پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کنعانی مقدم در گفتگو با جهت مطرح کرد؛

کارشناس سیاسی گفت: مردم خوب هشت سال دولت آقای روحانی را یادشان است و این یک سال را نیز به خوبی درک کرده‌اند و در مقام قضاوت هستند و میفهمند که اشکالات کار کجا بوده و چگونه باید امور را اصلاح کرد.

منتشر شده در 22 اردیبهشت 1401
در سرویس

این روزها شاهد هجمه های بسیاری به دولت هستیم هجمه هایی که گاه از ضعف در اطلاع رسانی نشات میگیرد در این خصوص با حسین کنعانی مقدم، کارشناس سیاسی گفتگو داشته ایم که در ادامه می خوانید.

ارزیابی شما در خصوص هجمه هایی که به دولت میشود و ضعف در اطلاع رسانی‌ها چیست؟
به نظر میرسد که صحبت‌هایی که الان زده میشود به 3 بخش تقسیم میشود: یکی نقد دلسوزانه  و منصفانه‌ای است که مردم و گروه های سیاسی برای کمک به دولت و اصلاح امور خصوصا در بخش مسائل اقتصادی دارند، بخش دوم یک جنگ روانی است که به نظر میرسد منشاء آن هم رسانه‌های صهیونیستی، منافقین و بیگانه هستند که با دروغ‌پردازی و شایعه پراکنی و ایجاد یاس و ناامیدی و صحبت‌هایی که عمدتا اراده سیاسی کشور را مورد هدف قرار داده است. 

سوم دعواهای سیاسی‌ است که خب بالاخره جناح‌های سیاسی برای انتخابات مجلس آینده و ریاست جمهوری آینده به دنبال آن هستند که دولت‌ها را در زیر بمباران رسانه‌ای خوشان قرار بدهند تا بتوانند خود را در صحنه سیاسی برای یارگیری و انتخابات آینده مطرح  و فضاسازی کنند.

 بخش اول که نقد آگاهانه و مشوقانه می‌باشد به نظر میرسد کار خوبی است و باید تقویت شود و مخصوصا رسانه ملی به این موضوع باید توجه کند و آن حالت یکجانه گرایی در حمایت از دولت را باید به سمتی ببرد که دولت در عین حالی که نقد می‌شود کمک هم می‌شود.

اما در مورد بخش دوم بنظر میرسد که دولت در بحث جنگ رسانه‌ای عمدتا تدافعی برخورد میکند در حالی که نیاز است در این جنگ ترکیبی که بخشی از آن جنگ روانی و اقدامات رسانه‌های بیگانه است تهاجمی  برخورد کند و شرایط را به سمت بهبود فضای سیاسی کشور سوق دهد. بخش سوم هم رقابت‌های سیاسی است که اگر در چارچوب رقابت‌های سیاسی باشد همگی باید از آن استقبال کنند  و این میتواند یک نشاط و شور سیاسی ایجاد کند. 

مردم ما حافظه کوتاه مدتی دارند و در خاطر ندارند ۸ سال گذشته چه رخ داده؟ نظرتان چیست؟
اعتقاد من این است که حافظه ملت ما خیلی حافظه طولانی مدت و خوبی است و شرایط را به خوبی تحلیل میکند و موضع گیری متناسب با شرایط بین‌المللی و داخلی و در جهت حفظ منافع و امنیت ملی می گیرد و احساسی برخورد نمیکند که بخواهد با هر اتفاقی که می‌افتد مواضعی را اتخاذ کند که عمدتا مواضع تخریبی باشد. 

به نظر میرسد که مردم خوب 8 سال دولت آقای روحانی را یادشان است و این یک سال را هم به خوبی درک کرده‌اند و در مقام قضاوت و داوری هستند و میفهمند که اشکالات کار کجا بوده و چگونه باید امور را اصلاح کرد تا کشور از مشکلات و بحران خارج شود.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/57829

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی