پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

روز 15 آذر آقایان اژه‌ای، قالیباف، مخبر و منتظری به مناسبت روز دانشجو نکاتی را پیرامون انتظارات از دانشجو و مسائل روز کشور بیان داشتند که به اختصار به آن پرداخته می‌شود.

منتشر شده در 15 آذر 1400
در سرویس

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب طی سخنانی ضمن گرامیداشت روز دانشجو و تاکید بر جایگاه مهم دانشجویی گفت: شما دانشجویان عزیز باید جایگاه علم آموزی خود را مهم بدانید و این فرصت علم‌آموزی بسیار دارای اهمیت است. شما عزیزانی که چه عضو بسیج دانشجویی هستید چه عضو بسیج نباشید، اما قطعاً می‌توانید معتقد باشید که قرآن کریم به ما خطاب می‌کند باید خود را تقویت کنید و این صرفاً در بحث نظامی و نیروی نظامی نیست. هر آنچه که توان انسان، جامعه و کشور را بالا ببرد مشمول این آیه شریفه است. علم قدرتی است که هر ملت، کشور و مردمی آن را به دست آورند قطعاً در برابر همه ناملایمات و سختی‌ها می‌توانند مقاومت کنند. امیرالمومنین علی علیه السلام کلام ارزشمندی دارند که در نهج‌البلاغه آمده و ایشان فرمودند که العلم سلطان، یعنی دانش قدرت است و کسی که این قدرت را به دست گرفت با این قدرت می‌تواند بر همه ناملایمات و دشمنی‌ها یورش ببرد. اما اگر کسی قدرت علم نداشته‌ باشد، به او یورش می‌برند. اگر شما دانشجویان عزیز بقا و عزت کشور خود را دوست دارید و می‌پسندید، اگر راه دانشجویان شهید روز ۱۶ آذر ۱۳۳۲ و راه امام خمینی را می‌پسندید باید خود را به علم مجهز کنید و البته در این راه توجه داشته باشید که قرآن کریم دو بال را برای این مسأله تعریف کرده است. یزکیهم و یعلمهم یعنی تزکیه نفس و تعلیم و تربیت؛ برای مصداق آن می‌توان به قدرت استکباری نگاه کرد که علم دارد اما تزکیه در آن نیست، هرجا که علم بدون تزکیه باشد می‌شود استکبار و غرب گرایی.
فضای مجازی یک توانمندی و فناوری بسیار ارزشمند است، اما به همان مقدار ارزشی که دارد و در زندگی انسان می‌تواند موثر باشد خطر فراوانی هم دارد. دشمن امروز قصد هجمه به فرهنگ شما، به اعتقادات شما، به ارزش‌های معنوی شما، به دین شما، به نوامیس شما، به عفت و پاکدامنی شما را دارد. در رابطه با فضای مجازی عزیزی نکته‌ای را در خصوص فیلترینگ تلگرام اشاره کرد. بنده رئیس کارگروه مصادیق مجرمانه هستم، در دوره آقای روحانی هر چه کردم که این کارگروه را با حضور وزرا تشکیل دهم فقط دو بار توانستم.
حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به اولین جلسه شورای عالی اقتصاد با حضور مقام معظم رهبری تصریح کرد: من به عنوان عضو کوچک شورای عالی اقتصاد در این شورا حضور داشتم. جلسه مفصلی بود و مقام معظم رهبری دغدغه‌ها و اهداف خود از تشکیل این شورا بیان فرمودند، بنده از مسائلی که در حوزه اقتصاد بود بی اطلاع نبودم و از مسائل مختلف بانکی، ارزی و بورس مطلع بودم. در اولین جلسه این شورا به رئیس جمهور وقت گفتم ما مردان جنگ اقتصادی نیاز داریم. پس از آن رئیس گمرک را خواستم و به او گفتم با مساعدت یکدیگر با مسئله قاچاق واقعا مبارزه کنیم و ابزار کار را معرفی کردیم و گفتم من نیز از اختیارات خود استفاده خواهم کرد. یکی از راهکار‌های موثر در مبارزه با قاچاق استفاده از سامانه‌ها و اتصال سامانه‌های دستگاه‌ها با یکدیگر است؛ اما تا پایان دولت قبل نتوانستیم به این مهم دست یابیم. دادستان کل کشور در بخش پایانی سخنان خود گفت: امیدواریم اگر چنانچه لیوانی را در دست گرفتیم با اینکه یک بخش خالی و یک بخش پر دارد، به قسمت پر آن هم توجه شود.

دادستان کل

 

معاون اول رییس جمهوری در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که بیش از 2 ساعت و نیم به طول انجامید، با اشاره به امکانات موجود در کشور و همچنین برخی مشکلات و مسایل پیش رو، بر عزم جدی، هماهنگی و همدلی همه ارکان کشور برای پیشبرد امور و کمک به مردم تاکید کرد و افزود: امکانات و زیرساخت‌های مناسبی در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی به وجود آمده و در حال حاضر نیز تمام ارکان دولت سیزدهم به دنبال این هستند که با تدوین بودجه مناسب مشکلات مردم را از پیش روی بردارند. مخبر همچنین با اشاره به مشکلات و مسائل کشور در زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم تصریح کرد: دولت توانست با اتخاذ اقدامات اساسی و به موقع جلوی مشکلاتی را که دشمن می‌توانست ایجاد کند را به خوبی بگیرد تا جایی که به طور مثال پس از صد روز از روی کار آمدن دولت از مرز تزریق صد میلیون دُز واکسن کرونا در کشور عبور کردیم و ذخایر کالاهای اساسی را به نقطه اطمینان رساندیم به طوری که در حال حاضر میانگین ذخایر کشور بالای 65 درصد است. دولت از ابتدای روی کارآمدن مصمم بود که بدون استقراض از بانک مرکزی حقوق کارمندان را پرداخت کند که خوشبختانه با اقدامات و تلاش های دولت توانستیم به این مهم دست یابیم. معاون اول رییس جمهوری جلوگیری از نقدینگی و تورم و همچنین توجه به تولید در کشور را از مهمترین اولویت‌های دولت سیزدهم دانست و گفت: باید با کمک مردم و هدایت نقدینگی در کشور سرمایه گذاری به سمت تولید محوری و اقتصاد دیجیتال حرکت کند و همچنین از طرفی دولت به دنبال آن است تا با ثبات در شاخص های کلان اقتصادی و بازار سرمایه محیط اقتصادی را برای تولید کنندگان و کنش گران اقتصادی قابل پیش بینی کند. مخبر با اشاره به مزیت بزرگ کشور در زمینه برخورداری از جوانان تحصیلکرده و نخبه و همچنین اهمیت توجه به اقتصاد دیجیتال برای رسیدن به درآمد پایدار در کشور، تصریح کرد: در زمینه اقتصاد دیجیتال با وجود جوانانی فعال و نخبه از دنیا عقب نیستیم و چنین نیروهایی برای کشور یک مزیت بزرگ هستند که دولت قطعا در ادامه کار خود از چنین ظرفیتی به خوبی استفاده می‌کند.
وی همچنین در این جلسه با اشاره به یکی از دغدغه‌های دانشجویان مبنی بر عدم اجرای درست قانون هدفمندی یارانه‌ها در کشور تاکید کرد: باید مجلس و دولت کمر همت ببندند و قانون هدفمندی یارانه‌ها به درستی در کشور اجرایی شود و این تصمیم و اقدام می‌تواند در آینده به نفع مردم و کشور تمام شود. در این جلسه یکی از دانشجویان درباره برنامه‌های دولت در زمینه مبارزه با تورم و گرانی و توجه به اقشار آسیب پذیر در روند بودجه ریزی کشور پرسید که دکتر مخبر با تاکید بر اینکه اصلی ترین محور کار ما در دولت «تولید» است، تصریح کرد: باید نقدینگی موجود در کشور به سمت تولید و خدمات جذب شود و دولت به دنبال این است که با بالابردن ارزش پول ملی و توجه به سرمایه گذاری، موتور تولید را به حرکت درآورد تا تورم در کشور کنترل شود. معاون اول رییس جمهوری همچنین با اشاره به یکی از نگرانی های دانشجویان درباره عدم توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی و نبود یک فرماندهی متمرکز در این زمینه برای پیاده سازی منویات مقام معظم رهبری تصریح کرد: ان شاءالله این بخش هم به زودی فعال می‌شود چرا که دولت خود را مقید به اجرای اقتصاد مقاومتی می‌داند. وی در بخشی از سخنان خود از دانشجویان خواست که دغدغه‌ها و مسائل اصلی کشور را احصا و با تشکیل هسته‌های مشاوره‌ای و تخصصی به دولت کمک کنند. در این جلسه دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در فضایی آزاد و صمیمی به ارائه نظرات، ‌انتقادها، نگرانی‌ها و دغدغه‌های خود درزمینه‌های بودجه ریزی، مشکلات اقتصادی، گرانی و تورم، اهمیت اقتصاد دیجیتال، همکاری و هماهنگی صنعت و دانشگاه‌ها، توجه به اولویت‌های محیط زیستی، اجرای طرح آمایش سرزمینی، مبارزه با فساد، توجه به جوانی جمعیت و از بین بردن موانع ازدواج جوانان، حل مشکل کمبود آب در کشور، جلوگیری از خام فروشی در کشور و توجه به اقشار آسیب پذیر جامعه پرداختند.

مخبر

رئیس دستگاه قضا همچنین ضمن گرامیداشت روز دانشجو بیان کرد: دانشجویان مسلمان و متدین ما در طول سنوات دور تا امروز، همیشه موتور متحرک در مقاطع مختلف برای به حرکت در آوردن جامعه، ایستادگی در مقابل استکبار، استبداد و بیگانگان و برای بسیاری از مواقع حتی الگوی دانشجویان حوزه بودند. امیدوار هستیم جوانانی که در راه اسلام و استکبار ستیزی و عدالت خواهی و حفظ استقلال و عزت هزینه دادند و خونشان نهضت، انقلاب و کشور ما را آبیاری کرده است زین پس نیز درخت انقلاب را تنومندتر و پر ثمرتر کنند. وی اضافه کرد: در زمان جنگ هم بسیاری از دانش پژوهان و دانشجویان ما خونشان نثار جبهه‌ها شد. بعد از انقلاب هم این موضوعات ادامه داشت و بعضاً هم در راه دفاع از حریم اهل بیت به شهادت رسیدند. جنایت‌های آمریکا در طول دهه‌های گذشته تا به امروز را به صورت جدی هم در مجامع بین‌المللی دنبال کنید و هم در داخل کشور از طریق محاکم این موضوع پیگیری شود. این جنایات نه باید فراموش شوند نه رها شوند بلکه باید در سازمان‌های بین المللی تعقیب شوند. در داخل نیز در خصوص افرادی که باید تحت تعقیب قرار گیرند اقدامات لازم انجام شود. این جنایاتکاران و محکومین عالم امروز مدعی می‌شوند و جای جلاد و شهدا را تغییر می‌دهند و از کسانی که دستشان به خون حدود ۱۷ هزار انسان وارسته در طبقات مختلف کشور‌ها آلوده بوده است، حمایت می‌کنند؛ از تروریست‌ها حمایت می‌کنند، خودشان ترور و به آن اقرار می‌کنند. وی ادامه داد: دادستان تهران در این راستا پرونده تشکیل دادند، دادستان کل کشور و ستاد حقوق بشر اقدام کردند منتهی این موضوع با جدیت بیشتر نیاز به پیگیری دارد. برخی مقامات آمریکایی و رژیم صهیونسیتی اعتراف کردند که کارشناسان عزیز و دانشمندان هسته‌ای ما را ترور کرده اند که این موضوع نباید فراموش شود و نباید در مورد آن کوتاه آمد. این‌ها مرتکب ده‌ها و صد‌ها جنایت دیگر در کشور ما و سایر کشور‌های اسلامی شدند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت رسیدگی به وضعیت بورس تاکید کرد: مسأله بورس از سوی سازمان بازرسی کل کشور و دادستان کل کشور در گذشته دنبال شده است، اما به نظر من کفایت نمی‌کند و عقیده دارم بسیاری از موضوعات را اگر یک‌بار دنبال شوند و سپس رها شوند ما به نتیجه مطلوب خود نخواهیم رسید. تعداد کثیری از مردم ما اعتماد کردند و پول خود را وارد بورس کردند و حالا متضرر شده اند. بخشی از این ضرر‌ها در بورس طبیعی است، زیرا باید آموزش می‌دیدند و توجه و رعایت می‌کردنداما به هر صورت بسیاری از افراد تقریبا هستی خود را وارد بورس کردند و با مشکل جدی مواجه شدند؛ بنابراین بازرسی کل کشور به گزارش‌های قبل اکتفا نکنند و این موضوع را به صورت جدی دنبال و پیگیری کنید و اگر تخلف و جرمی رخ داده بود آن را به دادگستری و مسئولین ذی ربط گزارش کنید.
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: دادستان کل کشور هم این موضوع را رها نکنند و در شورا‌های عالی بورس و سایر جلسات مجدد آن را پیگیری کنند. فرضا اگر مشخص شد هیچ اشکالی هم وجود نداشت باز هم برای مردم به صورت شفاف روشن شود، در حال حاضر برای مردم این ذهنیت وجود دارد که تخلفاتی صورت گرفته است. رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انبار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اشاره کرد و گفت: انبار سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی نمونه‌ای است که با پیگیری خوب پیش رفته است و نشان می‌دهد اگر موضوعات پیگیری شود کار پیش می‌رود. از دولت محترم تشکر و تقدیر می‌کنم که به این موضوع ورود خوبی داشتند و معاون اول رییس جمهور از نزدیک دیدند و کارگروهی تشکیل دادند، وزیر اقتصاد به میدان آمدند و اقدامات بسیار خوبی انجام شده و در حال انجام است که همه بر اثر پیگیری‌های انجام شده رقم خورده اند. امیدوار هستیم این اقدامات ادامه داشته باشند. بسیاری از اموال به مزایده گذاشته می‌شوند و بسیاری در حال تعیین تکلیف شدن هستند. در موضوع بورس هم درست است که ماهیت کار کاملا متفاوت است، اما باید کار و همکاری و هم افزایی این چنینی و همه جانبه انجام شود و به صرف گزارش به آن اکتفا نشود. دولت و وزارت اقتصاد و سازمان تدبیر کنند که این موارد تکرار نشوند. دادسرا‌ها و دادستان‌های کشور و وزیر دادگستری نیز نظارت کنند تا چنین مسائلی تکرار نشوند. موضوع اموال تملیکی آسیب شناسی شد و مشخص شده است که چه جایی مشکل تعزیرات وجود داشته و چه جایی مشکل دادگستری و یا اجرا وجود داشته است یا کجا مشکل قوانین و مقررات؛ که وزیر دادگستری این‌ها را به صورت جدی دنبال کند.
وی در در بخش دیگری از اظهاراتش به موضوع ضرورت تناسب بین جرم، مجازات و قرار‌های صادره اشاره و تاکید کرد: مجازات‌های تعیین و قرار‌های صادره باید مورد نظارت قرار گیرند و دادستان محترم کل کشور نظارت‌های خود را توسعه دهند و به روزتر کنند تا قرار‌ها مناسب باشند. خیلی مواقع به دلیل سیستمی بودن این کار راحت‌تر شده است و اطلاع دارم که فعال هم هستند. گاهی ممکن است تخلف قانونی وجود نداشته باشد، اما قرار تعیینی برای آن متناسب نیست خصوصا در مواردی که مسائل مالی در میان نیست. برای مثال در خصوص فردی احساس می‌شود برای یک مسأله امنیتی دو میلیارد، سه میلیارد، ده میلیارد قرار لازم است. لازم است محاسبه شود که آیا فرد می‌تواند آزاد شود یا نمی‌تواند؟ آزادی اش مضر است یا خیر. اگر واقعا قصد داریم آزاد کنیم، قرار متناسب تعیین کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به پرونده‌ای تصریح کرد: در پرونده‌ای که اخیرا با پیگیری و دستور داستانی تهران قرار تغییر کرد، این چنین بود که برای فردی ۵ هزار میلیارد قرار مصادره مشخص شده بود و گفته شد است شخص اصلا در قرارداد آن شرکت سهیم نیست که بعد پرسیدیم قرار بر چه اساسی صادر شده است؟ گفته شد این شخص ۲۰۰ میلیون دلار در ارتباط با این قضیه گرفته است که در بررسی‌ها مشخص شد ۱۵۰ میلیون دلار آن بازگردانده شده و ۵۰ میلیون دلار آن باقی مانده است. اگر دقت می‌شد، این اتفاق نمی‌افتاد و این قرار صادر نمی‌شد. این مسائل هم برای مردم دردسر می‌شود و هم خود قوه قضاییه زیر سوال می‌رود؛ بنابراین تاکید می‌کنم قرار در دادسرا و مجازات در دادگاه‌ها متناسب باشد که وظیفه قانونی و شرعی ما است.
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای همچنین با تاکید بر اهمیت برخورد با ارباب رجوع تصریح کرد: اطلاع دارم و در جریان سختی کار بازپرس، دادیار و قاضی دادگاه هستم و آن‌ها را از نزدیک دیده ام و سال‌ها تجربه همین کار را داشته ام. با این حجم کار و با توجه به اینکه امکان تخصصی شدن همه دادگاه‌ها و قضات فعلا فراهم نیست و سایر مشکلات پیرامون آن، از همکاران تقاضا دارم اثر مثبت برخورد‌های خود را از جنبه‌های مختلف الهی و تربیتی به دلیل آثار مثبتی که به همراه دارد در برخورد با ارباب رجوع لحاظ کنند. رفتار نامناسب و عجولانه قضات و کارمندان در دادگاه آثاری دارد. حکم شما چه در جنبه مثبت و چه در جنبه منفی، ممکن است به اندازه‌ای که رفتار و کلام شما اثرگذار است، اثر نداشته باشد.
رئیس قوه قضاییه در پایان خاطرنشان کرد: پیش از این در زمینه برخورد با ارباب رجوع، دستورالعمل‌ها ابلاغ شده است، اما ابلاغ کافی نیست و باید ضرورت تکریم ارباب رجوع تکرار شود. خواهش جدی من این است که همه مجموعه ها، معاون اول، دادستان کشور و قضات در همه امور و دستورات خود مکرر به دقت و توجه به مردم و برخورد با ارباب رجوع تاکید داشته باشند.

اژه ای

 

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز و در آستانه 16 آذر روز دانشجو، در جمع دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی با گرامیداشت شهدای روز دانشجو از 16 آذر 1332 تا 16 آذر دی ماه 1359 و بعد از آن و نیز شهدای هسته‌ای، به سؤالات مطرح شده از سوی نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در این جلسه اشاره کرد و در پاسخ به آنها اظهار داشت: تحول در حکمرانی بزرگترین چالش امروز ماست و در 20 سال گذشته در جلسات مختلف به این مسأله اشاره کرده‌ام.
هوشمندسازی، شفاف‌سازی و مردمی‌سازی شرط تحول در کشور است
قالیباف در ادامه با بیان اینکه هوشمندسازی، شفاف‌سازی و مردمی‌سازی امور شرط تحول در اداره کشور است، خاطرنشان کرد: در مجلس شورای اسلامی شرایطی را فراهم کرده‌ایم تا همه نخبگان در جریان آنچه در کمیسیون‌ها و اجزای آنها می‌گذرد به صورت سیستمی قرار گیرند. وی با بیان اینکه با این نظام بروکراتیک موفقیتی نصیب کشور نمی‌شود، گفت: نظام بروکراتیک کشور ما تبدیل به اسب سرکشی شده که ظاهرا کسی نمی‌تواند مهارش کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی به مسأله ما می‌توانیم و خودباوری اشاره کرد و افزود: تفاوت ما میان ما می‌توانیم و ما نمی‌توانیم و تفاوت بین تکیه شایسته‌سالاری و تکیه بر رانت در شمال و جنوب اتوبان تهران ـ کرج قابل مشاهده است که در شمال آن تاسیسات هوافضای سپاه قرار دارد که گیربکس‌های فول‌اتومات را برای پرنده‌ها و موشک‌های با برد چند هزار کیلومتر می‌سازد و در سمت دیگر اتوبان به خاطر پمپ برف‌پاک‌کن، خودرو را معطل نگه می‌دارند. قالیباف با بیان اینکه ریشه حل مشکلاتی مانند عدالت، شفافیت، اصلاح ساختار بودجه و تحول در حکمرانی در دانشگاه‌هاست، به سؤال دانشجویی که پرسید چه زمانی این بروکراسی و انحصار شکسته می‌شود، پاسخ داد و گفت:‌ تا وقتی که ما بایستیم و پافشاری کنیم.
وی تصریح کرد: امروز من به عنوان نماینده شما در مجلس پیگیر این مسائل هستم و مانند 12 سال دوران شهرداری، معتقد به شفاف‌سازی هستم؛ در شهرداری هیچ کلنگی نزدم، ولی برای هر پروژه‌ای تایمر گذاشتم که مردم بدانند این پروژه چه زمانی تمام می‌شود و هزینه تمام‌شده آن چقدر است.
سه چالش بزرگ امروز کشور
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر شفاف‌سازی، هوشمندسازی و مردمی‌سازی را رعایت کنیم، در طول یک برنامه پنج ساله و حتی در شرایط تحریم به ثبات اقتصادی می‌رسیم، به سه چالش بزرگ کشور اشاره کرد و اظهار داشت: چالش اول جمعیت، موالید و مهاجرت است، چالش دوم آب و چالش سوم اقتصاد است.
قالیباف تأکید کرد: مهم‌ترین موضوعی که در اقتصاد باید حل کنیم این است که دولت بیش از دخلش خرج نکند؛ چراکه مجبور می‌شود دست در جیب مردم کند و بانک‌ها هم با خلق نقدینگی وضعیت امروز را به بار بیاورند.
دو نماینده‌ای که به دولت رفتند اصلا لابی نکردند/ برای هیچ عزل و نصبی با کسی تماس نمی‌گیرم
قالیباف در ادامه گفت:‌ شهادت می‌دهم دو وزیری که از مجلس به دولت رفتند، خودشان نامزد نبودند و هیچ گونه لابی هم نکردند؛ حتی آقای خاندوزی تا 72 ساعت قبل از معرفی، مقاومت می‌کرد و می‌گفت من نماینده مردم هستم، اما وقتی احساس وظیفه کرد به دولت رفت.
وی اضافه کرد: در رابطه با آقای زاکانی هم شورای شهر ایشان را انتخاب کرد و مجلس هم با رفتنش موافقت کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هر گونه دخالت با عزل و نصب‌ها خلاف قانون است و هر کسی مطلع شد بگوید و برخورد کند، عنوان کرد: به نمایندگان هم گفته‌ام برای هیچ عزل و نصبی با کسی تماس نمی‌گیرم، البته اگر تخلفی بشود طبق قانون باید برخورد کنیم.
* فقط یک طرح را امضاء کردم و آن هم طرح شفافیت آراء نمایندگان است
قالیباف در ادامه درباره فعال بودن یا فعال نبودن برخی نمایندگان گفت: نماینده‌ای که ده‌ها طرح ارائه می‌دهد لزوما فعال نیست، امروز بیش از 700 طرح و لایحه در مجلس در صف انتظار داریم؛ مگر ما چقدر زمان داریم که به همه اینها برسیم؟
وی اضافه کرد: من تنها یک طرح را امضاء کرده‌ام و آنهم طرح شفافیت آراء نمایندگان بوده که در حال انجام است و دو شوری شدن آن هم برای این بوده که پخته‌تر و دقیق‌تر شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شفافیت فقط منحصر به مجلس نیست و همه جا باید شفاف شود، تصریح کرد: مطمئن باشید طرح شفافیت را دنبال می‌کنیم و به نتیجه می‌رسانیم.
 جلسات کمیسیون طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی، علنی خواهد بود
قالیباف در ادامه در خصوص انتقاد دانشجویان از طرح نمایندگان در خصوص حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی گفت: در اولین کمیسیون ویژه این طرح تاکید کردم که مذاکرات کمیسیون باید به صورت علنی از لایو اینستاگرام و صدا و سیما پخش شود؛ همچنین تاکید کردم همه ذی نفعان درباره آن نظر بدهند و همین باعث شد تا طرح برای یک ماه به مرکز پژوهش‌ها برگردد تا اشکالات آن برطرف شود.
وی با بیان اینکه مطمئن باشید در مجلس به دنبال فیلتر کردن فضای مجازی نیستیم، گفت: برخی کسانی که در حوزه نرم‌افزارها کار می‌کردند تا صحبت از طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی شد، گفت: به امارات و ترکیه رفتند چون فکر می‌کردند فضای مجازی بسته می‌شود. در حالی که اینها توطئه دشمن بود.

قالیباف

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/80797

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی