پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

این روزها تشت رسوایی شاخص سهولت کسب و کار بانک جهانی علنی شده است و مشخص شده که پول برخی کشورها چه ها نکرده است.

منتشر شده در 28 بهمن 1400
در سرویس

علی سر زعیم د ریاداشتی نوشت:من مدتهاست دیگر با شاخصهای جهانی که رتبه بندی کشورها را ارائه می کند کار نمی کنم و به آنها عمیقا بدبین بوده و هستم. دستکم مشاهده کردم که در اکثر آنها تعمداً ایران جزو بدترین کشورهای خاورمیانه و اسرائیل، بحرین و امارات جزو برترینها رتبه بندی می شود. گاه ایران پایین تر از اردن قرار داده می شود که با هیچ عقل و منطقی جور در نمی آید.

لبته لیستهایی که در آن ایران در ردیف آخر باشد برای تحقیر خودمان و تخطئه حکومت جذاب است. اینکه هی توی سر خودمان بزنیم و خودمان را ملامت کنیم کاسبی بدی نیست؛ لااقل امروزه در نزد توده مردم وجاهت و اعتبار می آورد. اما اگر مسئولیت حرفه ای ما ابراز حقیقت باشد فارغ از خوشایندها و بدآیندها به نظرم نباید به جایگاه ایران در این رتبه بندیها خیلی اعتنا کرد. البته این به معنی غفلت از وضعیت نامناسب خودمان نیست ولی قطعا در ته جدول رتبه بندیهای جهانی نیستیم (به جز تورم) هرچند اینها چنین ادعا کنند.

این روزها تشت رسوایی شاخص سهولت کسب و کار بانک جهانی علنی شده است و مشخص شده که پول برخی کشورها چه ها نکرده است. قرار است بانک جهانی شاخص جدیدی ارائه کند و کاسبان ترجمه، توزیع و فروش این شاخصها البته ناچارند متاع جدیدی پیدا کنند. به نظرم باید سطح خودمان را بالاتر ببریم هم در عرضه مطالب و هم در شنیدن مطالب و در آن ساده دلی همیشگی ایرانی نسبت به بی طرفی و حرفه ای بودن عملکرد این سازمانها قدری تجدیدنظر کنیم.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/70561

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی