پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

محسنی اژه‌ای:

رئیس قوه قضائیه گفت: نباید اجازه دهیم مردم حالا که با مشکلات دیگری روبرو هستند، در پیچ و خم اداری دستگاه‌ها و مؤسسات عمومی هم معطل شوند.

منتشر شده در 28 تیر 1400
در سرویس

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه امروز (دوشنبه ۲۸ تیرماه) شورای عالی قوه قضائیه به دادستان کل کشور و سازمان بازرسی مأموریت داد موضوع را تا حصول نتیجه روشن و قطعی و حل مشکل و جلوگیری از تکرار مشکلات مشابه پیگیری کنند و گزارش آن را نیز به اطلاع مردم برسانند.

رئیس قوه قضائیه از مردم خوزستان نیز خواست تا اجازه ندهند دشمنان از مطالبات به حق آنها سوءاستفاده کنند و در عین حال به دادستان حوزه قضائی مربوطه مأموریت داد مواردی که منجر به آسیب دیدن یا کشته شدن افراد شده با جدیت و فوریت پیگیری و با عوامل این اقدامات برخورد کند تا موضوع برای همگان روشن شود.

محسنی اژه‌ای به موضوع معطل ماندن مردم در دستگاه‌های اجرایی و قوه قضائیه نیز اشاره کرد و گفت: واقعاً گاهی مردم بی وجه در ادارات معطل می‌شوند و کارشان به تأخیر می‌افتد.

رئیس قوه قضائیه گفت: گاهی اوقات مقررات و قوانین پیچیدگی‌هایی دارد که باید روند آن طی شود اما مواردی هست که بدون هیچ ضرورتی موجب تعلل مردم و سرگردانی آنها در ادارات می‌شود که باید با این مسئله برخورد شود.

نباید اجازه دهیم مردم در پیچ و خم ادارات معطل شوند

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی حراست‌ها برخورد با عوامل معطل ماندن مردم در ادارات و کسانی است که چوب لای چرخ می‌گذارند و یا خدماتشان با فساد همراه است که سازمان بازرسی باید از آنها گزارش بخواهد.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم مردم حالا که با مشکلات دیگر روبرو هستند، در پیچ و خم اداری دستگاه‌ها، نهادها و مؤسسات عمومی هم معطل شوند، از سازمان بازرسی کل کشور خواست که با همکاری نیروهای خود و همچنین مجموعه‌های نظارتی دستگاه‌ها عناصر خاطی را شناسایی و با آنها برخورد کند.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد که اقدامات چند فرد خاطی آثار سویی از جمله ذهنیت سازی منفی در مردم نسبت به کارکنان خدوم دستگاه قضائی داشته و نسبت به آنها سوءظن بوجود می‌آورد به نحوی که ۸۰ هزار وکیل را بدنام کرده و موجب بی‌اعتمادی مردم به نظام قضائی می‌شود، و بر همین اساس رسیدگی سریع به این پرونده و اطلاع رسانی درباره آن باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

لزوم کاهش هزینه‌های دادرسی

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بالا بودن هزینه‌های دادرسی در دعاوی حقوقی و کیفری به معاونت حقوقی مأموریت داد این موضوع را مورد بررسی قرار دهد تا هر میزان که امکان دارد از این هزینه‌ها کاسته شود.

وی ادامه داد علاوه بر زمانی که افراد برای پیگیری یک دعوای حقوقی صرف می‌کنند، پول کلانی باید برای وکیل و کارشناسی و هزینه‌های دادرسی پرداخت کنند که بسیاری از مردم توان پرداخت این مبالغ را ندارند و باید برای آن تدبیر کنند.

رئیس قوه قضائیه گفت: ممکن است در مقام مقایسه گفته شود که در فلان کشور هزینه رسیدگی به دعاوی بیشتر است اما ما باید این مسئله را نسبت به شرایط کشور خودمان مورد ارزیابی قرار دهیم.
 

اقدامات لازم برای جلوگیری از سرایت سویه دلتای کرونا در زندان‌ها انجام شود

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گزارش رئیس سازمان زندان‌ها درباره تدابیر به کار گرفته شده در جهت کنترل سویه دلتای بیماری کرونا در زندان‌های کشور به دادستان کل کشور به عنوان نماینده قوه قضائیه در ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا دستور داد موضوع تسریع در روند واکسیناسیون زندانیان کل کشور را در این ستاد پیگیری کند.

حجت الاسلام اژه‌ای همچنین معاون منابع انسانی قوه قضائیه را مأمور کرد تا شرایط جذب قضات صاحب صلاحیت را بر اساس تکالیف قانونی و ظرفیت‌های موجود از سال‌های گذشته و امسال، تسریع کند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/101917

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی