ع) کشور از زیرساخت های مرز شلمچه بازدید داشتند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/4473

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی