پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جهت پرس بررسی می‌کند

در پی شورش واگنرها علیه سیاست‌های پوتین و فراخوان حضور مردم در خیابان‌ها برخی از کاربران توییتری آن را به اغتشاشات اخیر ایران تشبیه کردند و واکنش‌های طنزآمیزی داشتند.

منتشر شده در 3 تیر 1402

عطیه فکری – در پی شورش نیروهای شبه نظامی واگنر در روسیه، کاربران شبکه‌های اجتماعی با شبیه سازی آن با اغتشاشاست ماه‌های اخیر ایران و برخوردهای ساده‌لوحانه سلبریتی‌ها و سایر براندازان واکنش‌های طنزآمیزی به این شورش داشتند.

تنش میان واگنر و ارتش روسیه؛ پریگوژین مدعی ورود به «روستوف» شد

در واقع شامگاه جمعه فرمانده گروه واگنر در بیانیه‌ای مدعی شد نیروهای ارتش روسیه به مواضع این گروه حمله کرده‌اند. یوگنی پریگوژین در بیانیه‌ای که ابتدا صحت آن مورد تردید واقع شد اما بعدا مورد تأیید قرار گرفت گفت: «یک حمله موشکی به مواضع گروه واگنر انجام شد. قربانیان زیادی وجود دارد.»

پریگوژین مدعی شده که این حمله از خطوط پشتی انجام شده که نشان می‌دهد نیروهای ارتش روسیه عامل آن بوده‌اند. او بدون ارائه هیچ مستنداتی ادعا کرد 2000 نفر از نیروهای او در این حمله کشته شده‌اند. نیروهای مسلح روسیه و دیگر نهادهای دولتی در این کشور ادعای پریگوژین را رد کرده و اعلام کردند علیه او اعلام جرم شده است. سرویس امنیت فدرال روسیه در بیانیه‌ای از اعضای گروه واگنر خواست از «دستورات جنایتکارانه» فرمانده این گروه تبعیت نکنند. 

واکنش‌های طنزآمیز کاربران در مواجهه با تحولات روسیه

کاربران شبکه‌های اجتماعی، علی الخصوص کاربران توییتری درباره ناآرامی‌های روسیه بیشتر از اینکه نگاهی جدی و پیگیر درباره وضعیت این کشور به عنوان کشئر همسایه داشته باشند، توییت‌های طنزآمیز در جهت مسخره کردن براندازان که این ناآرامی را به اغتشاشات اخیر این ربط داده بودند، نوشتند. برخی از کاربران رفتارهای هیجان‌زده و حرفهای خلاف واقع سلبریتی‌های ایران به روسیه ربط می‌دادند و می‌گفتند همینکه این کشور سلبریتی با این بهره هوشی پایین ندارد به خودی خود احتمال عدم سقوط دولت روسیه را بالا می‌برد. دسته دیگی از کاربران قطع اینترنت و فیلتر کردن برخی از پلتفرم‌های خارجی در ایران سوژه کرده بودند و می‌گفتند مردم روسیه نگران نباشند راه‌های دور زدن را به آن آموزش می‌دهند و یا برایشان فیلترشکن ارسال می‌کنند.

گروهی دیکر از کاربران فرصتی برای سوژه کردن رسانه‌های فارسی زبان معاند با جمهوری اسلامی پیدا کرده بودند و می‌گفتند برای احتمالا الان رسانه‌های اپوزیسیون دولت روسیه در کشورهای اروپایی و آمریکایی درحال دروغ گفتن و فریب دادن مردم روسیه هستند.

در ادمه برخی از واکنش‌های کاربران توییتری را می‌خوانید:

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/4130

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی