پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نگاهی به جایگاه زن در غرب

مرضیه هاشمی در خصوص شهادت محمدرضا الداغی در صفحه خود نوشت: تا زمانی که زنان ایرانی حمیدرضا ها را پرورش بدهند، و به تعدادی که پرورش بدهند، این مملکت نعمت امنیت را خواهد داشت ان شالله.

منتشر شده در 13 اردیبهشت 1402

مرضیه هاشمی، کارشناس مسائل آمریکا، در صفحه اینستاگرام خود با انتشار ویدیویی نمایشی از غرب در خصوص اتفاق دو روز گذشته در سبزوار و شهید شدن شهید محمدرضا الداغی در راه غیر برای دختر ایرانی دصفحه خود نوشت: ببینید و باور نکنید…که چطور تو فیلم اول دو زن در قطار توانستند فقط با گرفتن عکس و لایو یک زن دیگه را نجات بدهند. بخشی از فیلم که طبق آمار بیشتر معموله، رفتار مذکر های دیگر در قطار است. نزدیکترینشان به مهاجم، حتی برنمیگردد به صحنه نگاه کند چه برسد به کمک!

متاسفانه در این موقعیت ها خیلی ها به خودشان حتی زحمت گزارش به پلیس را هم  نمیدهند. مثل حادثه ای که کمتر از دو سال پیش در فیلادلفیای آمریکا افتاد و یک مذکر بیش از نیم ساعت در یک واگن عمومی قطار سپتا یک زن جوان را آزار داد و بعد هم همانجا به او تجاوز کرد بدون اینکه حتی یک نفر مداخله کند! بالاخره یک کارمند قطار به پلیس زنگ زد. جنایتکار هم دستگیر شد و محکوم به هفت تا چهارده سال زندان.

رسانه

ولی زن قربانی چطور؟  اون زن محکومه تا آخر عمر با عواقب این تجاوز زندگی کند. البته اگر زنده بماند چون هر روز حدود هفتاد زن قربانی خشونت جنسی در آمریکا خودشان زا از بین میبرند.
چاره چیست؟

افزایش دوربین و نیروی پلیس؟ ظاهراً کافی نیست. در آمریکا، با سومین نیروی بزرگ پلیس و سیستم مداربسته دنیا، در یک آمار از 2000 آمریکایی مشخص شد بیش از چهل درصد زنان در فضاهای عمومی قربانی تعرض جنسی فیزیکی شدند.
در ژاپن که این آمار تعرض بیشتر بود، بعضی شرکت های قطار و مترو واگن هایی مخصوص زنان اضافه کردن و آمار آزار کمتر شد. ولی مگر میشود همه فضاهای عمومی را جدا کرد؟ 
یک چاره بزرگ را در فیلم آخر میبنید. تدر صحنه درگیری یک مرد جوان با دو جنایتکار با سلاح سرد. افرادی که سعی داشتن بزور دختر مردم را ببرند ولی یک مرد غیور جلوشون ایستاد و با ضربات چاقو شهید شد. حالا شهید حمیدرضا الداغی را مقایسه کنید با آن مذکر های در فیلم اول یا درحادثه قطار سپتا. فکر کنیند چه اتفاقی میفتاد اگر در هر فضای عمومی بجای همه آنها، فقط یک حمیدرضا بود.
البته وسع امثال حکومت های غربی به تولید مردهای غیور نمیرسد. از کجا بیارورند امثال زنان اصیل ایرانی؟ زنانی که برایشان انسان سازی کمتر از ارتقا شغلی و مدال مادر نمونه کمتر از مدال قهرمانی نیست. زنانی که بعضا حتی بدون تحصیلات آکادمیک فرزندانی ا تربیت کردن که جلوی تجاوز بزرگترین قدرتهای بیگانه ایستادند. حمیدرضاهایی که در جنگ تحمیلی نه فقط برای حفظ امنیت بانوانشان، حتی برای حفظ حرمت بدن بی جان آنها هم جنگیدند و شهید شدند و حالا در فضاهای عمومی شهر هم دست از دفاع بر نمیدارند. تا زمانی که زنان ایرانی حمیدرضا ها را پرورش بدهند، و به تعدادی که پرورش بدهند، این مملکت نعمت امنیت را خواهد داشت ان شالله. روز معلم به همه مادران شهدا و معلمان درس غیرت مبارک.

رسانه

رسانه

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/8298

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی