پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

یک تحلیلگر نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی گفت که جنبش جهاد اسلامی در تلاش است از نوار غزه الگوبرداری و در منطقه جنین، کارگاه‌هایی برای تولید موشک ایجاد کند.

منتشر شده در 8 تیر 1402
در سرویس

منابع صهیونیستی، دوشنبه هفته جاری خبر دادند که از شهر جنین در شمال کرانه باختری ۲ راکت به سمت شهرک‌های صهیونیستی شلیک شد که به شدت وحشت مسئولان و شهرک‌نشینان اسرائیلی را به همراه داشت.

«یونی بن مناحیم» تحلیلگر نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی در واکنش به این حملات، گفت که جنبش جهاد اسلامی در تلاش است از نوار غزه الگوبرداری کند و در منطقه جنین، کارگاههایی برای تولید موشک ایجاد کند تا بتواند صهیونیستها را هدف قرار دهد.

بن مناحیم ادعا کرد هدف جهاد اسلامی این است که از این طریق، شهرهای رژیم صهیونیستی را هدف موشک قرار دهد لذا علیرغم فشارهای آمریکا، باید در سطح سیاسی به ارتش و شاباک اجازه داده شود تا زیرساخت‌های مسلحانه در جنین را در سریعترین زمان ممکن از بین ببرند.

سرویس‌های امنیتی رژیم اشغالگر قدس هم به تازگی به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم، پیشنهاد کرده‌اند که در واکنش به حملات موشکی جنین، «عملیات نظامی محدودی» در شمال کرانه باختری انجام دهند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز خبر داد که قرار است ۲۵ گردان نظامی صهیونیست در زمانی که این عملیات صورت خواهد گرفت، مستقر شوند. عملیات احتمالی صهیونیستها، شامل یورش گسترده به اردوگاه جنین به مدت ۴۸ ساعت خواهد بود.

شبکه صهیونیستی کان هم گزارش داد که پس از شلیک راکت از جنین، نهادهای امنیتی اسرائیلی در حال بررسی گسترش اقدامات نظامی در شمال کرانه باختری هستند. نظامیان صهیونیست اواخر خرداد ماه گذشته نیز دست به حمله به اردوگاه جنین زدند. صهیونیستها به بهانه دستگیری چند نیروی مقاومت تحت تعقیب، به جنین یورش برده بودند.

صهیونیستها در حالی دست به این حمله زدند که ناگهان خود را در کمین نیروهای مقاومت دیدند و در پی آن، هفت نفر از نظامیان صهیونیست زخمی شدند. مسئولان این رژیم هم به شکست مفتضحانه خود در این درگیری، اعتراف کردند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/3748

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی