پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

از آغاز اغتشاشات شهریور 1401 براندازان با ایجاد هر نوع فتنه‌ای راهی برای برهم ریختن امنیت ایران پیدا می‌کردند، یکی از این شهرها ایذه بود به بهانه انتقام مهسا امینی و یادبود آبان 98 در این شهر آشوب به پا کردند، در این مدت براندازان فکر میکردند تفکر و خواسته آنها بر شهرهای غربی حاکم شده اما در انتخابات و استقبال از رئیس جمهور در شهر ایذه، مردم اصالت واقعی خود را به رخ براندازان کشیدند.

منتشر شده در 19 اسفند 1402
در سرویس

به گزارش جهت پرس؛ زهرا لایق حقیقی؛ در ادامه آشوب‌هایی که از شهریور 1401 معاندین با ایران بر سر مرگ یک دختر جوان کرد بنام مهسا امینی به راه انداخته بودند ایذه هم دچار التهابات خاصی شد. کم کم ایذه به میدان جنگ تبدیل شد و آخرین تیر خلاص براندازان 25 آبان به بهانه سالروز اغتشاشات آبان 98 زده شد. در بازار ایذه درگیری میدانی اتفاق افتاد که در آن دو کودک به شهادت رسیدند اما انتخابات مجلس و سفر استانی رئیس جمهور به خوزستان مردم اصلی شهر ایذه را به براندازان نشان داد.

ایذه

ایذه شهری در شمال‌شرق استان خوزستان و مرکز شهرستان ایذه است، ایذه در مناطق نیمه کوهستانی قرار دارد این شهر در غرب ایران قرار گرفته‌است. ایذه قطب اکوتوریسم استان خوزستان محسوب می‌شود. مردم ایذه از ایل بختیاری هستند و به گویش بختیاری سخن می‌گویند. ایذه در گذشته مرکز اتابکان لر بزرگ بوده‌است. که به پایتخت سرزمین بختیاری هم مشهور است. این شهر از دوره ایلامیان تا کنون به‌طور متدوام سکونتگاه انسان بوده‌است. ایذه در زبان ایلامی به معنای شهرمیان آب است.

آبان 1401 در ایذه چه گذشت؟

اعتصابات در ایذه در روز چهارشنبه 25 آبان حوالی ساعت 17 آغاز شد و کم کم به سمت اغتشاش کشیده و بعد از تخریب و خسارت زدن به کسبه‌ای که به این اعتصابات نپیوسته بودند به خیابان های اصلی آمدند و افراد مسلح و تروریست از این فضا استفاده کردند و مردم را به گلوله بستن.

کم کم براندازان سوار بر احساسات مادرانه ماه منیر مولایی او را  تبدیل به لیدر اغتشاشات جدید در ایذه کردند. هرشب یه آشوب و هر شب یه جنگ خیابانی. براندازان به خانه ها حمله میکردن و مکانی را به آتش می‌کشیدند.

بعد از به ثمر نرسیدن فتنه مهسا امینی شبکه های معاند با اعلام فراخوان‌های سه روز اعتصاب و اعتراض مردم را به خیابان می‌کگشیدند. اتفاق ایذه هم در یکی از این فراخواهان بود. آنها که فکر میکردند مردم از اتفاق مهسا امینی پشت سر این ها هستند و از آبان 98 دلخور حتما در فراخوان 24-25 و 26 آبان آنها را یاری خواهند کرد اما جمعیت تجمعات با مشخص شدن ماهیت اصلی اغتشاشگران کم و کمتر می‌شد.

سلبریتی‌های از ایران رفته و مجری‌های شبکه های معاند که جز لیدرهای اغتشاشات آن زمان بودند حمایت خود را از این حادثه تروریستی در ایذه و حتی قاتلان این اتفاق اعلام کردند.

اما با گذشت زمان ماجرا آنجور که معاندین جمهوری اسلامی فکر میکردند پیش نرفت.

انتخابات مجلس 1402

با نزدیک شدن به انتخابات مجلی شورای اسلامی و مجلس خبرگان در ایران براندازان و اصلاح طلبان در  ایران تمام تلاش خود را برای از بین بردن انگیزه و کم شدن آمار مشارکت در ایران را انجام دادند. آنها که از برخی از شهرهای کرد نشین و لر نشین غرب کشور خیالشان راحت بود با دیدن این عکس از انتخابات ایذه تعجب کردند.

شکوه حماسه مردم ایذه بر پای صندوق رای به براندازان این پیام را رساند که هرچه رشته کرده بودند پنبه شد. اما باز هم این اتفاق مهم در شهری که برای آن اینهمه هزینه کرده بودند را قبول نکردند تا مردم ایذه چند روز پیش آب پاکی را به دستان براندازان ریختند.

رئیس جمهور در ایذه

صبح روز جمعه 18 اسفند ماه در سفر استانی رئیس جمهور به استان خوزستان، آقای رئیسی به شهر ایذه رفت و از مردم این شهر دیدار فرمود و پای درد و دل این مردم برای حل مشکلاتشان نشست اما موضوع جالب استقبال عجیب مردم از ایشان بود که این خیابان های مملو از جمعیت جای هیچ تکذیب و دروغی را به براندازان نداد.

شکوه مردم و پای کار بودن آنها در فیلم های منتشر شده به خوبی قابل مشاهده بود.

فضای مجازی و مردم ایذه

در رسانه‌های مجازی هم اهالی رسانه با انتشار تصاویر استقبال رئیسی در ایذه به دشمن یادآور شدند که اینجا ایران است و مردم پشت این نظام را خالی نمی‌گذارند. همه هزینه هایی که می‌کنند برای درصد کمی از جماعت غرب پرست است که با وحشیگری به چشم می‌آیند و مردم اصلی این سرزمین همین مردمی هستند که الان آنها را در مواقع حساس و حمایتی کشور می‌بیند.

 

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/163282

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی