پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فرماندار اوهایو با امضای قانونی تایید کرد کارکنان مدارس این ایالت از پاییز سال جاری می‌توانند با اسلحه به مدارس بروند.

منتشر شده در 24 خرداد 1401
در سرویس

فرماندار اوهایو با امضای قانونی اعلام کرد که کارکنان مدارس دولتی و خصوصی در این ایالت از پاییز امسال مجاز هستند سلاح حمل کنند.

به گزارش شبکه تلویزیونی‌ ای پی تی ان، با اجرای این قانون، افرادی که می‌خواهند مسلح باشند باید تا ۲۴ ساعت آموزش ببینند. برنامه آموزشی این افراد باید با تایید مرکز ایمنی مدارس در اوهایو باشد و مدارس در صورت نیاز می‌توانند ساعت‌های آموزشی کارکنان را بیشتر کنند.

در کنار امضای این قانون، فرماندار اوهایو از بودجه‌ای صد میلیون دلاری برای ارتقای امنیت مدارس و پنج میلیون دلاری برای ارتقای امنیت دانشکده‌ها خبر داده ا ست.

این ایالت همچنین بیست و هشت نفر را به مرکز ایمنی مدارس افزوده است که کار آن‌ها ارائه آموزش براساس قانون جدید خواهد بود. فرماندار این ایالت گفته است هرچند ترجیح وی اقدام مدارس برای استخدام نگهبان مسلح برای مدارس است، اما این قانون دست مدارس را برای محافظت از کودکان بازتر کرده است.

امضای این قانون در حالی صورت می‌گیرد که شهرداران چند شهر بزرگ در ایالت اوهایو که همگی از دموکرات‌ها بودند از این تصمیم و کوتاهی قانونگذاران جمهوری خواه برای ارائه قانونی بر اساس پیشنهاد‌هایی برای کنترل سلاح انتقاد کرده اند. این شهرداران به دنبال طرحی برای بررسی جهانی سابقه افراد برای خرید سلاح بودند.

قوانین پرچم قرمز و افزایش سن مجاز برای خرید سلاح از ۱۸ به ۲۱ سال و منع فروش سلاح‌هایی که مثل آن در مدرسه یووالدی استفاده شده بود از جمله دیگر درخواست‌های دموکرات‌ها در این خصوص بود.

در سال گذشته (۲۰۲۱) ۱۲۰ کودک در خشونت‌های مسلحانه جان خود را از دست دادند در حالی که این شمار در سال ۲۰۲۰ میلادی ۹۶ نفر و در سال ۲۰۱۹ میلادی ۷۱ نفر بود.

چندی پیش در تیراندازی در دبستانی در شهر  یووالد در ایالت تگزاس آمریکا دست‌کم ۱۹ دانش آموز و دو بزرگسال کشته شدند. فرماندار تگزاس اعلام کرد که مظنون یک جوان ۱۸ ساله ساکن یووالد است. تیرانداز وارد مدرسه ابتدایی شد و به یک کلت و احتمالاً یک اسلحه بزرگتر مسلح بود. این مرگبارترین حادثه از این دست از زمان تیراندازی سال ۲۰۱۲ در مدرسه سندی هوک در ایالت کنتیکت است که در آن، ۲۰ کودک و شش تن از کارکنان مدرسه جان باختند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/51280

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی