پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: طوفان الاقصی مستقل عمل کرد و کاملا یک عملیات فلسطینی بود که از خارج آن تصمیمی برای آن گرفته نشده و انتقام ترور شهید سلیمانی و ابومهدی نبوده است.

منتشر شده در 7 دی 1402
در سرویس

به گزارش جهت پرس، سردار حسین سلامی در مراسم تشییع سردار سیدرضی موسوی در تهران بیان کرد: شهادت سردار بزرگ اسلام سید رضی را به امام زمان(عج)، رهبر عظیم الشان، ملت ایران و خانواده آن عزیز تبریک و تسلیت میگویم و انتقام آن را خواهیم گرفت. شهید رضی یکی از باسابقه ترین، میدان دیده‌ترین و موثرترین فرماندهان سپاه در جبهه مقاومت بود. حدود ۳۳ سال در دفاع از حریم از اهل بیت(ع) و دفاع از مجد و عظمت اسلام، دفاع از حیثیت و امنیت در خطیرترین موقعیت‌ها مثل کوهی از آرامش ایستاد.

فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه پیکر یک فدایی اسلام همچون نگین انگشتر در بین شما مردم صدیق و مهربان قرار دارد، یادآور شد: او صحابه آن سردار فراموش نشدنی حاج قاسم سلیمانی بود. او در ۴۵ سال زندگی جهادی هرگز میدان جهاد را ترک نکرد. او از حضرت علی(ع) آموخت هر قومی لباس جهاد از تن درآورد ذلیل می‌شود.

 

ما هنوز انتقام ترور شهید سلیمانی و ابومهدی را نگرفته‌ایم

سردار سلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سخنان روز گذشته سخنگوی سپاه درخصوص عملیات طوفان الاقصی تاکید کرد: جبهه مقاومت در حال به بار نشستن است. به عنوان خادم سپاه می‌گویم عملیات طوفان الاقصی کاملا یک عملیات فلسطینی بود. طراحی و اجرا توسط فلسطینیان انجام شد و در خارج از فلسطین تصمیمی گرفته نشد. دیروز از قول سخنگوی سپاه مطرح شد که عملیات طوفان الاقصی انتقام از شهادت حاج قاسم بود اما بنده عرض می‌کنم طوفان الاقصی مستقل عمل کرد و توسط فلسطینیان انجام شد. مقاومت در عراق اگرچه بخشی از جبهه مقاومت است اما خودش مستقل عمل می‌کند. در لبنان نیز حزب الله مستقل عمل می‌کند. ما هنوز انتقام ترور شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی را نگرفته‌ایم. ما به وقتش این کار را انجام می‌دهیم. ما صادقانه کاری را که انجام می‌دهیم، اعلام می‌کنیم و نمی‌ترسیم.

وی تاکید کرد: می‌خواهم بگویم این دو موضوع از هم مستقلند، طوفان الاقصی مستقل از حرکت ما برای انتقام حاج قاسم است؛ انتقام حاج قاسم در فضای خاص خود صورت خواهد گرفت و در آنجا ما با عاملان و آمران شهادت حاج قاسم و ابومهدی المهندس و همراهان آنان کار داریم.

فرمانده کل سپاه گفت: سخنگوی سپاه به من گفت قصدم از عبارتی که گفتم این بود که بگویم گرفتن انتقام حاج قاسم نتیجه این بود نه انگیزه آن. بنابراین من رسما اعلام می‌کنم طوفان الاقصی کاملا فلسطینی بود و هست، فلسطین خود توانمند است و حماس و جهاد در درون غزه سلاح تولید می‌کنند و پایان ندارد و هر شهیدی بر زمین می‌افتد ده‌ها جوان سلاح او را به دست می‌گیرند، در همانجا سلاح تولید می‌شود، آنها توانا هستند، صهیونیستها جنگ را هرچه می‌خواهند ادامه دهند ما مطلعیم این مقاومت پایان ندارد آنچه پایان دارد تحمل و طاقت و توان رژیم صهیونیستی برای ادامه کار است.

 

انتقام ما جز اضمحلال رژیم غاصب آدمکش نیست

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: اتفاقات روزهای گذشته و استیصال رژیم اسراییل نشان داد این رژیم توان مقاومت در برابر جبهه مقاومت ندارد اما جبهه مقاومت باید مقاومت کند و شهید دهد. می‌دانیم به زودی فلسطین قهرمان  یکی از سرودهای زیبای جهان را خواهد  خواند. ما هرگز در مقابل شهادت فرزندان این ملت سکوت نخواهیم کرد. قطعا انتقام شهید را می‌گیریم و انتقام ما جز اضمحلال این رژیم غاصب آدمکش نیست.

 

او ستون محوریت پشتیبانی شرق مدیترانه در سوریه و لبنان و فلسطین بود

وی در توصیف شهید سردار سیدرضی موسوی گفت: شهید رضی صادق و مهربان بود و با دوستان رافت داشت و دلربا بود، نجیب و با حیا بود. در سخترین بمباران‌ها، جبهه مقاومت را پشتیبانی می کرد. او ستون محوریت پشتیبانی شرق مدیترانه در سوریه و لبنان و فلسطین بود. تشکیل ستون مقاومت در این منطقه بی شک نتیجه تلاش‌های او بود. شهید رضی طی بیش از ۳۳ سال گذشته به زیارت امام حسین(ع) و امیرالمومنین(ع) نرفته بود تا روز گذشته که با بدن پاره پاره شده‌اش، موفق به زیارت حضرت عباس(ع)، امام حسین(ع) و حضرت علی(ع) شد. آفرین بر این مرد با صداقت و مومن که در عمل آن را ثابت کرد.

وی ادامه داد: او در کنار فرمانده سپاه قدس بود و دشمن او را به خوبی می‌شناخت و نقش و تاثیر این فرمانده عظیم در برابر آمریکا و دول اروپایی و منافق را در زنجیره قدرتی که به وجود آورده بود می‌دانست.

سلامی خاطرنشان کرد: دشمن امروز در نامیدی و یاس و شکست فرو رفته است. شهدا وقتی به شهادت می‌رسند تازه جهان را متوجه خود و کار بزرگی که انجام داده‌اند  می‌کنند. با وجود شهدا و  امثال سید رضی مسلمانان در امنیت و آرامش زندگی می‌کنند.

فرمانده سپاه تصریح کرد: خانواده صبور، مومن، مجاهد و همرزم این شهید  دست کمی از شهید نداشتند. آنان در روز شهادت شهید رضی در معرض این شهادت قرار داشتند. اجر آنان کمتر از شهید نیست.

منبع : ایسنا
اشتراک گذاری :
jhtp.ir/152780

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی