پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

در آستانه سالگرد شهید سلیمانی؛

منابع خبری از حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در شهر دیرالزور سوریه خبر دادند.

منتشر شده در 11 دی 1400
در سرویس

شبکه خبری العربیه از برخورد دو راکت به اطراف چاه نفتی «کنیکو» در دیرالزور سوریه خبر دادند.

بر اساس گزارش‌ها، پایگاه نظامیان آمریکایی در اطراف این میدان نفتی قرار دارد.

این در حالی است که پایگاه تلگرامی «صابرین نیوز» از شلیک چهار راکت 107 میلیمتری به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور خبر داده‌اند.

یک منبع امنیتی گفت: دست کم سه فروند موشک کاتیوشا از  نزدیکی مرز عراق شلیک شد و یک پایگاه آمریکایی در خاک سوریه در مجاورت عراق را هدف قرار داد.

شاهدان عینی از شنیدن صدای انفجارها دراین پایگاه آمریکایی خبر دادند. با این حال اطلاعات بیشتری درباره میزان خسارتهای این حمله گزارش نشده است. 

آمریکا حمله خمپاره ای به پایگاه خود در سوریه را تائید کرد
سخنگوی فرماندهی مرکزی ایالات متحده اعلام کرد که یکی از پایگاه‌های نظامی که نیروهای ائتلاف به سرکردگی آمریکا در شمال شرق سوریه در آن مستقر هستند، روز جمعه هدف حملات خمپاره‌ای قرار گرفت.

در بیانیه‌ای که فرماندهی مرکزی نظامیان آمریکایی منتشر کرد، گفته شده که هیچیک از نیروهای نظامی در نتیجه این حادثه آسیب ندیده اند، اما این حملات بر مناطق غیرنظامی در نزدیکی شهر الشدادی تأثیر گذاشته است. همچنین خاطرنشان شد که به هیچکدام از بخش‌های ائتلاف نیز آسیبی وارد نشده است.

چندر روز پیش نیز پایگاه آمریکا در میدان نفتی «العمر» در شرق استان دیرالزور، هدف حملات راکتی قرار گرفته بود.

پایگاه‌های آمریکا در میدان‌ نفتی العمر و میدان گازی کنیکوی استان دیرالزور در ماه‌های گذشته چند بار هدف حملات راکتی قرار گرفتند. این حملات، واکنشی به اشغالگری آمریکا در این منطقه است.

این حمله در حالی صورت می‌گیرد که در آستانه شهادت سپهبد سردار سلیمانی و هم‌رزم جهادی او، ابومهدی المهندس قرار داریم. از طرفی دیگر نیز طبق گفته مقامات عراقی، نظامیان آمریکایی در حال خروج و عقب‌نشینی از این کشور هستن و به زودی کنترل پایگاه‌های نظامی به دست خود ارش عراق اداره خواهد شد.

بعد از شهادت سردار قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس، معاون نیروهای بسیج مردمی عراق (الحشدالشعبی) در خاک این کشور، پارلمان عراق قانونی را تصویب کرد که نظامیان تروریست آمریکایی باید هرچه زودتر خاک عراق را ترک کنند، با این حال آمریکا علی‌رغم خواست مردم و مقامات عراقی نظامیان خود را در این کشور نگه داشت.

آمریکا در چند نقطه از منطقه «الجزیره» سوریه به‌ویژه در میدان‌های نفتی و گازی این کشور با هدف سرقت و قاچاق منابع پایگاه ایجاد کرده است. واشنگتن با پشتیبانی مزدوران خود، ماهانه منابع استخراج‌شده از میدان‌های مذکور را به پایگاه‌های خود در کشورهای مجاور قاچاق می‌کند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/77085

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی