پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
منتشر شده در 2 اردیبهشت 1400
در سرویس

به گزارش جهت، حسین کنعانی‌مقدم، دبیر سیاسی جبهه ایستادگی ایران اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  با بیان این‌که هرچقدر ما مواضعمان در مذاکرات وین قوی‌تر باشد و دست پرتری داشته باشیم، می‌توانیم حرفمان را به کرسی بنشانیم و یک گام به سمت جلو حرکت کنیم، اظهار کرد: اما با توجه به تجربیات 18 سال گذشته و تاریخچه مسائلی که وجود داشته و همچنین با نزدیک شدن به انتخابات 1400 و پایان دولت آقای روحانی، آنچه را که از این مذاکرات متوجه شدم، این است که این مذاکرات بیشتر شبیه به بازی ماروپله است؛ یعنی گاهی اوقات ما از پله‌ها به سمت بالا حرکت می‌کنیم ولی دوباره ماری در انتظار ماست که با نیش آن به پایین بازگردیم.

وی گفت: همیشه این سوال وجود داشته که اگر قبل از انتخابات 1400 پرونده مذاکرات هسته‌ای به جایی برسد و توافقی شود، آیا دولت بعدی آن را اجرایی خواهد کرد یا خیر؟ به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها عجله دارند که یک توافقی انجام شود و براساس آن دولت آینده را در فشار مضاعف قرار دهد تا آن را اجرا کند. به نظر می‌رسد توافقی امضا شود اما در عمل این توافق به اجرا درنیاید.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطرنشان کرد: ما باید سعی کنیم در این مذاکرات برروی خواسته‌هایمان پافشاری کنیم و با غنی‌سازی 60 درصد یا بیشتر از آن، طرف مقابل به این باور برسانیم که در تصمیماتمان جدی هستیم و برروی آنها پافشاری می‌کنیم و در اقداماتمان هیچ مصاحمه‌ای نخواهیم داشت.

کنعانی‌مقدم معتقد است؛ ممکنه مقاومت دو طرف مذاکرات را به بن‌بست برساند و اقدامات خارج از عرف جایگزین مذاکره شود اما در این مذاکرات ما نباید از مواضعمان کوتاه بیایم؛ زیرا طرف غربی به تعهداتش پایبند نبوده و ایران همیشه به تعهداتش عمل کرده است.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/115420

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی