پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

رسانه‌های انگلیسی از اجرای موج جدیدی از اعتصاب‌ها در بخش راه‌آهن این کشور در ماه ژوئیه خبر دادند.

منتشر شده در 8 تیر 1402
در سرویس

رسانه‌های انگلیسی از فراخوان دو اتحادیه مهم کارمندان بخش حمل‌ونقلی ریلی این کشور به منظور اجرای اعتصاب هایی در ماه ژوئیه خبر دادند.

به نوشته پایگاه «ایندیپندنت»، بیش از یک سال از اجرای اولین موج اعتصاب‌های کارمندان راه‌آهن انگلیس از زمان دهه ۱۹۸۰ گذشته اما همچنان اختلاف بین اعضای اتحادیه‌ها و مقامات بر سر شرایط کاری و حقوق پا بر جا است.

دو اتحادیه نمایندگی کننده کارمندان بخش راه‌آهن انگلیس شامل اتحادیه «آر.ام.تی» و اتحادیه «آسلف» هر دو تاریخ‌هایی در ماه ژوئیه برای اعتصاب این کارمندان اعلام کرده‌اند.

اتحادیه آر.ام.تی در بیانیه‌ای اعلام کرد، ۲۰۰۰۰ کارمند متعلق به ۱۴ شرکت راه‌آهن که عضو این اتحادیه هستند در تاریخ‌های ۲۰، ۲۲ و ۲۹ ژوئیه (۲۹ تیر، ۳۱ تیر و هفت مرداد) در راستای ادامه مبارزه بر سر بهبود شرایط شغلی و حقوقی خود اعتصاب می‌کنند.

این اتحادیه شرکت‌های راه آهن انگلیس را متهم به خودداری از ارائه پیشنهادهای حقوقی جدید با هدف حل ماه ها اختلاف بین کارمندان و مقامات کرده است.

بر اساس اعلام اتحادیه «آسلف»، رانندگان قطار ۱۶ شرکت راه‌‌آهن که عضو این اتحادیه هستند از سوم تا هشتم ژوئیه (۱۲ تا ۱۷ تیر) در اعتراض به حقوق‌هایشان از گذراندن اضافه کار خودداری می کنند.

این اتحادیه‌ها می‌گویند،‌اعضای آنها بالغ بر چهار سال است افزایش حقوق نداشته‌اند و خواستار پاداشی درخور و بی قید و شرط مطابق با سطح بالای تورم هستند.

اعتصاب‌های سراسری در بخش راه ‌آهن انگلیس از ماه ژوئن ۲۰۲۲ تا کنون، مشکلاتی را برای ده‌ها میلیون مسافر قطار به وجود آورده است. در یک سال گذشته کارمندان این بخش بارها برای اجرای اعتصابات فراخوان داده‌اند و به این ترتیب باعث ایجاد اختلالات گسترده در این بخش و سخت تر کردن برنامه‌ریزی برای سفر شدند.

به گزارش نشریه ایندیپندنت، انتظار می‌رود در هر روز اعتصابی که در ماه ژوئیه اجرا می‌شود، هزاران سفر با قطار لغو شده و برنامه‌های سفر میلیون‌ها مسافر انگلیسی دچار اختلال شود.

بحران اقتصادی و هزینه های معیشتی گریبان انگلیس و چندین کشور اروپایی دیگر نظیر آلمان و فرانسه را از سال ۲۰۲۲ به دنبال سیاست‌های ضد روسی این کشورها و حمایتهایشان از اوکراین در جنگ با روسیه گرفته است. این بحران باعث افزایش تورم و نارضایتی در میان اقشار مختلف این کشورها و متعاقب آن اجرای دوره‌های متوالی و ادامه دار اعتصابات در اعتراض به شرایط حقوقی و کاری شده است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/3782

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی