پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جهت پرس بررسی می‌کند

هتاکی روز چهارشنبه یک مهاجر سوئدی به قرآن صدای همه مسلمانان جهان را درآورد و خواستار برخ.رد جهانی با این بی حرمتی شدند.

منتشر شده در 10 تیر 1402

زهرا لایق حقیقی؛ چهارشنبه گذشته، 7 تیر 1402 یک نفر در اقدامی اهانت‌آمیز در پایتخت سوئد و در مقابل مسجد اصلی شهر به قرآن هتک حرمت کرد. این فرد که سلوان مومیکانام دارد یه تبعه عراقی در سوئد است که در میدان مدبورجارپلاتسن در مرکز شهر استکهلم و در مقابل مسجد اصلی شهر، قرآن را آتش زد. او برای این کار خود مجوز از پلیس سوئد گرفته بود و در هنگام این بی حرمتی مورد حمایت پلیس سوئد قرار داشت. پلیس سوئد قبل از این اتفاق با درخواست برگزاری تجمع اعتراضی و آتش زدن قرآن مخالفت می‌کرد، اما دو هفته قبل، دادگاه، حکم پلیس را لغو کرد و قرآن سوزی را در راستای آزادی ابراز نظر دانست که قانون اساسی سوئد آن را تضمین کرده است. 

این اتفاق آنقدر پشتبانه محکم داشت که در حین انجام این اهانت عده‌ای به عنوان اعتراض شعار الله اکبر سر دادند و پلیس نیز یکی از افراد را که به سوی آتش زننده قرآن سنگ پرتاب کرد را بازداشت کرد.

رسانه

 

سوال اینجاست که این هتک حرمت به مقدسات برای کشورهای درجه 2 اروپا مانند سوئد، دانمارک و غیره تبعات سنگین سیاسی-اقتصادی دارد، آیا مسئولین تصمیمگیرنده این کشورها از این اتفاق خبر ندارند؟ چه قدرتی پشت این ماجرا نهفته است که باعث بیخیالی آنها در قبال ضررهای میلیارد دلاری شده و باعث تکرار این اهانت‌ها شده است؟

این اتفاق ماه‌های گذشته نیز از طرف افراطی‌گراهای سوئد هم تکرار شده بود نمونه ای از هتک حرمت به قرآن در ماه‌های گذشته در سوئد.

رسانه

 

با اینکه فرد هتاک به قرآن در سوئد عراقی بود، مردم عراق روز گذشته در اعتراض به این بی حرمتی پرچم سوئد و همجنسگرایان را آتش زدند و برائت خود از فرد هتاک را اعلام کردند.

شبکه های معاند نیز در پوشش خبر خود از این اتفاق فقط به بیان خبر اعتراضات مسلمانان نسبت به این اقدام بسنده کردند و رادیو فردا و صدای آمریکا با مانوربر روی حکم دادگاه سوئد و مصون بودن این فرد هتاک مانور کردند.

رسانه

رسانه

رسانه

رسانه

این اتفاق در شبکه‌های مجازی نیز با واکنش‌هایی همراه بود و مردم از تمام کشورهای مسلمان خواستند که برای اقدام علیه این کشور هتاک متحد شود و مطالبه خود را از آزادی بیان نمایشی به گوش همه جوامع تاثیر گذار جهان برساند .

رسانه

رسانه

رسانه

رسانه

رسانه

رسانه

رسانه

در ادامه اعتراضات به این هتک حرمت‌ها در سوئد روز گذشته برخی از مردم تهران مقابل سفارت سوئد تجمع اعتراضی داشتند.

رسانه

قاری بین‌المللی استاد پورزرگری نیز در این تجمع حضور داشتند و در مقابل این سفارت سوئد آیاتی از قران کریم را تلاوت کردند.

 

 

 

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/3684

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی