پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کربلاکوین نام طرح کلاهبرداری ارزدیجیتال جدیدی است که با به بازی گرفتن احساسات کاربران و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و دادن وعده سودهای چند هزار درصدی، به جذب سرمایه می‌پردازد.

منتشر شده در 17 تیر 1402
در سرویس

اخیرا در شبکه‌های اجتماعی تعدادی از صفحات با محتوای مذهبی با سوءاستفاده از احساسات کاربران، در حال تبلیغات پروژه‌ای با نام کربلاکوین یا سکه کربلا هستند. در این تبلیغات به تورم موجود در ایران اشاره و این‌گونه وانمود می‌شود که با خرید این سکه‌ها می‌توان ضمن حفظ ارزش سرمایه، به سودهای ۳ هزار درصدی رسید.

همچنین در معرفی کربلاکوین به مواردی مانند از این توکن به عنوان واحد پول بومی شیعیان یاد می‌شود و گفته می‌شود درصدی از فروش کوین‌ها به اهداف خیرخواهانه تعلق دارد.

پروژه‌ای که عملا هیچ داده‌ای در مورد نحوه عملکرد و بازدهی ارائه نمی‌دهد و مشخصا با این دلیل که اگر از از بین ۱۸۰ میلیون نفر مسلمان سراسر جهان تنها از هر ۱۰۰۰ نفر یک نفر این سکه را خریداری کند، در بازه ۵ ساله سرمایه کاربر رشد ۳۰ برابری را تجربه می‌کند.

از دیگر وعده‌های داده شده در تبلیغات این صفحات اجتماعی، دادن وام قرض‌الحسنه یا خریدوفروش توکن کربلا‌کوین است.

در این صفحات لینکی برای دریافت کربلا‌کوین قرار داده شده است که کاربر با رفتن به آدرس این لینک با سوال و جواب‌هایی در مورد میزان سرمایه‌گذاری یا علاقه‌مندی دریافت می‌کنند. همچنین در انتها از کاربر شماره تلفن و آدرس ایمیل دریافت می‌شود.

گفتنی است که نبود هیچ مدرکی مبنی‌بر نحوه کارکرد این پروژه و اعضای گرداننده آن در کنار دریافت اطلاعات شخصی مانند شماره تلفن و ادرس ایمیل کاربران، نشانه‌های کلاهبرداری بودن این پروژه به حساب می‌آید.

این گروه ماموریت خود را توانمندسازی جامعه مسلمانان علل خصوص شیعیان جهان برای عصر دیجیتال در کنار نوآوری و بشر دوستی اعلام می‌کند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/3326

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی