پایگاه خبری تحلیلی جهت پرس

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به مذاکرات لغو تحریم گفت: اگر قرار باشد توافقی انجام شود حتما باید موضوع لغو کامل تحریم‌ها، راستی آزمایی و علاوه بر آن دستیابی به سطح بالاتری از توانمندی‌ها برای ایران لحاظ شود.

منتشر شده در 11 اسفند 1400
در سرویس

 عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مذاکرات لغو تحریم گفت: آنچه که کاملا مشهود است این موضوع است که عده‌ای در دولت‌های قبلی چه در موضع مسئولیت و چه به‌عنوان رهبری فکری بخشی از جریانات سیاسی، دائما بر این طبل می‌کوبیدند که اگر ما وارد مذاکره بشویم به دستاوردهای عظیم می‌رسیم.

وی افزود: امروز پس از گذشت حدود یک دهه از مذاکرات و به طور مشخص دو دور دولت یازدهم و دوازدهم کاملا مشهود است که آن ایده و آن ادعاها قرین واقعیت‌ و حقیقت‌ نبود، بلکه ما در طول چند سال گذشته عمدتا مطابق خواست غربی‌ها مذاکرات را‌‌‌‌‌‌‌‌ ادامه داده‌ایم، اما دستاوردی برای کشور ما و دستاوردی برای منافع ملی نداشتیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: به نظر می‌رسد که درس‌های مذاکراتی اکنون باید در بالاترین سطح مورد توجه مذاکره کنندگان فعلی باشد و به همین جهت است که مجلس یازدهم با تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو کامل تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران به دنبال حفظ و حراست از منافع ملی ایران است.

مقتدایی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد توافقی انجام شود حتما باید موضوع لغو کامل تحریم‌ها، راستی آزمایی و علاوه بر این دستیابی به سطح بالاتری از توانمندی‌ها برای ایران لحاظ شود و ما بتوانیم به گونه‌ای رفتار کنیم که منفعت بیشتری برای مردم حاصل شود.

وی در پایان گفت: در مجموع می توان گفت مذاکراتی که در دولت قبل پایه گذاری شد حائز عبرت و درسی است که امروز در مذاکرات دور نهم باید میوه آن درس چیده شود و آن این است که ما باید به خودمان اعتماد کنیم نه به دشمنانی که نمی‌خواهند کاری جلو برود و بدعهد و پیمان‌شکنند.

اشتراک گذاری :
jhtp.ir/68601

اخبار پیشنهادی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار ویژه

تبلیغات

اخبار جدید

شبکه های اجتماعی